gunnarhalle Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hei, Jeg har konvertert colormatch.dk, som ikke helt fungerte i min opera nettleser, til en java applet. Den er under utvikling og forbedring hele tiden, og planlegger foreløpig å legge inn støtte for flere farger, forhåndsvisning av side med fargevalg og eksportering til css. Gi meg gjerne innspill til hva annet man trenger av en fargevelger. http://skaland.com/~staale/jcolormatch/ Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Dette likte jeg Hva med å gjøre sånn at man kan kopiere fargekoden (f eks. #39ff01) isteden for å måtte skrive den inn manuelt? Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Dette likte jeg Hva med å gjøre sånn at man kan kopiere fargekoden (f eks. #39ff01) isteden for å måtte skrive den inn manuelt? Må være en bøgg, mener jeg har lagt inn copy-paste støtte. Takk, skal fixes. Lenke til kommentar
MrMinit Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hva med en plass hvor du skriver inn en fargekode, også hadde den foreslått andre farger som passer? Siden er forøvrig litt småbuggy i Opera 8.00b1 @ OS X. Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Kanskje lagt inn eit lite eksempel nedonfor med dei fargene du får i Color Match'en? Endret 30. mai 2005 av dedLy_sCoRpIoN Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Hva med en plass hvor du skriver inn en fargekode, også hadde den foreslått andre farger som passer? Siden er forøvrig litt småbuggy i Opera 8.00b1 @ OS X. Et sånn felt finnes øverst til venstre på selve appleten, men du nevner den er litt småbuggy i OS X, mulig det er noe der.. Jeg må få meg en kompis med OS X, så jeg får testa den der. I det feltet kan man da skrive fargekode i hex-format (ex: #135abc), standard farger på engelsk (ex: red, green, magenta) eller random (ex: random). Trykker man da enter, plasseres markørene på den angitte fargen. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hva med en funksjon som gjør det mulig å "lagre" farger? Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Hva med en funksjon som gjør det mulig å "lagre" farger? Ja, den er ikke dum. For eksempel at den kan hente fargen fra url-parameter, slik: ../jcolormatch/?c=#123abc ..og en hardlink-eksporterer? Tror det skulle være en grei løsning Takk for tips Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hva med en funksjon som gjør det mulig å "lagre" farger? Ja, den er ikke dum. For eksempel at den kan hente fargen fra url-parameter, slik: ../jcolormatch/?c=#123abc ..og en hardlink-eksporterer? Nettopp Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Ville derimot ikke brukt fragment (#) som identifikasjon i spørrestrengen, da det har vist seg å kunne skape problemer. Men dette ser flott ut, stå på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå