Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Snålt problem....


Anbefalte innlegg

har for tiden to maskiner hjemme som er koblet sammen i nettverk med en kryssakabel.

Nettverket fungerer helt greit, men når jeg skal restarte den ene maskinene så restarter den andre seg også, helt automatisk!

Hva er problemet? Litt irriterende når jeg spiller et spill og min ungre bror slår på den andre maskina... Straks den andre maskina kommer seg inn i windows, så restarter den andre...

Rare greier disse pc'ene får til eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:


viking99 skrev (2002-07-17 19:54):

har for tiden to maskiner hjemme som er koblet sammen i nettverk med en kryssakabel.

Nettverket fungerer helt greit, men når jeg skal restarte den ene maskinene så restarter den andre seg også, helt automatisk!

Hva er problemet? Litt irriterende når jeg spiller et spill og min ungre bror slår på den andre maskina... Straks den andre maskina kommer seg inn i windows, så restarter den andre...

Rare greier disse pc'ene får til eller hva?


Har du oppdaterte driverne. På winupdates er det en oppdatering som har med nettverks korta, Men eg er ikke sikker at det hjelper deg men du kan prøve. Om du ikke har prøvd det bør du gjøre det, Nå er eg ikke sikker på vilket os du bruker men prøv winupdates.
Lenke til kommentar

Har egentlig ikke mye aning men kan det ha noe med WOL (Wake on LAN) å gjøre? En egen kabel fra nettverkskortet til hovedkortet aktiverer dette. Har du en slik kan du prøve å fjerne den.. Vet ikke, er kanskje sinnsykt på bærtur nå.. hehe.. Vittig problem uansett. Maskiner kan jo fås til å starte når noen ringer inn til modemet dems. F.eks at man ringer hjem, og modemet står koblet til, så slås automatisk maskinen på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...