Gå til innhold

Overførings av video HC-42E

Anbefalte innlegg

Har et Sony DCR-HC42E og lurer på hva som er best å bruke ved overføring av video fra kamera til PC. Mange sier at firewire er best, men jeg tror det ikke er mulig på dette kameraet. Tar jeg feil eller??

Dersom firewire ikke går an, må jeg bruke USB 2.0 da?

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort sagt, ja du tar feil :!:

Det følger sikkert ikke med noe firewire-kabel, så det må du kjøpe utenom, men det er definitivt firewire du skal bruke for å overføre video! USB er for å overføre stillbilder, såvidt jeg har forstått.

Og: Hvor i all verden fikk du tak i det kameraet da??? Er jo utsolgt over alt jo :mad: (ja, jeg tenkte å kjøpe et sånt jeg også...)

Lenke til kommentar

Det følger sikkert ikke med noe firewire-kabel, så det må du kjøpe utenom, men det er definitivt firewire du skal bruke for å overføre video! USB er for å overføre stillbilder, såvidt jeg har forstått.

Og: Hvor i all verden fikk du tak i det kameraet da??? Er jo utsolgt over alt jo :mad: (ja, jeg tenkte å kjøpe et sånt jeg også...)

Kjøpte det på Best Buy, de var de eneste som hadde det på lager.

Serviceavd. på PS Data sier at denne DV'n ikke tar firewire, men på beskrivelsen i diverse nettsteder står det at den gjør det.

Som denne fra PC utstyr:

Forbindelser

Kontakttype: 1 x kompositt video/-lyd (inngang/utgang)

1 x S-Video-inngang/utgang

1 x USB

1 x IEEE 1394 (FireWire/i.LINK)

1 x DC-strøminngang

Ekspansjonsspor: 1 x Memory Stick PRO Duo

Må vel sende en mail til PS Data å få den til å sjekke på ny. Problemet var at jeg bestillte et firewire kort og kabel som hverket passet til PC'n min eller til noen av utgangene til videokameraet. Det må vel være mange typer kort/kabler kanskje? Da blir jo spørsmålet hvilket type kort/kabel må jeg ha??

Lenke til kommentar

I.Link IEEE1394 er vel en annet "ord" for firewire kanskje?

Jeg har et slik kort med det er for liten til min PC. Kan det være fordi det er et "low profile" kort?

Det heter LowProfile FireWire 1394 PCI card....

Firewire kabelen jeg bestillte passer hverken til kortet eller til kameraet mitt :nei: Det skal ikke være enkelt...

Lenke til kommentar

Bare for å svare på mitt eget spørsmål hehe...

kabelen du fikk var en 4/4 pins kabel, du trenger en 4/6 pins kabel!

Firewire kortet er et "Low Profile" kort, og passer ikke til vanlige midi kabinetter, så denne må byttes til et vanlig kort.

Der ble nok det meste oppklart :!: :!:

Lenke til kommentar
Bare for å svare på mitt eget spørsmål hehe...

kabelen du fikk var en 4/4 pins kabel, du trenger en 4/6 pins kabel!

Firewire kortet er et "Low Profile" kort, og passer ikke til vanlige midi kabinetter, så denne må byttes til et vanlig kort.

Der ble nok det meste oppklart :!: :!:

Hehe, bra du fikk svar på spørsmålene dine da, selv om du måtte komme til bunns i saken selv! Høres logisk ut det. Kameraet har altså firewire, du har feil firewirekabel, og tydeligvis også feil firewirekort.

Håper du får alt i orden snart, og ha en god natt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...