fakefox Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Er det noen som vet hva den teknikken kalles når man har en ramme med lyspærer rundt kameraet slik at personen som fotograferes/filmes får en lyssirkel rundt pupillene? Evnt. vet om noen sider hvor det står om dette. Det brukes ofte i musikkvideoer o.l. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Høres ut som en studioringblits, noe sånt som dette http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...u=263780&is=REG? Kan koste deg en del, den, i alle fall hvis den skal være stor nok til portrettbruk. Lenke til kommentar
fakefox Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Det var noe slikt jeg tenkte på ja, men jeg har sett mer primitive installasjoner enn det du refererer til her, brukt i "profesjonelle" sammenhenger. Hadde regnet med at det kom til å koste en del hvis man skulle kjøpe det i butikk, så jeg tenkte å lage det selv. Trenger ikke bruke mer en en par hundrelapper hos Clasern på det materialet man trenger.. Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Skal du ha noe som er funksjonabelt og har styrke nok til å bruke fornuftige lukketider/blendere blir nok de hundrelappene bare en forsiktig start Har selv lekt meg litt med en slik ringblitz (stor en) og effekten er stilig den, men å få glimtet til å komme akkurat rundt pupillen (som det jo må være) er ikke like enkelt som man kanskje skulle tro...... Den rimeligste selvbygde slik jeg har vært borti er en som har 2stk 550EX satt inne i ei selvbygd rund ramme. Ramma fylles med aluminiumsfolie og dekkes med kalkerpapir el.l. Moromt å lage slikt selv, men prisen kommer nok opp mot 5.000,- om du skal ha noe som duger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå