trulsen Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Hvordan overfører man film fra DV-kamera til PC på en enklest mulig måte? Har et vanlig DV-kamera med bare DV-OUT, slik at jeg tenkte at det må vel være mulig å brenne en CD som jeg igjen kan spille på DVD-spiller for fremsyning på TV. Hvilket program bør jeg bruke for å redigere filmmaterialet? Dette var mye på en gang, men jeg håper at noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
*T* Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Du kan kjøpe en komplett pakke med alt du trenger for å redigere video fra DV kamera. Jeg har selv et DV kamera og bruker Pinnacle Studio DV 8. Pakken koster rett over 1000kr på nett (eks komplett.no) og inneholder firewire-kort, firewire-kabel og programvare. Studio DV er nok ikke markedets beste programm, men fordelen med å bruke det er at det er sinnsvakt enkelt å bruke. Du redigerer film i løpet av 5 minutt. I tillegg følger det med mange forskjellige overganger og lyder/tekst man kan legge til, osv. Avansert, men enkelt å bruke. Når du skal kompilere filmen, så kan du velge at det skal være i svcd kvalitet, deretter brenner du filmen som en svcd. Håper du får til :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå