Gå til innhold

oppgraderer PC trenger hjelp

Anbefalte innlegg

hei! jeg har en "gammal" pc som jeg hadde tenkt å oppgradere uten å bruke for mye penger eller starte noe "storprosjekt" innen pc-bygging (kan ikke så mye sant :blush: )

den har et hovedkort(vil ikke ha nytt hovedkort) som har AGP X4 så jeg lurte på om det finnes noe skjermkort som passer den busstypen idag? f.eks. noe på komplett.no eller noe sånt?

siden den også bare har 2x 128 mb(har 4 RIMM's) RDRAM så ville jeg ha det også oppgradert... har sett på 2 nye 128mb brikker eller 2 nye 256 brikker men har hørt at maskinen ikke klarer mer enn 2 brikker..

har ikke tenkt å bruke mer enn 1000 - 2000 på skjermkort

noen som kan hjelpe?

Endret av quackee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke 8x AGP skjermkort på 4x porten din. Forskjellen er ikke nevneverdig uansett. Hvilken prosessor er det på hovedkortet ditt?Og skal du ha ett litt kraftig skjermkort så må du oppgradere strømforsyningen din også.

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

joda vet det..... men har ikke så lyst å sette meg inn i å oppgradere pc me alt dette "hovedkortstyret" hadde bare tenkt meg å plugge rett i å bli ferdi med det.. skal ikke oppgradere hele nå.. vil ha denna i en 1-2 år tid til for så i kjøpe ny

har en intel pentium 4 1.4 ghz prosessor

strømforsyninga vet jeg ikke :blush: det er en Compaq presario 7132ea

så også litt på et PCI kort http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304713&cks=PLC

tror dere det kan være noe?

skal spille WoW( uten dårlig grafikk )

Endret av quackee
Lenke til kommentar

Bare det at det er RDRAM, burde være en indikasjon på at det er smarte å kjøpe seg et nytt system (hk, cpu og ram) til ~3-4000.

RDRAM er utrolig dyrt, og brukes ikke idag.

Behold, harddisker, cdrom, kabinett, osv, og kjøp gjerne det billigste du får av socket 939 eller 754, du kommer rundt 4000 for et helt greit og nytt system med 1024MB ram, godt skjermkort (6600GT f.eks), god 64bits cpu og et godt hovedkort.

RDRAM koster over tusenlappen for usle 256MB..

Lenke til kommentar
Bare det at det er RDRAM, burde være en indikasjon på at det er smarte å kjøpe seg et nytt system (hk, cpu og ram) til ~3-4000.

RDRAM er utrolig dyrt, og brukes ikke idag.

Behold, harddisker, cdrom, kabinett, osv, og kjøp gjerne det billigste du får av socket 939 eller 754, du kommer rundt 4000 for et helt greit og nytt system med 1024MB ram, godt skjermkort (6600GT f.eks), god 64bits cpu og et godt hovedkort.

RDRAM koster over tusenlappen for usle 256MB..

nei, vil ikke oppgradere hovedkort og cpu!

dessuten koster 512 mb rdram 1000! 256 mb under 1000 :D

har ikke tenkt å oppgradere fullt enda....

kan ikke folk fatte at jeg ikke vil oppgradere mer enn skjermkort og ram? vet ikke helt med strømforsyning, kanskje om det blir nødvendig...

hadde vært fint om folk kunne fortelle hvilke kort som passer fint til agp x4.. har hørt at det er mange AGP x8 kort som ikke går helt fint på AGP x4

kanskje jeg egentilg skulle ha oppgradert fullt ut nå, men orker bare ikke å bygge noen mye (har aldri gjort det) vil bare ha en liten nødløsning som jeg kan ha bruk for et par år for å spille de vanlige spilla som f.eks BF 1942 , CS 1.6 og WoW...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...