Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Annlegg I golf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nevnte en 5kanaler lenger oppe. Lil' Wonder. Passer ypperlig sammen med Xtreamsuben. Forsterkern har et fireveis delefilter, noe som gir alle muligheter for å få justert elementene den driver.

Vurderer dere lomma jeg linka til i forrige post så vil jo 3.5" coaxen sammen med f.eks etpar 5.25" Peerless/SEAS i dørene gi et godt utgangspunkt for godlyd.

Evt kan dere jo høre om de selger 5.25" fra Soundstream i løs vekt til å ha der også.

Handler dere hele suppa fra èn forhandler får dere sikkert et godt pakketilbud :thumbup:

Det trengs jo kabler av ulikt slag og sikring også vettu...

Lenke til kommentar

Alt av SS finner dere her. Personlig ville jeg hørt med forhandler om muligheten for å få tak i passende 5.25" elementer i løs vekt.

Mulig Glenn kan svare på dette om han slenger innom her en tur? (tjohei!) ;)

Han kan sikkert svare på kassevolumbehov også, men jeg tipper at du kommer langt med ca 20 L her. Kanskje en idè å prøve seg på glassfiberstøping?

Slik utnytter du mer av rommet og får mye mer "slick" installasjon. Skal til med det sjøl nå hehe :D

Ellers finner du Perless og SEAS her.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Er det hull bak slik at elementet får spille fritt inne i døra? Ellers må det nok lages hull. Vil uansett anbefale å dempe dørene, f. eks med Brown Bread og støydempe med skumgummimatter el.l, feste alt av plast skikkelig, bruke sica, selvklebende gummilister el.l. Dette krever at en tar av dørsidene, men dette er en smal sak, ikke noe å bekymre seg om. Sjøl har jeg ti tommeltotter, men med litt planlegging og en telefon til en kompis som er bilslakter så gkk det greit, er sikkert samme patent på golfen også. Mener dette ble nevnt tidligere i tråden.

Poenget mitt er uansett at det er best å gjøre ting skikkelig første gangen. Det suger å måtte begynne å rette på ting som en innser burdte vært gjort med en gang. Dere ser jo ut til å planlegge ganske så bra istedet for å bare buse frem :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

ja platene på døra er ikke vanskelige å ta av, men de er sykt vanskelige å ta på ;) men det går sikkert fint. Jeg er helt enig i at man skal gjøre det ordentlig førte gang :thumbup:. Den engenauto.com er det en butikk sånn at man klan dra dit å se hva de har eller må man kjøpe på nettet? hvordan fungere det der?

Lenke til kommentar

Du kan sikkert bestille på nett, men har dere anledning til å dra dit vil jeg anbefale det. Mulig det kan ordne seg med installeringshjelp også. Vil tro det er en del av servicen.

Ellers kan dere jo bare bestille ved å ta kontakt; sende en mail om det dere vil ha, samt maile/ringe for veiledning om produktene, råd og tips.

F.eks om de selger 5.25" løst, hvilke kabler som anbefales, tips om demping osv...

Gutten kan sine saker som dere kanskje har sett på demobilen hans, hehe ;)

Lenke til kommentar

Etter å ha klikka på "kontakt" knappen på engenaudio.com så er det jo bare å bruke gulesider.no og søke opp adressa hans, nemlig:

Brenneveien 52

1339 Vøyenenga

Som førøvrig ligger i Bærum.

Kart finner du her.

Ring etter 1500 og avtal tid :thumbup:

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Jepp, stemmer det, han driver bilstereosalg og er etter alt jeg kan skjønne engasjert og entusiastisk innen faget. Han svarer nok skal du se, det er sikkert travelt om dagen. Ellers kan du jo alltids ringe, det er nå min favorittmetode for å kontakte folk da, men så er jeg jo "gammel mann" også da, hehehe :D

Lenke til kommentar

En ultimat designa, lettplassert coax er i teorien det beste lydmessig, men da dette er en skikkelig grisejobb å få til ender en oftest opp med komponentsett. Men når det er sagt er ikke coax noe direkte dårlig valg heller :) En må bare passe på å vinkle dem riktig.

Forskjellen på Tarantula og Xtream coaxen kan nok sikkert Lars fortelle deg om bedre enn meg, men jeg vile gått for tarantulaen når jeg først var i gang. Vil tro at denne er bedre og absolutt verdt pengene :thumbup:

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt midbassen.! :) :) Perless 5" med 90w. Den var litt liten til det hullet i døra så da tar jeg å legger noe glassfiber over og lager hull til høytalern.

Ehh. det følgte med en diskant... hva bør jeg gjøre med den? feste den i døra eller noe?

post-228-1119109468_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fulgte det med et delefilter også?

Da har du fått et komponentsett istedet for midbass. UIansett; Pakk dem fiiint ned, send i retur og presiser at du kun vil ha 2 stk. Peerless Resolution 6.5 elementer.

Da skulle alt stemme så mye bedre :)

En 6.5" vil gjøre seg mye bedre som midbass enn en 5"

Lenke til kommentar

Da tror jeg ikke de har det i den butikken. For jeg ba om en midbass så fikk jeg det jeg fikk. Og jeg fikk prøve det. jeg fikk ikke med et dele filter.... :( men jeg skal ringe dem og høre. den kan ikke bare være en midbass og en diskant a?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...