Gå til innhold

Chess Knock-Out prisreduksjon..


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk i dag en tekstmelding fra Chess med informasjon om at fra og med 1.juni vil samtale- og sms-prisen på Chess Knock-Out bli senket til 0,59 kr! Oppstartsavgiften forblir 0,69 kr. Dette er nok Chess sin reaksjon på Tele2's Champion-abbonement. Nå er de likeverdige, med unntak av at telefonsvareren er gratis hos Tele2 (koster 15 kr. mnd hos Chess).

 

Spennende å se om det kommer enda billigere alternativer etter hvert, for dette begynner jo å bli greie priser..

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen gi meg et godt argument for å beholde mitt Chess King abonnement? Jeg ringer en god del og jeg ser at Knock-Out har 20 øre billigere ringepris pr minutt. Sender også en god del sms, og der er King billigere...

 

Har vært King-kunde i over 3 år, så jeg har 0 i årsavgift.. Med andre ord så er det kun samtale-/SMS-prisene som bryr meg :)

 

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Kan noen gi meg et godt argument for å beholde mitt Chess King abonnement? Jeg ringer en god del og jeg ser at Knock-Out har 20 øre billigere ringepris pr minutt. Sender også en god del sms, og der er King billigere...

 

Har vært King-kunde i over 3 år, så jeg har 0 i årsavgift.. Med andre ord så er det kun samtale-/SMS-prisene som bryr meg :)

 

Noen innspill?

Vet ikke sikkert, men sjekk WAP priser. Jeg vurderer faktisk å bli Chess King kunde nå, men har blitt litt usikker etter at Knock-out har gått ned enda mer.

Lenke til kommentar

Jeg bruker GPRS for WAP-bruk, så der koster det 14 kr/MB uansett hvilket abonnement du har...

 

Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor Chess ikke setter mer pris på sine eksisterende gode kunder! :thumbdown:

 

Hvorfor er det bare nye kunder som får fordelene??

Lenke til kommentar
Dermed er jo Tele2 sitt abonnement billigst, og Chess er faktisk ikke billigst lenger, selv om de prøver...

Hei

 

Å si hva som er billigst kommer ann på først hva du gjør mest i et abb.ringe lite,bruker mye sms og en del mms da er nok Chess sitt billigere enn Tele2.

Lenke til kommentar

Hvordan det smoker2? Det vil jeg ikke si medfører riktighet i det hele tatt, la meg forklare;

 

Både Chess Knock-Out og Tele2 Champion koster det samme for samtaler (0,59), sms (0,59), mms (1,99) og oppstartsgebyr (0,69). Chess tar 15 kr. mnd hvis du ønsker personvar, mens dette er gratis inkludert i Tele2's abbonement! Og gprs-prisene er synkende etter hvor mange mb du laster ned hos Tele2! Chess har flat rate her.

 

Så i vanlig bruk med sms og mms, så er de nøyaktig like billige begge to. Men når det kommer litt waping inn i bildet + at du vil ha personsvarer så blir Tele2 billigst per i dag!

 

Hvis du også velger å ta med innmeldingsavgifter, så koster den nå 99 kr hos Chess + 100 kr hvis du vil portere nummeret ditt. Tele2 tar 199 kr, enten det er portering av nummer eller ikke.

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Og for å nevne en liten fordel i Tele2 sin favør, så kan du bruke 3G-nettet med Champion abbonementet deres. Det er foreløpig ikke lansert noe 3G hos Chess, såvidt jeg vet!

 

Ellers koster det 10 kr per samtale til kundeservice hos Tele2, og hos Chess blir prisen 5 kr per minutt.

 

Så i det hele så blir det vel opp til enhver å regne litt på hvem som blir billigst etter DITT forbruk. Sjette juni går jeg fra Chess Knock-Out til Tele2 Champion, og mine grunner for dette er som følger;

 

Først og fremst at da jeg bestilte var Tele2 Champion billigere enn Chess Knock-Out (kun 10 øre i forskjell, men likevel billigst). Videre har Tele2 billigere gprs ved større forbruk og jeg leser en god del wapsider om dagen + laster ned mye e-post til mobilen og pda'en. For min del så blir det derfor ofte ett sted mellom 10 og 40 mb i måneden, og går jeg over 20 mb så er prisen nede i 9,30 kr pr. mb hos Tele2. Hos Chess er den 14 kr pr. mb uansett om jeg laster ned 1 eller 100 mb.

Videre så slipper jeg betale 15 kr. pr måned for personsvarer, og jeg kan ta i bruk 3G så snart jeg skulle føle for å kjøpe en slik mobil.

 

Til slutt så går det på en mer "unyttig" funksjon, nemlig mulighet til å legge inn musikk/lyd når folk ringer meg (ringoppsignaler), har noen venner som bruker dette og jeg syntes det var en morsom ting. Ikke akkurat den muligheten som gjorde valget av Tele2 som leverandør veldig mye mer attraktiv, men en morsom ting uansett. Dette vil vel etter hvert bli tilgjengelig hos andre mobiloperatører, men litt artig å være tidlig ute! :)

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Nei, de hadde en kampanje fra mars og ut mai med fri innmelding, og 100 kr hvis du ønsker å portere ett nummer.

 

Nå koster det 99 kr i etableringsavgift å bli Chess Knock-Out kunde + eventuelt 100 kr hvis ønsker å portere ett nummer!

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Og for å nevne en liten fordel i Tele2 sin favør, så kan du bruke 3G-nettet med Champion abbonementet deres. Det er foreløpig ikke lansert noe 3G hos Chess, såvidt jeg vet!

 

Dette er feil. Har man et SIM-kort fra telenor har man 3G i Chess.

Jeg sitter her med en nokia 6630 med Chess og 3G dekning.

Lenke til kommentar

har ikke forsøkt på dette .... har ikke den derre videodingsen man setter telefonen ned i .... kjenner også heller få andre med 3g telefon....

 

når det gjelder pris tror jeg 3G er akkurat det samme som vanlig GPRS: altså 14 kr per MB... det er hvertfall den policyen telenor har ..

Det bør det også være ettersom man ikke akkurat velger om man skal bruke 3G eller ikke .... det velger telefonen helt av seg selv alt etter om det er dekning for det eller ikke

Lenke til kommentar

Ja, det kan hende 3G kan brukes på samme vis som GPRS når det gjelder dataoverføring hos Chess, men jeg tipper videosamtaler ikke er mulig enda, for det er jo merkelig at det ikke står noe som helst om denne muligheten på Chess.no. For det burde ihverfall vært oppgitt minuttpris o.l. skulle dette være tilgjengelig!

 

Har du testet hastigheten, at du faktisk oppnår noe tilsvarende 3G?

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...