CIder Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hei alle! Har en kompis som sliter med at internettet faller bort sånn ca. hver 12 time. Da må han restarte maskinen så virker alt igjen. Synes selv dette høres ut som et hardware/software problem og tviler vel på at ISP (Tiscali) har noe med dette å gjøre. Andre som har hattt slike problemer?. På forhånd takk. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Hmm,ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Han har ikke tilfeldigvis en router med dhcp da og leasingtid på 12 timer, slik at etter 12 timer så går ip'en hans ut og han må restarte for å få ny? Bare en ide. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Hjertelig takk for svar! Men desverre så har han ikke det. Ingen router. Lenke til kommentar
kinx Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Be han sjekke om han får ny IP hver gang. Tipper han burde avinstallere brannmur-software og prøve litt uten. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Uten brannmur - det er jo å be om infisering... Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Uten brannmur - det er jo å be om infisering... Nesj. Kommer helt an på bruken, og om du har nettvett.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Uten brannmur - det er jo å be om infisering... Har du oppdatert windows kan det gå greit uten brannmur (oppdatert windows er alfa og omega for nettsikkerhet). Men jeg vil allikevel anbefale brannmur om man ikke har tungveiende grunner for å ikke ha det. AtW Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Mine erfaringer med avslått brannmur er at det kommer adware inn på maskinen hvis jeg slår av brannmuren. Dette kan jo være scenario hvis man innstalerer en gammel win-versjon og skal hente resterende software/updates på nettet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Mine erfaringer med avslått brannmur er at det kommer adware inn på maskinen hvis jeg slår av brannmuren. Dette kan jo være scenario hvis man innstalerer en gammel win-versjon og skal hente resterende software/updates på nettet. Hvis du har en gammel win-versjon og skal hente ned oppdateringer, så er ikke windows oppdatert er det vel? Så i et slik tilfelle er brannmur bra ja. AtW Lenke til kommentar
CIder Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Bumper denne tråden da problemet ennå ikke er løst og fordi det for det meste ble diskusjon om hvorvidt det er viktig med brannmur eller ei. Håper på gode forslag! Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Må jo feilsøke da. Bytt ut PC eller modem for å lokalisere feilkilden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå