Gå til innhold

Hjelp bærebaren bråker?

Anbefalte innlegg

Bærebaren min bråker noe sinnsykt. Jeg vil gjerne gjøre noe med dette. Enten selge den eller fikse viften som er kilden til all støyen.

Maskinen er 1 og 1/2 år gammel. Den har en skade på lydutaket, og diverse små sprekker rundt kantene. Den ble kjøpt for 13.000kr. Garantien er bortfalt og jeg har en reklamasjonsrett på 3 år. Men jeg har påført alle skader selv. Viften/cpu kjøleren har altid støyet.

Hva gjør jeg? og hvor mye er pcen verdt?

Spesifikasjoner:

-Pentium 4

-2.66GHz

-Radeon 8500

-512MB Ram

-40GB

-15 tommers skjerm

-DVD/CDRW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den der klarer du ikke gjøre stille uansett så bare gi opp. selg den og kjøp deg en pentium-m så blir det tyst skal du se.

har en p4-m 2.2 her som jeg fortvilt prøvde gjøre stille men det var nytteløst. eneste mulighet må være og enten underklokke den veldig, eller modde en helvetes diger klump av en kjøler bakpå/under. ingen er jo særlig akseptable løsninger.

Lenke til kommentar
Prøv å åpne den opp, så støvsuger du bort all støven på kjølerippa på vifta, Vet ikke om det hjelper så mye, men går altids ant  :thumbup:

Har gjort dette! Det hjalp litt, men ikke mye.

Hvor kan dere anbefale å selge den da? Jeg forsøkte i vennekretsen min men der var det bare "Jeg kjøper den om du fjerner støyen" svar.

Jeg har vurdert QXL eller Bruktmarkedet på HW. Men er i sterk tvil om noen kommer til å kjøpe den. Jeg vil gjerne legge den ut på bud med en startpris på 5000,-

Dere kjenner vel tilfeldigvis ikke noen i et temmelig bråkete arbeidsmiljø som trenger en bærebar? :p

Edit:

Max oppløsning på skjermen er: 2048*1536. Optimal (best) oppløsning er 1400*1050.

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
Hvorfor påførte du den skade?

Pågrunn av kicket ved at den sanysnligvis ville gå ned i verdi av det.

Jeg hadde den i en sånn bærebar-veske og satt den litt for hardt fra meg enkelte ganger, derrav sprekkene og skaden på lyduttaket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...