Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende fax over internett

Anbefalte innlegg

Hei,

Vet ikke helt hvor jeg skal spørre...

Er det mulig å sende et dokument som fax fra en datamaskin, uten å ha fax ?

En vanlig fax scanner inn et ark og lagrer dette som data, så fra en rå fax-fil til en pdf er det vel ikke så stor forskjell.

Hva vil i så fall avsenderen bli ? En IP, eller det telefonnummeret som IP'en er koblet til, dvs telefonnummeret til ISDN boksen min ?

Svar og eller flytting til korrekt kategori mottas med takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er full mulig å sende fax fra PC-en din, men da trenger du enten tilgang på telefonutstyr i form av f.eks. modem på PC-en, eller tilgang til en Fax-gateway et eller annet sted på nettverket. Da er det denne gatewayen som må ha modem, og som foretar sendingen.

Fax er jo i prinsippet en telefontjeneste. Skal du sende noe fra maskin A til B, bruk mail.. :p

Lenke til kommentar
Hei,

Vet ikke helt hvor jeg skal spørre...

Er det mulig å sende et dokument som fax fra en datamaskin, uten å ha fax ?

Tja, har du et vanlig modem så har du en fakstjeneste i windows som hånterer dette, ISDN har også noe lignende løsninger.

Hvis du mener at maskinen bare har bredbånd uten telefon så må du bruke mail til faks og lignende tjenester på nettet. Det er litt uklart hva du ønsker så utdyp spørmålet litt.

Lenke til kommentar

Jeg har bredbånd fra Firstmile, men i gangen står det en ISDN boks for Pappa's hjemmekontor, og en telefon.

Jeg vil sende ting i Epost format, eller via datamaskinen min, og vil at dette skal dukke opp på en fax. hos mottaker.

Lenke til kommentar
Jeg har bredbånd fra Firstmile, men i gangen står det en ISDN boks for Pappa's hjemmekontor, og en telefon.

Jeg vil sende ting i Epost format, eller via datamaskinen min, og vil at dette skal dukke opp på en fax. hos mottaker.

Er dette noe du skal gjøre ofte eller bare ett engangstilfelle?

Lenke til kommentar

kan sende fax fra telenormobil.no.. er sikke sikker om du trenger proffnet for å få denne funksjonen.

det finnes også et firam i sverige som lar deg sende fax via http.

husker ikke hva det heter akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...