Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål ang. kjøp av domene

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt i hvilken kategori denne passer best, så jeg putter den her, så får admin flytte den om den er feilplassert.

Jeg lurer kun på 1 ting, og det er følgende:

Jeg har en side som ligger på en server en kamerat driver. Det jeg er ute etter er et domene/en adresse som redirecter til denne sida. Om den cloaker redirecten er det fint, men ikke nødvendig.

Jeg kom over www.domeneshop.no som virka ganske billig, men når man skal bestille der får man en del alternativer og jeg er usikker på hva jeg trenger.

La oss si at sida ligger på www.side.org/~mittbrukernavn/blog og jeg vil at domenet skal redirecte dit.

Er jeg ute etter:

"Alternativ 2: Domenepakke (DNS, epost og www-videresending)

Vår populære domenepakke inneholder de viktigste funksjonene du trenger for å ta i bruk ditt nye domenenavn. Du vil få tilgang til DNS og www-videresending, som gjør at du bl.a. kan opprette egne underdomener eller peke www.dittnavn.no til din eksisterende hjemmesideadresse. Du vil også få ubegrenset antall epost-adresser til ditt domenenavn. Du vil imidlertid ikke få lagringsplass til websider på våre servere, i såfall trenger du et webhotell (alternativ 3). Domenepakken koster kun 145,-/år per domene, i tillegg til prisen for selve domenenavnet."

eller

"Alternativ 4: Egne navnetjenere

Dersom du har egne navnetjenere som du ønsker å benytte til ditt domenenavn, velger du dette alternativet. Det koster ikke noe ekstra å delegere et domenenavn til egne navnetjenere."

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JenzBenz: Mitt første innfall var at du trenger alternativ 2: Domenepakke. Men etter å ha lest innlegget ditt igjen så ser jeg at kameraten din "driver serveren". Hvis han driver navnetjeneren sin også, så kan du også gå for alternativ 4. Spør kameraten din - hvis han ikke vet om han driver navnetjener, så gjør han det ikke.

Konklusjon: Alternativ 2 vil virke for deg uansett. Alternativ 4 kan brukes avhengig av kameraten din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...