dapre Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hei. Vurderer å starte opp min egen lille nettbutikk. Kan dere anbefale noen flinke (og gjerne billige) webdesignere i feks. Kristiansand som har kompetanse til å lage noe slikt ? Takk for alle råd og tips Mvh, Danny Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 ojoj hva kommer dere til å føre ? alle slags komponenter? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Mange her inne som har kompetanse til slik, men i disse eksamenstider er det vel et fåtall som har tid (kanskje).. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hehe, finnes ingen "billige" webdesignere. Vi må jo leve vi og Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Finnes det noe tidsfrist på dette (siden det kommer midt i eksamenstiden for mange, selv om noen av oss seff er ferdige med slikt)..? Det er mye å spare på å velge noen f.eks herfra, enn å finne et profesjonellt firma som tar uhorvelig mye penger.. Endret 30. mai 2005 av Marvil Lenke til kommentar
resol Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Kommer helt ann på hva du mener med billig, men har både tid og kompetanse Send epost til [email protected] om du vil ha mer info, eller ønsker å ta en prat! forøvrig holder jeg til på østlandet. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Hei, og takk for svar ! Takk for alle tilbud om hjelp ! Kommer til å importere og selge PC spill. Men alt er foreløpig bare i planleggingsfasen. Det betyr at jeg sjekker ut alle deler av prosessen og prøver å beregne hvor mye det trengs av innvesteringer og innsats. Trengs det for mye av begge deler, kan prosjektet like godt bli skrinlagt. Regner med det er en relativt kompisert å lage en webside for butikk, da dette innkluderer så mye mer en en ren "skryteside" Du har en haug av forskjellige vareinndelinger, du skal ha en god søkemotor, betalingsløsninger, registreringsløsninger, enkle editerings løsninger som skal kunne gjøres av meg selv i ettertid. osv osv osv Som nevnt siden dette bare er under planlegging, er det ingenting som haster, men jeg er nok litt skeptisk til å bruke privat personer jeg ikke kjenner eller kan holde løpende kontakt med ansikt til ansikt, mao personer utenfor Kristiansand. Uansett må jeg nok dessverre også be om referanser til evnt tidligere arbeid. Hvor mye tror dere en proffesjonel/firmabasert webdesigner sånn ca tar for en butikk side ? Takk for alle råd og tips Mvh, Danny Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 150 000,-.. Du har jo noen systemer for åsette opp websider da, som kommer med et ferdig standard design.. Kommer ikke på noen navn nå, men mener det har blitt snakket om det på dette forumet tidligere, så da kan du jo søke også Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Kanskje osCommerce kan brukes? Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Som Jibril her sier, kommer dette til å koste en god del! Det du er på jakt etter, nærmerst en nettbutikk, koster i og med at funksjonaliteten strekker seg utover, og det kreves litt kunnskap for å få til alt dette.. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Du må skille mellom webdesigner og webprogrammerer. En webdesigner designer og lager hjemmesider, en webprogrammerer lager og programmerer systemer til hjemmesider. En vanlig webdesigner har så vidt litt kunnskap innen webprogrammeringspråk som PHP/ASP o.l. Dessuten er forumet ingen markedsplass Lenke til kommentar
dapre Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Hei, igjen. 150000,- er jo direkte latterlig :!: det kan umulig stemme ? Er det rart det går mange IT spesialister ledig Var nettop inne på denne siden : http://webshop.webnorge.no/ Her kan du kjøpe et program som er tilpasset webbutikk for kr 5000,- Ser ut til at det leverer akkurat det jeg har behov for også. Noen som vet hvor mye en serverplass/hotell ca koster ? Mvh, Danny Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Alt fra 10 kroner per måned til mange tusen... det kommer helt ann på hva du trenger av diskplass, trafikk og ekstratjenester. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei, igjen.150000,- er jo direkte latterlig :!: det kan umulig stemme ? Stemmer nok. Kjenner en som er med i Papirfly. Papirfly er et profilert selskap og tar ca 80 000 - 100 00 pr jobb. De som har webdesign/webprogrammerer som yrke må tjene såpass, og bedrifter er villige å betale en slik sum for en grei hjemmeside som har et greit kontrollpanel og lignende. Må sies at mye av htmlkodinga til papirfly er møkk (Designene er ikke heller så mye å skryte av) Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jo, 150 000 kan faktisk stemme.. Det var kanskje litt ekstremt i dette tilfellet, men jeg tror nok du vil spare veldig mye på å bruke noen her fra forumet. Det er ikke mange webdesign-firmaer i Norge som faktisk setter kompatibilitet og semantikk høyest på listen, men de fleste av oss her inne gjør faktisk det, og til en veldig billig penge i forhold til store firmaer. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Kanskje osCommerce kan brukes? Det virker VELDIG interessangt. Takker ! Det skal jeg studere mer. Sidene som er laget med programmet virker helt ok. Flott Kjenner dere til flere slike gratis varianter, eller noen rimelige out of the box ehandel programvare ? som feks : http://www.easyshopmaker.com/google_shop.php Endret 31. mai 2005 av dapre Lenke til kommentar
alphadec Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei.Vurderer å starte opp min egen lille nettbutikk. Kan dere anbefale noen flinke (og gjerne billige) webdesignere i feks. Kristiansand som har kompetanse til å lage noe slikt ? Takk for alle råd og tips Mvh, Danny Hmm før noen lurer deg her... Det er fordel og gjøre endel selv av slike ting men etter hva jeg leser så bør vel du se på disse siden først eller hva. http://www.bedin.no/ Her kan du gjøre endel selv som og finne ut om det er marked for denne tjenesten du ønsker og starte. Når gjelder web design dette er noe du BØR kunne gjøre selv du trenger ikke la en "wannabe webdesigner" eller små sniker av et firma plydre deg, hehe har hørt om noe eksempler hvor firma ble nesten knust av gebyrer for leie av server, osv. Så gjør litt selv gjerne se på php tilleggs programer fra Ez de leverer det meste av hva du trenger med du må skaffet deg kunnskap om asp, php, sql, mysql. Lykke til. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Kjenner dere til flere slike gratis varianter, eller noen rimelige out of the box ehandel programvare ? Du kan jo ta en titt på OpenSourceCMS.com Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Alt er relativt, ferdige webshoppakker er kanskje det lureste, enn å la noen skreddesy og kode fra scratch. Av erfaring vet jeg at det fort kan bli dyrt, bare det å lage en proff søkemotorportal som skal tjene penger på å selge reklame/profilering. Men her var det snakk om en ide og funksjoner som måtte kodes/utvikles av et konsulentfirma over flere måneder og prislapp tror jeg fint ble over en million. Men så innhentes dette fort på reklameplass (som fort kom på 150.000 kr per banner for en periode). Lenke til kommentar
dapre Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Hmm før noen lurer deg her... Det skal vel litt til siden jeg er veldig skeptisk til det meste, og har nok av tid til å lete rundt. Det er fordel og gjøre endel selv av slike ting men etter hva jeg leser så bør vel du se på disse siden først eller hva.http://www.bedin.no/ Her kan du gjøre endel selv som og finne ut om det er marked for denne tjenesten du ønsker og starte. hehe, mener du jeg høres ut som en troskyldig tufs ? Bedin kjenner jeg til og er i ferd med å grave meg ned i all info. Jeg går ut bredt og forhører meg om ALLE deler av denne evnt. oppstarten INNKLUDERT websider. Alt er foreløpig bare overfladisk innhenting av grov info for å se hvor landet ligger, om du skjønner. Som sagt har jeg nok av tid, og regner med jeg har kommet til en endelig konklusjon nærmere jul. Men takk for omtanken Når gjelder web design dette er noe du BØR kunne gjøre selv du trenger ikke la en "wannabe webdesigner" eller små sniker av et firma plydre deg, hehe har hørt om noe eksempler hvor firma ble nesten knust av gebyrer for leie av server, osv. Det kan være like greit og overlate designen av websiden til proffesjonelle, hvis bare prisen er korrekt. Noen jeg er i ferd med å finne ut IKKE er det. Alt dette er bare en del av planleggingen. Kommer til å sette meg inn i osCommerce, siden dette er gratis og ser ut til å møte mine behov. Har du noen andre forslag er jeg fremdeles åpen for det. Så gjør litt selv gjerne se på php tilleggs programer fra Ez de leverer det meste av hva du trenger med du må skaffet deg kunnskap om asp, php, sql, mysql.Det skjønte jeg ingenting av....foreløpigLykke til. Takk, det trenger jeg nok. Endret 31. mai 2005 av dapre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå