CamCorders Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Yes, inspirert av dette forumet tenkte jeg at vel, vel.. Jeg får vel prøve meg på litt casemodding jeg og. Har nettopp fått i hus Hjemme PC fra Itegra. Et ganske så støyete sak i et kjedelig sort/grått mATX / mellom kabinett. Først var det å ribbe kassa totalt. Deretter spraylakkerte jeg fronten sort. Etter å ha tittet i diverse fora fant jeg ut at jeg ville prøve meg på en cool flamme lakkering. Først tegne mønster, så markere, så maskere, så skjære.. Lenke til kommentar
sigz Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Ser bra ut detta. Rå hjemme pc! Sleng opp noen fler bilder hvis du har! Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Ser fett ut det! Kvalifiserer seg kanskje ikke som en worklog. Skriv ned hva du har tenkt å gjøre videre! Keep on moddin' Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Om du gjør litt mer kan det jo bli en kvalifisert worklog da.. Beste tips: Bruk tid og ha tålmodighet! Lenke til kommentar
CamCorders Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Jepp, Første del gikk ikke akkurat etter planen: Sidene var ikke forbehandlet godt nok, slik at malinga ville ikke bite ordentlig. Det resulterte i at flammene løsnet når jeg skulle ta av maskeringstapen. Men, jeg har lært (håper jeg..) Har akkurat pusset og lakkert kassa på nytt i 4 omganger matt sort. I løpet av uken blir det ny flammelakkering. Dernest må jeg bestemme meg for hva jeg skal putte inn. Denne skal stå i stua som kombinert medie PC og internett PC. Regner med jeg putter i det nye Asus hovedkortet som tar Pentium M prosessorer. Stillegående og lavt strømforbruk. Må vel også ha noe rødt lys og viftegrill på toppen. Har noen ideer i hodet... Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Tror aldri jeg har sett en flammelakkert ferdigPC før. Har du planer om flammedremling eller .no sånn? EDIT: Du er flink til å lakkere! Endret 30. mai 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Pen lakkering! Det må jeg si.. Gjort det før? Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 DRIT RÅTT!!! :dribble: Det må jeg si jeg syns var ekstremt rått Dette skal jeg følge med på videre!! El NetZor Lenke til kommentar
CamCorders Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Nope, Dette har jeg aldri gjort før, men jeg leste noen tutorials på nettet: Sketch opp ønsket mønster med blyant. Bruk smal maskeringstape rundt mønsteret. Legge tape over hele. Skjer ut mønsteret med skalpell. Til lakkering brukte jeg rød, gul og orange sprayboks maling. Sprayet første tredel gul, deretter 2. orange og siste (øverste del) rød. Til slutt, bland alle fargene etter smak og behag. Det mye enklere enn jeg hadde trodd og så tøft ut. Men, som sagt. Forarbeidet mitt stod til stryk, slik at malingen på sidene satt ikke. Forran gikk det greit. Dekslet var i plast og jeg brukte hefteplast først. But, I don`t give up. Vent å se.. Endret 30. mai 2005 av nordland70 Lenke til kommentar
viranth Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Ta av maskeringstapen før malingen tørker, da unngår du å dra med deg maling. Om det var det som var problemet? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Ser bra ut dette, men er ikke helt sikker på om jeg tror deg når du sier at du aldri har gjort dette før Ser SYKT bra ut, kommer til å følge med på denne, definetivt! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 daim.. den så überfeet ut!... skikkelig bra laget også.. du må få tatt bilde når den er ferdig. og helst ett stort ett som jeg kan ha som bakrunn Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Dritrått Synn at lakken flasset av da Lenke til kommentar
sigz Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Ja virkelig synd. Så tøft ut da Lenke til kommentar
nree Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Denne må jeg følge med på! KUTGW GL&HF Gleder meg til neste update Eit lite tips, kansje du skulle bruke ein ekstern bildeserver! Kjedet meg litt (Skrev foresten inn kodene ) Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Dette kan bli veldig tøft Har bare sett flamme lakert pc en gang før og den var fra en amrikansk side. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Pcen min er lakkert med sølvgrå flammer på toppen, men er litt misfornøyd med de... Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Misunner lakkering-skillsa dine Godt jobba! Ser bra ut dette, men er det meninga at du skal ha noe lys inni kabinettet eller skal fokusen bare ligg på flammene? Lenke til kommentar
nree Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Ser bra ut Gleder meg til neste UD! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå