FranzJosef Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Lurte på et kryss, når en kjører nordover langs Trondheimsveien og tar av til Linderud men kjører ikke inn til senteret men videre.. har man vikeplikt fra høyre? Senterområdet er jo en 100 m unna og den korte veien har jo avstikkere til både bensinstasjon og noe andre greier... Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 dette skal stå skiltet... står det ikke noe skilt, så kan du ta deg i huet og ræva på at det er vikeplikt eller noen andre dumme regler Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Generelt: Forbered deg på at det er vikeplikt dersom det ikke står et vikepliktskilt i veien fra høyre, eller at den ikke går rett inn på en parkeingsplass. Like greit å være forberedt. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Hvis du ikke er på forkjørsvei har du vikeplikt for biler fra veier fra høyre, ikke biler fra utkjørsler. Jeg har aldri vært i krysset du snakker om, men utfra slik du beskriver det høres det ut som en vei, og da har du vikeplikt for de som kommer ut derfra. Endret 30. mai 2005 av oro2 Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Ja, vikepliktsreglene i seg selv skal det jo ikke være tvil om da... Men synes dette er et lite tvilstilfelle, dvs trodde ikke det! Regnet med det var vikeplikt, men ser noen biler nekter å kjøre når jeg stopper for dem selv om jeg insisterer...da blir jeg litt usikker da. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Ja, vikepliktsreglene i seg selv skal det jo ikke være tvil om da... Men synes dette er et lite tvilstilfelle, dvs trodde ikke det! Regnet med det var vikeplikt, men ser noen biler nekter å kjøre når jeg stopper for dem selv om jeg insisterer...da blir jeg litt usikker da. Du har nok vikeplikt ja, men har opplevd samme greia her hvor jeg bor også. Senest i dag var jeg ute å rånte ( ) da jeg kjørte bak en som ikke stoppet for bil fra høyre. Siden jeg hadde en bil i rompa gadd heller ikke jeg å stoppe, men det rare er jo at det ikke er satt opp skilt eller noen ting. Det er bare kommunen som har gått ut og sagt at på den sletta har vi vikeplikt fra høyre. Ikke løye det skjer så mange ulykker der, fordi folk er uvitende... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 En god regel min eks-sjef lærte meg: "Er du i tvil, er du ikke i tvil". Dvs, er du usikker, stopp. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Det holder ikke vann logisk sett. Da forskyver man bare på intervallet for usikkerhet. Det vil alltid være usikkerhet, det kommer en aldri bort fra. Dessuten fungerer det jo ikke helt slik i trafikken da, at man bare kan stoppe opp om man er usikker. Det er nok mange som har opplevd det med en tutende gjeng bak seg.. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 FranzJosef: ... som i betydningen at dersom du ikke er sikker, er det bedre å holde tilbake, enn å kjøre og håpe på det beste. Okei? Lenke til kommentar
Reino Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 "Er du i tvil, er du ikke i tvil" Er du sikker på at du har fått dette riktig nå? For dette henger jo ikke på greip. Er man i tvil, så er man i tvil. Går ikke an å si at man ikke er i tvil når man er i tvil Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 "Er du i tvil, er du ikke i tvil" Er du sikker på at du har fått dette riktig nå? For dette henger jo ikke på greip. Er man i tvil, så er man i tvil. Går ikke an å si at man ikke er i tvil når man er i tvil Det han mener er at hvis du er i tvil, så stopp uansett. Hvis du veit hver gang når du er i tvil at du skal stoppe er du jo ikke i tvil Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Reino: du tuller vel nå...? Det er et uttrykk som betyr at man ikke bør handle før man VET at det man gjør er godt nok. Omtrent samme som "Du skal ikke tro, du skal vite, og vet du ikke skal du spørre, og spør du ikke skal du faen ikke uttale deg". Lenke til kommentar
kim Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) En del her er enten tette i pappen eller utrolig dårlige kverulanter.. Jeg synes det var godt sagt av kjørelæreren Anyway Er det 5-6 eller flere adresser i veien til høyre, har du vikeplikt. (Med mindre skilting/politi elns. tilsier noe annet.) Endret 16. juni 2005 av kim Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 trenger faktisk ikke å ha så mange adresser engang. Holder med 2 adresser. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 trenger faktisk ikke å ha så mange adresser engang. Holder med 2 adresser. Jeg lærte 5-7 adresser da. Men det er over et år siden... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg fikk høre 5-7 på langkjøringa i dag, så henger meg på tor_erik Men det er klart at, hvis du ikke er kjent og i tvil om hvor menga hus det er der, så STOPP... For å sette den litt på spissen så kan det være at du bare ser de to husa i starten av byggefeltet, og ikke de 10 som ligger bak.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå