Gå til innhold

Hvor ble det av pris-statistikken i prisguiden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den fungerer dog ufattelig dårlig i Firefox. Når man drar opp en meny, som f.eks. skjermkortfabrikant, så mister man fokus når musepekeren går over reklamen for Posten, slik at man ikke kommer lengre ned enn Elsa, noe som må sies å være en rimelig stor bug. :)

Lenke til kommentar

Vi har dessverre en del problemer med denne dynamiske menyen.

Det ene er at den legger seg bak annonser, FORM-elementer og annet som rendres av operativsystemet. Det andre er at FireFox har en tendens til å la den hoppe og blinke på skjermen en liten stund før nettleseren finner ut hvordan den bør presenteres.

Vi arbeider med å finne alternative navigeringsmåter slik at vi kan slippe disse problemfylte, dynamiske elementene.

Forslag til utforming av god navigasjon mottas selvsagt med stor takk!

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Forslag til utforming av god navigasjon mottas selvsagt med stor takk!

Hva med å sette den den over "handlevognen" ? Mye enklere å finne da;)

EDIT: Jeg ser at det vil bli mer oversiktelig å sette menyen under "handlevognen"

Endret av danielsn
Lenke til kommentar

Jeg skal teste med ulike andre JavaScript for samme oppgave så snart jeg får tid.

I FireFox er jeg redd det er rendringen som er problemet. Når man laster siden, eller velger elementer fra dropdownmenyen spretter reklamene rundt omkring på hele skjermen.

Har dere testet JavaScript-dropdown sammen med IFRAME i FF? Eller har dere testet JavaScript-dropdown sammen med FORM-elementer i IE?

Alle problemene med menyen er relatert til disse to tingene, og verken FORM eller IFRAME er mulig å fjerne/bytte/flytte. Dermed er det bare ett alternativ igjen, skrive om menyen :-)

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Et ønske er at dere flytter den post reklamen. Den ødelegger for bruk av

navigasjonslinjene. Postreklamen blir liggende i veien.

Enten vet dere ikke om problemet, klarer ikke å forbetre det, og eller

at det ikke er et stort nok problem til at vi gidder å gjøre noe.

Eller så er det bare meg som har problemet?

Lenke til kommentar

Vi har dessverre ikke klart å løse problemet med at reklamen legger seg over dropdown-menyen. Det samme gjelder forøvrig FORM-elementer i Internet Explorer.

Vi ser etter andre løsninger, men jeg er redd det eneste som vil fungere 100% er å gjøre om på hele navigeringen.

Lenke til kommentar

Moderator:

La inn et problem som etter det jeg kan se, bare er gyldig for www.akam.no. Prisguiden på www.hardware.no fungerer bra for meg, men ikke på www.akam.no.

Dere har ikke svart meg, men andre senere poster, så derfor lurer jeg på om dere har noe med www.akam.no, eller om jeg har postet dette problemet feil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vi har dessverre ikke klart å løse problemet med at reklamen legger seg over dropdown-menyen. Det samme gjelder forøvrig FORM-elementer i Internet Explorer.

Vi ser etter andre løsninger, men jeg er redd det eneste som vil fungere 100% er å gjøre om på hele navigeringen.

Går det ikke an å fjerne den ?

Altså, reklamen fra posten.

Prisguiden får jo sin inntekt fra andre steder, så posten-reklamen er ikke nødvendig.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...