k-mouse Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Hei folkens Monteringa av vannkjølingsystemet mitt begynner å nærme seg. Jeg har undret meg litt over hvordan jeg kan prøve å unngå mest mulig y-koblinger og masse rot inni kabinettet mitt, og har endt opp med to alternativer. Hver av disse trenger bare én Y-/T-kobling. Grunnen til at dette i det hele tatt er et problem for meg er at jeg har to stk. dualradiatorer som skal pararellkobles, samt en CPU-blokk som har én inngang og to utganger. Uten en Y-/T-kobling kan dette ikke kobles slik jeg vil ha det. Alternativene mine er altså: Alt.1: Pumpe --> Rad1 -> CPU - GPU - (PSU) - Tank (...) ______ \-> Rad2 -/ Det dumme med dette oppsettet er at jeg må bruke utgangene på CPU-blokka som innganger, og vice versa. Dette taper jeg visstnok noen få grader på. Hadde jeg satt en Y-kobling foran blokka sånn at den brukte den ene inngangen som en inngang, hadde jeg måttet bruke en Y-kobling etter blokka også. Da hadde jeg endt opp med hele tre (!) Y-koblinger. Dette er ikke akseptabelt Alt.2: Pumpe - CPU --> Rad1 -> GPU - (PSU) - Tank (...) ___________ \-> Rad2 -/ Det negative med dette oppsettet er vel egentlig ganske klart. Radiatoren ligger rett etter CPU-blokka. Vannet blir varmet opp littegranne før den kommer til CPU-blokka, men nå kan jeg i det minste bruke riktige innganger og utganger på blokka. Uff, dette ble lenger enn jeg trodde, håper jeg ikke "oversnakka" meg her og gjorde alt forvirrende. Det jeg altså lurer på er hvilke av disse to alternativene som gir best effekt, først og fremst mtp. CPU-temperaturen? [Edit:]Fete overkrifter og delvis endret emne Endret 30. mai 2005 av mr1989 Lenke til kommentar
MagE Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Alt.1 Gir mest kjøling på CPU på grunn av at radiatorene ligger foran. Men hvorfor ikke serikoble radiatorene? EDIT: skiftet alternativ Endret 31. mai 2005 av MagE Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Det blir nok litt vanskelig for pumpa å dytte vannet igjennom 2 dualradiatorer. Pumpa mi (AC "aquastream" 12v) er ikke akkurat av de kraftigste... Btw, radiatorene ligger rett etter CPU på alt. 2. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Ville gått for oppsett 1 med 3 y-koblinger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå