Gå til innhold

Nokia N70 - erfaringer, tilgjengelighet, osv.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvordan de er i praksis :hmm: har hørt at N70 kun skal ha EDGE og ikke 3G (UMTS). Noen som kan bekrefte dette?

Dette er feil. Den har 3G og støtte for videosamtale.

Mine mål gir meg dessuten en forskjell i størrelse på under 2 %. Og disse bildene viser vel at forskjellen i størrelsen er så liten at det ikke er noe å snakke om engang.

Dine mål? Hvilke mål er det? Som du selv sier må man regne utifra kubikk-cm, og der er det ca. 10%. Er helt enig i at det ikke er mye. Er vel ikke så mye mer å diskutere, vi er jo egentlig enige.

Lenke til kommentar
Har ikke N70 ny Symbian Os?Jeg så et eller annet sted på nette.N70 hadde 3d ikoner.

3D-ikoner kan man ha uten at det er et nytt OS. Det har vel først og fremst med hvilket tema man bruker.

Når jeg sjekker nærmere har N70 og N90 Symbian 8.1. 6680 har 8.0. Det er dog neppe store endringer, og den første fra Nokia med Symbian 9 blir N91.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som lykkelig eier av 6680 kan jeg jo føye på noen saker og ting her. Fikk fatisk en av de første norske telefonene med telenoroppsett tror jeg. he he.

Lest mye av trådene her og det jeg har sjekket på nettet og med han derre spesialisten i mobilsjappa så blir det ikke de største forskjellene i og med at Nokia fortsatt kjører samme stil med menyer og design.

Ang . kamera på mobiler så har etter det jeg har hørt nokia en meget god software til kameraene sine. Bildene på 6680 er absolutt helt ok til nødbilder. Skal dere ha fete fotos og masse bildestæsj skal deree ikke ha en telefon i det hele tatt, men et digitalkamera. he he.

Noen irritasjoner med 6680 er det alikevel. Siden Nokia har spesialisert seg på knirkeplastikdeler som dette skyvelokket bak på 6680 knirker det ganske heftig ved litt knæfsing på telefonen. En annen bakdel med 6680 er at man noen ganger ved bruk av programmer får beskjed om at minnet er fult. Da må man boote ( slå av og på) igjen telefonen. taste pin og fortsette. Drit irriterende syns jeg men det går jo alikevel.

Nokia har aldri kommet med store forrandringer men N70 skal vist være bedre med tanke på innkapsling, hastigheter med software, softwaren og kamera + skjerm.

Så de som skal ha Mobiltelefon med innebygget Ixus 700 digi kam, kan vel bare glemme og kjøpe denne og. Men Nokia pleier og ligge i toppskiktet når det gjelder kameratelefoner. og har vunnet flere tester gjenntatte ganger på både kamera telefoner og vanlige mobiltelefoner. Dessuten kan man ikke si noe om kvaliteten på telefonen før dere har den i hånda heller. Jeg skal i alle fall ha en.

Lenke til kommentar
Så de som skal ha Mobiltelefon med innebygget Ixus 700 digi kam, kan vel bare glemme og kjøpe denne og. Men Nokia pleier og ligge i toppskiktet når det gjelder kameratelefoner. og har vunnet flere tester gjenntatte ganger på både kamera telefoner og vanlige mobiltelefoner. Dessuten kan man ikke si noe om kvaliteten på telefonen før dere har den i hånda heller. Jeg skal i alle fall ha en.

Evt. kjøpe seg Sony Ericsson K750i/W800i som ligger lysår foran Nokia 6680 (og N70) i bildekvalitet. :p

Uansett, når kommer den ford**** N70 da? :p Fortsatt ingen nettbutikker som har den, og det tyder jo ikke akkurat på en umiddelbar lansering. Pleier jo å dukke opp en god måned før de faktisk er til salgs...

Men 3. kvartal er jo ikke slutt før i september, så... Dessuten vil de vel drøye lengst mulig med N70 ettersom den kommer til å drepe salget av 6680.

Lenke til kommentar

Gikk lei av og vente jeg.

Ringte til importør og fikk bekreftet:

De har ingen release dato enda. De aner ikke når N91 og N70 kommer.

De har heller ikke fått no nærmere dato fra Nokia i Finland heller, så jeg får vel bare vente litt lenger da.

Dessuten og sammenligne N70 og 6680 med Ericsson 750 som en telefon går jo ikke.

750 har sikkert bra kamera men og slå 6680 og N70 som en telefon med en mengde muligheter kommer den aldri til og gjøre.

Med unntak av de som skal ha disse puslete bittesmå lommerusk telefonene da.

Enig med at den ser ganske kul ut, men er man Nokiamann ja da er man Nokiamann.

Lenke til kommentar

Hvis dere blar en side bakover i denne tråden så ser dere jeg har lagt ut en link. Og den har blitt oversatt i posten nedenfor den linken.

Det står det at den tyske siden skal ha den i september.

Om den er til å stole på vet ikke jeg.

Men det er den eneste nettbutikken som jeg har funnet som har N70.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen irritasjoner med 6680 er det alikevel. Siden Nokia har spesialisert seg på knirkeplastikdeler som dette skyvelokket bak på 6680 knirker det ganske heftig ved litt knæfsing på telefonen. En annen bakdel med 6680 er at man noen ganger ved bruk av programmer får beskjed om at minnet er fult. Da må man boote ( slå av og på) igjen telefonen. taste pin og fortsette. Drit irriterende syns jeg men det går jo alikevel.

For det første synes jeg at det lokket har temmelig god kvalitet i forhold til hvor spinkelt det er lagd. Jeg hadde 6681 i over en måned, uten at det ga fra seg ulyder eller at det ble slarkete.

Angående fullt minne. Har du prøvd å lukke noen av de åpne programmene? Jeg har aldri opplevd at jeg må slå av telefonen. Mener du at den fryser fullstendig? I så fall er det skikkelig dårlig, og har aldri skjedd meg. Det er naturligvis alltid en fordel å ha litt minne ledig på telefonen.

Lenke til kommentar

For det første synes jeg at det lokket har temmelig god kvalitet i forhold til hvor spinkelt det er lagd. Jeg hadde 6681 i over en måned, uten at det ga fra seg ulyder eller at det ble slarkete.

Angående fullt minne. Har du prøvd å lukke noen av de åpne programmene? Jeg har aldri opplevd at jeg må slå av telefonen. Mener du at den fryser fullstendig? I så fall er det skikkelig dårlig, og har aldri skjedd meg. Det er naturligvis alltid en fordel å ha litt minne ledig på telefonen.

Nei den fryser ikke. Gir bare beskjed om at minnet er fult og lukk programmer, men ikke hvilke. Så da slår jeg den av og på igjen.

Jeg mener at en telefon i denne prisklassen burde hatt aluminiumlokk bak i stedet som aldri vil knirke. Ser man på SE telefonene eller samsung knirker ikke disse like mye som nokia alltid har gjort. Men lokket fungerer fint, men jeg syns de burde ha kostet på seg litt mer plast så det ikke knirket så mye, eller fjernet hele sklilokket og kanskje satset på sånn som ericsson på S700 feks, med sånt innebygget lokk man åpner i stedet.

Men for all del... en kjempetelfon jeg bruker flere timer om dagen.

Lenke til kommentar
Ser man på SE telefonene eller samsung knirker ikke disse like mye som nokia alltid har gjort

Dette varierer selvfølgelig fra telefon til telefon, men må si meg litt uenig her.

Basert på mine 2 siste mobiler fra SE og Nokia er Nokia klart vinneren på knirking. K750i knirker som et lite orkester, mens min 7610 som er godt over året gammel ikke gir fra seg noen lyder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...