Kenneth Solfjeld Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Skal bygge en gamingmaskin til konfirmanten, trenger et godt og stabilt hovedkort. Har kjøpt X800XL skjermkort så det må absolutt ikke være SLI. Har heller ikke tenkt å overklokke noe særlig i første omgang, så et DFI Lanparty Ultra D er heller ikke aktuelt.. Kom med anbefalinger folkens.. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) En kan bruke et SLI hovedkort, uten å ha aktivert SLI. Altså det går fint å bruke et x800xl PCIe kort på et SLI hovedkort. EDIT: Har du et AGP skjermkort så er saken helt annerledes. Da kan jeg anbefale MSI K8N Neo2 PL. Endret 30. mai 2005 av svalbard Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Det er et PCI-e kort jeg har kjøpt, tenkte kanskje det var litt unødvendig med et SLI hovedkort til et ATI skjermkort.. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 MSI K8N Neo4 Platinum, har Neo2 selv (AGP) og har veldig gode erfaringer, ikke det store overklokkingskortet, men dønn stabilt og gode funksjoner! Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det er et PCI-e kort jeg har kjøpt, tenkte kanskje det var litt unødvendig med et SLI hovedkort til et ATI skjermkort.. ASUS A8N SLI Deluxe koster da ikke så mye, så hvorfor ikke? SLI kan være kjekt å ha i tilfelle, og man taper ikke mye penger på det. Lenke til kommentar
benz Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Har brukt litt tid på det samme. Vil heller ikke ha SLI, da jeg ikke tror at jeg kommer til å bruke det. Min oppfatning av problemstillingen: hva følger med av tilbehør, detaljer som ikke fungerer helt tilfredsstillende osv. Ta ASUS A8N, som er veldig bra, men som har en helt ubrukelig chipsetvifte, skal man tro alle innleggene her på forumet. Den må etter hva jeg forstår byttes, noe som gir merutgifter og ekstra arbeid. Selv om mange bytter den ut med en passiv kjøler, er jeg skeptisk da jeg tror det er en grunn til at den har viftekjøling fra fabrikken. Ser også at DFI kan ha problemer med stabiliteten ved overklokking når man setter opp spenningen til 5V (se annet innlegg her). Kanskje kan det ha betydning at det følger med runde ATA og floppy-kabler både til MSI K8N og DFI uF4? Må jeg ha SATA 2 og dobbel nettverkstilknytning (nF4 Ultra og nF4 SLI) eller klarer jeg meg uten (nF4)? Tror jeg kommer til å prøve et MSI K8N Neo4 Platinum, som har Ultra-chipset og mye utstyr i pakka. Prøvde forøvrig å få tak i et Chaintech VNF4 Ultra, men finnes visst ikke her i landet. Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Viften på ASUS A8N bråker desverre, som du sier. Men det skal ikke være noe problem å bytte ut med en passiv kjøler. En stor del av dem her på forumet har byttet ut viften med en passiv kjøler, og jeg kan ikke huske å lest at noen har noe problemer ettr byttet. Lenke til kommentar
1447 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg kan anbefale MSI K8N NEO4... Veldig bra med hensyn til pris/ytelse. Dessuten er det stabilt som bare det Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Har hørt det med chipset vifta på ASUS kortet fra flere hold. Egentlig skulle jeg kjøpe DFI Lanparty ultra D kortet, men fikk noen negative erfaringer slengt i ansiktet, bl.a. stabilitet, layout/design, m.m. + dårlig ytelse uklokka. Derfor blir det ikke det kortet, hadde det vært snakk om en maskin til meg selv her, hadde jeg gått for et "klokkekort" som DFI, men maskinen som jeg skal bygge nå er til en konfirmant, og tror derfor det er best med et fjellstabilt kort. Derfor er ASUS A8N kortet 1 valg akkurat nå. Men er det noen der ute med andre forslag, så kom med dem. Værsågod! Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hei. Jeg ville heller ikke ha SLI, men har Asus x800xl skjermkort. Har alltid likt Asus, så jeg valgte Asus A8N-E. Det er et kjempefint kort. Jeg måtte som de fleste andre skifte ut chipset vifta med en passiv Zalman. Det var kjempeenkelt. Når jeg får det til så får alle det til. Kortet har alt jeg trenger. Godt fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå