danielsn Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hvorfor ble egentlig prisstatisikken fjernet fra prisguiden? Var så skjekt å kunne se om det var lenge siden prisen hadde sunket. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 https://prisguiden.no/skjermkort/cl...tory/22694.html Prishistorikken fungerer da strålende den hold musepekeren over navigasjonslinjen så får du opp menyer med div.valg. Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Trodde bare at den var fjernet Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Den fungerer dog ufattelig dårlig i Firefox. Når man drar opp en meny, som f.eks. skjermkortfabrikant, så mister man fokus når musepekeren går over reklamen for Posten, slik at man ikke kommer lengre ned enn Elsa, noe som må sies å være en rimelig stor bug. Lenke til kommentar
amund Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Vi har dessverre en del problemer med denne dynamiske menyen. Det ene er at den legger seg bak annonser, FORM-elementer og annet som rendres av operativsystemet. Det andre er at FireFox har en tendens til å la den hoppe og blinke på skjermen en liten stund før nettleseren finner ut hvordan den bør presenteres. Vi arbeider med å finne alternative navigeringsmåter slik at vi kan slippe disse problemfylte, dynamiske elementene. Forslag til utforming av god navigasjon mottas selvsagt med stor takk! Mvh, Amund Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Forslag til utforming av god navigasjon mottas selvsagt med stor takk! Hva med å sette den den over "handlevognen" ? Mye enklere å finne da;) EDIT: Jeg ser at det vil bli mer oversiktelig å sette menyen under "handlevognen" Endret 30. mai 2005 av danielsn Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Forslag til utforming av god navigasjon mottas selvsagt med stor takk! Om dere fortsatt ønsker å bruke JS så er jeg sikker på at det finnes en rekke script der ute som ikke har de samme feilene som dere får nå. Lenke til kommentar
Ponduss Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Når det gjelder en dropdownmeny basert på CSS, har jeg satt sammen en som fungerer utmerket i de versjonene jeg har prøvd av Internet Explorer, Opera og Firefox. Den kan sees i bruk her: http://www.ebascripts.com/ Menyen krever Javascript for Internet Explorer. Lenke til kommentar
amund Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg skal teste med ulike andre JavaScript for samme oppgave så snart jeg får tid. I FireFox er jeg redd det er rendringen som er problemet. Når man laster siden, eller velger elementer fra dropdownmenyen spretter reklamene rundt omkring på hele skjermen. Har dere testet JavaScript-dropdown sammen med IFRAME i FF? Eller har dere testet JavaScript-dropdown sammen med FORM-elementer i IE? Alle problemene med menyen er relatert til disse to tingene, og verken FORM eller IFRAME er mulig å fjerne/bytte/flytte. Dermed er det bare ett alternativ igjen, skrive om menyen :-) Mvh, Amund Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hei. Savner historiske priser dvs. prisutvikling i produktguiden. Er dette permanent fjernet eller er det bare idag den har forsvunnet? PS. Dette gjelder akam.no, og jeg bruke IE 6.0. Se forøvrig http://forum.akam.no/index.php?showtopic=422125 Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Et ønske er at dere flytter den post reklamen. Den ødelegger for bruk av navigasjonslinjene. Postreklamen blir liggende i veien. Enten vet dere ikke om problemet, klarer ikke å forbetre det, og eller at det ikke er et stort nok problem til at vi gidder å gjøre noe. Eller så er det bare meg som har problemet? Lenke til kommentar
amund Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Vi har dessverre ikke klart å løse problemet med at reklamen legger seg over dropdown-menyen. Det samme gjelder forøvrig FORM-elementer i Internet Explorer. Vi ser etter andre løsninger, men jeg er redd det eneste som vil fungere 100% er å gjøre om på hele navigeringen. Lenke til kommentar
Ponduss Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg er nysjerrig: Prøvde dere måten jeg har løst det på www.ebascripts.com som jeg nevnte høyere opp i tråden? Den fungerer etter hva jeg kan se utmerket. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Ponduss: Det er ikke frames på den siden såvidt jeg kan se Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Moderator: La inn et problem som etter det jeg kan se, bare er gyldig for www.akam.no. Prisguiden på www.hardware.no fungerer bra for meg, men ikke på www.akam.no. Dere har ikke svart meg, men andre senere poster, så derfor lurer jeg på om dere har noe med www.akam.no, eller om jeg har postet dette problemet feil. Lenke til kommentar
amund Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 birk88, takk for tipset! Vi skal se på saken så fort som mulig. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Vi har dessverre ikke klart å løse problemet med at reklamen legger seg over dropdown-menyen. Det samme gjelder forøvrig FORM-elementer i Internet Explorer. Vi ser etter andre løsninger, men jeg er redd det eneste som vil fungere 100% er å gjøre om på hele navigeringen. Går det ikke an å fjerne den ? Altså, reklamen fra posten. Prisguiden får jo sin inntekt fra andre steder, så posten-reklamen er ikke nødvendig. Endret 20. juni 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå