Tee_Kay Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 jeg har et AC'97 link controller lydkort i serveren, men hvordan kan jeg få lyd på det ? får ikke lyd når jeg skal høre musikk. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Så mykje info du kom med då. Det er altså ein server, har du då ALSA inne? Køyr "alsamixer" som root, så ser du fort om lydkortet er oppe å går. Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 nope, har ikke alsa kjørende. Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Barnemat. Kjør kldload snd_driver, for å så kjøre cat /dev/sndstat. Da finner du ut hvilken driver kortet ditt bruker Så er det vel bare å kjøre kldunload snd_driver, kldload din_lyddriver_osv og mekke en kernel som bruker lyddriveren (eventuelt legge driveren til å boote manuelt i /boot/loader.conf). Endret 30. mai 2005 av Serviset Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Barnemat. Kjør kldload snd_driver, for å så kjøre cat /dev/sndstat. Da finner du ut hvilken driver kortet ditt bruker Så er det vel bare å kjøre kldunload snd_driver, kldload din_lyddriver_osv og mekke en kernel som bruker lyddriveren (eventuelt legge driveren til å boote manuelt i /boot/loader.conf). hvordan mekker jeg kernel da? /boo/loader.conf var helt tom :/ Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Barnemat. Kjør kldload snd_driver, for å så kjøre cat /dev/sndstat. Da finner du ut hvilken driver kortet ditt bruker Så er det vel bare å kjøre kldunload snd_driver, kldload din_lyddriver_osv og mekke en kernel som bruker lyddriveren (eventuelt legge driveren til å boote manuelt i /boot/loader.conf). hvordan mekker jeg kernel da? /boo/loader.conf var helt tom :/ *BSD har en helt overlegen dokumentasjon, jeg anbefaler å lese den. Der står også info om lydkortet. Utdrag angående kernel: http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1...g-building.html Og det sier vel egentlig seg selv at FreeBSD ikke bruker ALSA? Advanced Linux Sound Architecture. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå