pal.carlsen Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Heisann. I disse svenskehandel dager lurte jeg på om det var mulig å utnytte lave svenskepriser og usedvanlig sterk kronekurs til å gjøre en sårt tiltrengt hardware investering. Finnes det noen fornuftige steder å kjøpe pcutstyr i strømstad eller umiddelbar nærhet? Prisene må jo da i tilfelle være såpass gode at det lønner seg framfor å handle på komplett , databutikken ol. Hvordan er det forresten m pc spill? Noen gode tips der i gården ? (På kjøpe steder i strømstad altså) Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Bedre å bruke pengene på Systembolaget vil nok jeg si. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Er i strømstad titt og ofte men jeg tror ikke det er noen hardware-sjappe der. klart det er noen expert-liknende sjapper der men det er det eneste også hvis jeg ikke tar feil. men du skal jo få kurs-gevinst ved å handle i svense webshopper også. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Jeg tror ikke det er så mye å hente på at kronekursen er god. Hardware er veidig presset på pris og blir distribuert i mange små partier ofte. Derfor vil prisene her hjemme synke nesten like raskt som kronekursen stiger. Det som kan lønne seg å kjøpe er sånne varer som normalt kjøpes inn i store partier, for salg over lengre tid og som dermed ikke følger kronekursen så raskt. Eksempler kan være hvitevarer, brunevarer, bil, båt osv. Etter hvert når de norske importørene får nye forsyninger så vil prisene synke tilsvarende her hjemme. (Bortsett fra bilforhandlerene som indirekte har uttalt i pressen at de vil ta hele valuttagevinsten i egen lomme.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå