Enceladus Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Bærebaren min bråker noe sinnsykt. Jeg vil gjerne gjøre noe med dette. Enten selge den eller fikse viften som er kilden til all støyen. Maskinen er 1 og 1/2 år gammel. Den har en skade på lydutaket, og diverse små sprekker rundt kantene. Den ble kjøpt for 13.000kr. Garantien er bortfalt og jeg har en reklamasjonsrett på 3 år. Men jeg har påført alle skader selv. Viften/cpu kjøleren har altid støyet. Hva gjør jeg? og hvor mye er pcen verdt? Spesifikasjoner: -Pentium 4 -2.66GHz -Radeon 8500 -512MB Ram -40GB -15 tommers skjerm -DVD/CDRW Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Finnes Radeon 8500? Hva er oppløsning på skjermen? Tror den kan gå for 5000,- og oppover. Det er dessuten ikke noe overraskelse at den bråker mye. Pentium 4 prosessor i bærbare betyr bråk. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Prøv å åpne den opp, så støvsuger du bort all støven på kjølerippa på vifta, Vet ikke om det hjelper så mye, men går altids ant Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 den der klarer du ikke gjøre stille uansett så bare gi opp. selg den og kjøp deg en pentium-m så blir det tyst skal du se. har en p4-m 2.2 her som jeg fortvilt prøvde gjøre stille men det var nytteløst. eneste mulighet må være og enten underklokke den veldig, eller modde en helvetes diger klump av en kjøler bakpå/under. ingen er jo særlig akseptable løsninger. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Prøv å åpne den opp, så støvsuger du bort all støven på kjølerippa på vifta, Vet ikke om det hjelper så mye, men går altids ant Har gjort dette! Det hjalp litt, men ikke mye. Hvor kan dere anbefale å selge den da? Jeg forsøkte i vennekretsen min men der var det bare "Jeg kjøper den om du fjerner støyen" svar. Jeg har vurdert QXL eller Bruktmarkedet på HW. Men er i sterk tvil om noen kommer til å kjøpe den. Jeg vil gjerne legge den ut på bud med en startpris på 5000,- Dere kjenner vel tilfeldigvis ikke noen i et temmelig bråkete arbeidsmiljø som trenger en bærebar? Edit: Max oppløsning på skjermen er: 2048*1536. Optimal (best) oppløsning er 1400*1050. Endret 31. mai 2005 av Gammelsko Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Går jo an å prøve programmet FanGUI da til å styre CPU-viften. Du har jo tross alt en Pentium 4 processor - og de bråker! EDIT: Link til nedlasting av FanGUI Endret 31. mai 2005 av Panofix Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 5000,- virker litt mye for den der synes jeg.. menmen, legg den ut på finn.no/bruktmarkedet/qxl også nevner du selvsagt ikke noe om støynivå såfremst noen spørr. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hvorfor påførte du den skade? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Hvorfor påførte du den skade? Pågrunn av kicket ved at den sanysnligvis ville gå ned i verdi av det. Jeg hadde den i en sånn bærebar-veske og satt den litt for hardt fra meg enkelte ganger, derrav sprekkene og skaden på lyduttaket. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg tror nok 3000 til 4000 tusen er mer reelt. Du får en ny laptop nå med ca de samme spesifikasjonene og uten skader for 6000kr. Da har man i tillegg garanti. Pga skadene tror jeg den fort kan komme ned i 3000kr. Men det er jo lov å prøve seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå