JOB Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg skal sette alle diskene mine i server i kjelleren og vil ha en stillest mulig disk i PC-en oppe. Det blir bare liggende systemfiler o.l., så den trenger absolutt ikke være stor. Hva skal jeg velge? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg ville annbefale Seagate Barracuda, de lager nesten ikke lyd (etter min mening) og det er gode disker Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Samsung Spinpoint er vel noen av de harddiskene som lager minst lyd av alle etter det jeg har lest. Har ingen erfaring med de selv, men har lest at de lager minimalt med støy. Lenke til kommentar
fossie Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Har en TOTALT lydløs Western Digital disk du kan få for en svært billig penge... *RIP* Selv er jeg veldig fornøyd med min Seagate Baracuda 7200.7, og foreløpig også med den nyinnkjøpte Samsung Spinpoint'en. Synes å ha lest et sted at Baracuda er stillest når den ikke leser, mens Spinpoint er stillest når de skriver/leser. Vil tro at det er temmelig marginale forskjeller uansett. -Fossie Lenke til kommentar
sigen Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Kan godt stemme det du sier der fossie, har også hørt at både Samsung og Seagate er veldig stille. Men for å dra frem egen erfaring: Seagate-diskene mine (1x200GB 7200.7, 2x250GB 7200.8) er veldig stille, har kun hørt litt knatrelyd når en kamerat var hos meg, og da var det sånn lav knatring. Mens på kameraten min sin maskin (er ikke sikker på hvilke disker han har, han vet det ikke selv) så laget det en veldig høy og mørk knatrelyd, og det er ikke første gang jeg har hørt det fra hans pc (det er hvertfall WD-disker) Konklusjon: Kjøp Seagate-disker, ikke WD-disker. (Samsung er jo sikker greie de også, men jeg har ingen personlige erfaringer med dem) Endret 31. mai 2005 av sigen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå