Gå til innhold

Nokia N70 - erfaringer, tilgjengelighet, osv.


Anbefalte innlegg

nå selges jo 6680 fra 3700kr på nettet.. ser ikke helt vitsen med å velge n70 når de er så identiske, både i størrelse og funksjon? hadde den vært vesentlig mindre ville jeg nok gått for n70, men radio bruker jeg aldri fordi jeg aldri husker på å ta med headset og kamera bruker jeg jo kun til mms allikevel.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå brukt telefonen en stund og blitt mer komfortabel med den, men mitt store minus er hvor vanskelig det er å holde telefonen med 1 hånd og skrive meldinger samtidig.

Må vente på den av og til, også prøver jeg å finne "slett alle meldinger" funksjon, noe som er et must.

 

Sjekket konfigurasjonen til Nokia modemet og så den stod på 115kbps, så nå er det re-dial med max.

Hm... rimelig bekymringsfullt at du må vente på den avogtil... skjer det ofte eller? Treg når du blar gjennom menyer etc.? "Lagger" den når du skriver SMS etc.? Uff; høres ut som kjent Symbian-stil dette... :roll:

 

Godt å høre at 3G'n har fått opp farta i det minste! :D

Går helt greit å skrive SMS, men vanskelig å få skikkelig tak på den med en hånd. Menyene er bare bitte litt treige. Jeg bruker telefonen som mobilt kontor, samt muligheten til å gjøre litt arbeid på telefonen om man må.

 

Skal ta den med på en lang tur de neste ukene så får jeg nok svar om det er det jeg trenger. Akkurat nå sitter jeg med følelsen av at den nye Nokia 3G saken som kommer Q1 med normal størrelse er kanskje det jeg skulle hatt..

 

Video konferanse er faktsik perfekt, men håper aldri dama begynner å sjekke hvor og hva jeg gjør...

Lenke til kommentar
nå selges jo 6680 fra 3700kr på nettet.. ser ikke helt vitsen med å velge n70 når de er så identiske, både i størrelse og funksjon? hadde den vært vesentlig mindre ville jeg nok gått for n70, men radio bruker jeg aldri fordi jeg aldri husker på å ta med headset og kamera bruker jeg jo kun til mms allikevel.. :)

Hvis vi skal være pirkete veier N70: 126 Gram Og 6680: 133gram.

 

Jeg synes ikke du kan si at det ikke er vits å kjøpe N70, det er en mye bedre mobil. Kanskje ikke du synes det for dine behov, men da har du ikke så høye krav.

 

Hvis du trenger en mobil med kamera, som du kan sende mmc med. Og har de specsa som 6680 har kunne du jo valgt en enda billigere mobil :thumbup: enn 6680

 

 

 

 

Får vi snart se noen bruker tester av N70 eller?? Venter i Spenning :cool:

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar

hvorfor er N70 en mye bedre mobil? jeg vil ha symbian fra nokia, og er lei min 6670, men ser ikke helt fordelen med N70 hvis man ser bort fra radio og bedre kamera....

 

ps: dessuten sa jeg ikke at det ikke var vits i å kjøpe N70, jeg sa bare at jeg ikke _helt_ så vitsen ..... ;)

Endret av kammiz
Lenke til kommentar
hvorfor er N70 en mye bedre mobil? jeg vil ha symbian fra nokia, og er lei min 6670, men ser ikke helt fordelen med N70 hvis man ser bort fra radio og bedre kamera....

 

ps: dessuten sa jeg ikke at det ikke var vits i å kjøpe N70, jeg sa bare at jeg ikke _helt_ så vitsen ..... ;)

Hvorfor er 6670 dårligere enn 6680 da?? Hvis du kun bruker mobilen til å sende mms..

Lenke til kommentar

å herre jemini, jeg sier at jeg er lei av 6670 pluss at jeg synes det er ufornuftig å kjøpe noe annet enn 3G tlf nå, jeg er i tillegg glad i nokia og vil ha symbian... og jeg bruker ikke mobilen kun til å sende mms, men KAMERAET bruker jeg praktisk talt kun til mms.. les litt nøyere hva jeg har skrevet da!

 

edit: og batteri mitt på 6670 suger enkelt og greit, mye bruk sluker batteriet på ca 10 timer.. og kompiser som har 6680 sier den holder opp til en uke med moderat bruk.. min 6670 holder maks 2 fulle dager med moderat bruk.

Endret av kammiz
Lenke til kommentar
å herre jemini, jeg sier at jeg er lei av 6670 pluss at jeg synes det er ufornuftig å kjøpe noe annet enn 3G tlf nå, jeg er i tillegg glad i nokia og vil ha symbian... og jeg bruker ikke mobilen kun til å sende mms, men KAMERAET bruker jeg praktisk talt kun til mms.. les litt nøyere hva jeg har skrevet da!

Greit, behold din 6680 :thumbup: Dette er en tråd for Nokia N70, så jeg skjønner ikke hva du har her og gjøre, hvis du ikke interesserer deg for den.

 

For og være ærlig høres du litt ut som min bestemor, hun bruker også kameraet til Mms, og vil ikke ha det nyeste på markedet.

Lenke til kommentar

jeg har ikke kjøpt 6680 enda! jeg kom med et innspill her hvor jeg sa jeg ikke helt så vitsen med N70 til fordel for 6680 i håp om at noen her kunne fortelle meg hvorfor jeg burde ha N70, hvis man ser bort fra litt bedre kamera og radio.

 

dessuten vet jeg ikke om bestemoren din har med seg digitalt kamera istedenfor hvis hun vil ta bilder av noe hun ikke skal sende på mms?

 

edit: men dette er offtopic uten tvil, så hvis noen vil svare meg på det jeg lurte på:

 

hvorfor bør jeg legge mer penger i N70 istedenfor 6680, hvis man ser bort fra bedre kamera og radio?

Endret av kammiz
Lenke til kommentar
jeg har ikke kjøpt 6680 enda! jeg kom med et innspill her hvor jeg sa jeg ikke helt så vitsen med N70 til fordel for 6680 i håp om at noen her kunne fortelle meg hvorfor jeg burde ha N70, hvis man ser bort fra litt bedre kamera og radio.

 

dessuten vet jeg ikke om bestemoren din har med seg digitalt kamera istedenfor hvis hun vil ta bilder av noe hun ikke skal sende på mms?

Hvor er det Billigste du kan få 6680 uten abb?? Hvorfor ikke kjøpe N70 da, når den koster så og si det samme...

Lenke til kommentar

er jo bare ubekreftet enda.. og erfaringsmessig er aldri sånne datoer til å stole på.. :) menmen, man kan alltid vente på neste skrik liksom.

 

men om jeg forstår deg rett har du ikke så mye mer argumenter enn kamera og radio og det var jo det jeg i utgangspunktet lurte på :)

Endret av kammiz
Lenke til kommentar

ja, den er på vei.. men med tanke på hvordan det foregår ovenfor klart svar, som jeg selv jobber i, så hender det vi får noen små partier først, og så er det i rest i flere uker.. (nei, selv om jeg jobber på klart svar vet jeg allikevel ikke alt om mobiltelefoner og det er derfor jeg spør folk her om deres meninger.. så begynner du ikke å krangle på det også :) )

Lenke til kommentar

Hei!

 

Da har jeg testet min nye Nokia N70 litt i dag!

Jeg må si meg imponert over det nye lekre Symbian systemet som Nokia opererer med nå. Siste Series 60 tlf jeg hadde var en 6600. Stor forbedring.

Telefonen er responsiv i forhold til de litt eldre S60 telefonene (3650, 6600 etc), men det er litt ventetid på å klikke se mellom ting.

 

Videokameraet tar svææært gode opptak i mpeg4 og 3gp. Sammenliknet med min tidligere K750i så er dette et mye skarpere video-opptak enn det den klarte å "skvise ut" :)

 

Det negative, det er det alltid, er at tastene kanskje er litt små og klint inntil hverandre. Personlig liker jeg veldig godt oppsettet som K750 og W800 fra Sony E har. Er nok veldig smak og behag, men man skal ikke ha mye større fingre enn en jente før det for blir litt feiltrykk her og der. Det kommer seg nok etterhvert.

 

Programvare og slikt er vel rimelig standard på disse i N-serien. Jeg falt litt for denne life blog saken hvor man kan skrive en liten billedtekst i "albumet" for så å blogge det hele ut på www.

 

Billedkvaliteten på kameraet virker helt ok. Eneste jeg ikke helt har skjønt er når jeg tar bilde av en gjenstand så er bilde rett vei, men når jeg holdt kameraet på avstand og tok bilde av meg og min kjæreste så blir det i "landskap" modus til tross for at jeg har valg standard eller portrett. Bildene tatt i 2megapiksel lar seg ikke redigere pga. en "systemfeil". Liker sikkert ikke at bildene er så store når man skal inn i redigeringsmodus så tlf genererer en systemfeil.

 

Men for meg så tror jeg dette kan bli en favoritt "nesten" på lik linje med min gamle P900, hvor kun den trykkfølsomme skjermen var et pluss.

 

Skjerm er god på denne tlf, dog ikke like konstrastfylt som k750i. Personlig syns jeg bilder (identiske sådan) får en helt annen punch på den skjermen enn N70 modellen sin. Hadde jeg ikke sett samme bilde eller hatt tilgang til k750i ville jeg nok ikke hatt noe å utsette på skjermen.

 

Skal prøve å komme med bilder etterhvert. Har trøbbel med en eksten fw disk her som jeg desperat må redde 40gb med kundemateriale fra...

 

Alle som vurderer denne så kan jeg bare si GI GASS... Det er en proff business tlf som har det meste! Tror den vil ha en ok levetid tatt kamera, funksjonalitet og 3g i betrakning.

 

Håper mitt innlegg ga noe vettugt! :)

 

Mvh.

 

Tom

Lenke til kommentar
Hei!

 

Da har jeg testet min nye Nokia N70 litt i dag!

Jeg må si meg imponert over det nye lekre Symbian systemet som Nokia opererer med nå. Siste Series 60 tlf jeg hadde var en 6600. Stor forbedring.

Telefonen er responsiv i forhold til de litt eldre S60 telefonene (3650, 6600 etc), men det er litt ventetid på å klikke se mellom ting.

 

Videokameraet tar svææært gode opptak i mpeg4 og 3gp. Sammenliknet med min tidligere K750i så er dette et mye skarpere video-opptak enn det den klarte å "skvise ut" :)

 

Det negative, det er det alltid, er at tastene kanskje er litt små og klint inntil hverandre. Personlig liker jeg veldig godt oppsettet som K750 og W800 fra Sony E har. Er nok veldig smak og behag, men man skal ikke ha mye større fingre enn en jente før det for blir litt feiltrykk her og der. Det kommer seg nok etterhvert.

 

Programvare og slikt er vel rimelig standard på disse i N-serien. Jeg falt litt for denne life blog saken hvor man kan skrive en liten billedtekst i "albumet" for så å blogge det hele ut på www.

 

Billedkvaliteten på kameraet virker helt ok. Eneste jeg ikke helt har skjønt er når jeg tar bilde av en gjenstand så er bilde rett vei, men når jeg holdt kameraet på avstand og tok bilde av meg og min kjæreste så blir det i "landskap" modus til tross for at jeg har valg standard eller portrett. Bildene tatt i 2megapiksel lar seg ikke redigere pga. en "systemfeil". Liker sikkert ikke at bildene er så store når man skal inn i redigeringsmodus så tlf genererer en systemfeil.

 

Men for meg så tror jeg dette kan bli en favoritt "nesten" på lik linje med min gamle P900, hvor kun den trykkfølsomme skjermen var et pluss.

 

Skjerm er god på denne tlf, dog ikke like konstrastfylt som k750i. Personlig syns jeg bilder (identiske sådan) får en helt annen punch på den skjermen enn N70 modellen sin. Hadde jeg ikke sett samme bilde eller hatt tilgang til k750i ville jeg nok ikke hatt noe å utsette på skjermen.

 

Skal prøve å komme med bilder etterhvert. Har trøbbel med en eksten fw disk her som jeg desperat må redde 40gb med kundemateriale fra...

 

Alle som vurderer denne så kan jeg bare si GI GASS... Det er en proff business tlf som har det meste! Tror den vil ha en ok levetid tatt kamera, funksjonalitet og 3g i betrakning.

 

Håper mitt innlegg ga noe vettugt! :)

 

Mvh.

 

Tom

KnallBra :thumbup: venter i spenning på bilder osv....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...