Gå til innhold

Skal kjøpe nytt GeForce 4 kort!!

ME!!!

Anbefalte innlegg

Heisann igjen!!

Takker for alle svar! :grin:

Den "gamle" PC'n min består av 512MB ram, AMD T-Bird 1200MHz, øøøhh... Abit KT7A (jaja!! Burde sikkert ha oppdatert DET også, men DET dr*ter jeg i!:)) Lydkort og det andre er vel ikke vesentlig?!

Har forresten tenkt å bruke opptil 4000,- på nytt kort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg ny CPU, og vent i en måmned så klasker du till med ATI 9700 krortet som ser ut som det vill kjøre ehh... stumpen av alt av Geforce kort som er ute nå. Nvidia kommer sikkert med noe nytt støsj, men dette er ikke for senere mot høsten da ATI EGENTLI skulle lansere 9700 sakne sin. Kansje de kommer med noe enda mere grusomt da siden 9700 kom flere måneder før det først var lansert?

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle kjøpt grafikk kort til den maskinen ville jeg kjøpt ATI Radeon 8500 retail, ikke LE versjon. Det gir masse ytelse for penga, og bedre 2D enn nvidia.

Spar pengene dine til:

Radeon 9700

0.15 mikron teknologi

300-325 MHz kjernefrekvens

+600 MHz minnefrekvens

128 MB DDR minne

256-bit DDR minnegrensesnitt

~20 GB/s minnebåndbredde

110 millioner transistorer

8 pipelines

AGP 8x

Lenke til kommentar

Btw... tror ikke du blir å rocke så mye selv med det grusomme kortet. CPU er det du trenger.. MHz i bøtter å spann til slike råtass skjermkort. Tipper de aller fleste er veldig enig.

Nytter ikke med feeete høyhastighets og felger dekk om du kjører en Lada lissom.... bilen går ikke noe fortere fordet.

Lenke til kommentar

Skjønner hva dere mener her! Men har ikke SÅ mye penger at jeg kan oppgradere mer en EN ting, og det blir vel skjermkortet... Får se hva gjør, det er så "lenge" til det Radeon kortet kommer, vet ikke helt om jeg klarer og holde meg så lenge! Kan jo alltids selge diverse saker DA, og kjøpe ny CPU OG skjermkort!! Bare for å svi av MASSE penger! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-18 05:00, zn00ker skrev:

Kanskje du skal prøve med litt bedre kjøling??

Jeg har også et Gainward GF4 Ti4400 og GPU`en er _varm_.

Jo, kanskje det.. Har tenkt å modde kabinettet mitt litt (trenger bare et kick), så jeg kan vel alltids fikse et par ekstra vifter også, når jeg først er i gang mener jeg.

Tror nok kortet mitt går litt varmt, fordi startmenyen og Winamp-ikonene har skiftet farge fra hvitt til rosa. Første gang det skjedde ble hele desktop rosa, og jeg forstod ingenting. La inn Win98 på nytt og alt var normalt i et par uker, helt til som sagt startmenyen og dokument/Winamp-ikonene fikk et rosa skjær over seg. Ingen grafikkfeil i spill eller andre programmer, så jeg skjønner vel fortsatt ingenting. Er imdlertidig nødt til å ha noe med skjermkortet å gjøre, for med mitt gamle GF2MX var det aldri slike "problemer".

Kanskje en kraftig vifte ville gjort susen?

Skal ta vekk den ene siden på kabinettet og plassere en bordvifte ved siden av maskinen. Hvis denne blåser for fullt på skjermkortet burde jo problemet forsvinne, ihvertfall hvis problemet skyldes varme.

Lenke til kommentar

Vi får håpe det er tilgjengelig i august... Men hvis vi ser på sakens fakta... så tviler jeg sterkt.

GF3 og GF4 ankom Norge flere uker etter de var til salgs i USA. Og da var spesifikasjonene klare og testerne hadde fått retail kort. ATI har ikke engang bestemt seg for core/minne hastighetene, og kun Anand fikk med seg en TEST-utgave av kortet... Tom måtte teste i kontorene til ATI. Dette lover ikke helt bra for at vi kan kjøpe det i august....

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med så vanvittig skjermkort når du uansett kan kjøre alle spill i max oppløsning om du kjøper en XP1800+ og et ti4200-kort?

Billigere, og bedre ytelse kan jeg tippe. Kjører de fleste spill glatt i 1280 eller 1024 med xp1700 og gf2 nå, men tenkte kjøpe et ti4200 kort, da får jeg sikkert 1280 til å kjøre smooth, og hva mer trenger man? :smile:

Overklokking har jeg også sluttet med, etter at jeg skjønte at det har ikke noe å si likevel. Du merker jo ikke 1 FPS raskere likevel :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-19 07:45, normal skrev:

kjøp gainward geforce 4 ti4200 64mb, tro meg det er perfekt for din maskin og pris/ytelse

Eller Abits kort som har minst like god ytelse og er billigere (Abit Siluro GeForce 4 ti4200). Det kommer frem av poster her i forumet at det går fint å klokke ett ti4200 kort til ti4400 og hvis man er passer på å ha bra nok kjøling kan man klokke ti4200 til nær ti4600-ytelse. Da har du råd til en CPU oppgradering også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...