Gå til innhold

Nokia N70 - erfaringer, tilgjengelighet, osv.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå plutselig ville ikke min N70 ringe hvis jeg hadde mp3 ringetoner ifra minnekortet.

Bare sånn plutselig :hmm:

Funka før, fram til bare plutselig.

5273043[/snapback]

Ja, dette problemet hadde jeg også. Var på elkjøp og fikk kopi av en "Nokia Confidential" (oops :tease: ) lapp. Det er visst en feil det ikke finnes en løsning på enda, annet enn følgende:

Opprett en gruppe for kontakter, legg til alle dine kontakter i denne gruppen, gå inn på gruppen og velg ringetone. tydeligvis et velkjent problem for Nokia.

F

5293349[/snapback]

Hadde samme problem, ringte Nokia support og jeg måtte igjenopprette fabrikk innstillingen. Funker nå, men finner ikke ut hvordan TV via tv2 og nrk virker...

Headset som fulgte med telefonen virker ikke lengre og virker som det er veldig løs kontakt nede ved tilkoblingen. Selve kontaktpluggen til headseted er det rareste og minst bruker vennlige jeg har brukt. Allerede nå etter litt over en måned bruk sitter den så vidt fast og ser godt slitasje på kontakten.

Menyene er utrolig trege og det burde være en tweak som slo av all eye candy slik man fikk brukt telefonen uten å sette av tid til den.

Ved bruk av telefonen som internett tilkobling faller den ut når det skjer mye på engang, eller den switcher mellom 3G og EDGE.

Tror jeg har mistet telefonen 100 ganger i baken når jeg prøver å skrive tekstmeldinger på den, tastene er små og plassert så langt ned at man ikke får tak på den. Klart man trykker jo feil hele tiden da man ikke kommer skikkelig til med tommelen.

Ved bruk av GSM nettet i statene falt den ut slik det passet den, ville ikke helt bytte mellom nettene eller holde seg til ett nett.

Noen andre som har disse erfaringene?

Lenke til kommentar

Har fått vite at jeg skal få meg en N70 fra jobben. Men, har noen spørsmål:

Kommer sikkert til å bruke mobilen som MP3-spiller.

1. Hvordan fungerer overganger AD-15 til vanlig headset?

- Ringer telefonen i headset eller med høytaller, eller kan man velge?

- Får man lyd i headset eller må bruke telefonens høytaller?

- Må man koble ut headset for å snakke?

2. Er det noen maks-grense for minnekort?

- Har funnet 1024mb kort som skal passe, finnes det større?

3. Hvordan fungerer det å surfe på nettet med mobilen?

- Blir skjermen for liten?

- Betaler man vanlige telleskritt?

- Betaler man for nedlastede data ala GPRS?

4. Hvordan fungerer det å surfe på nettet med laptop?

- Betaler man vanlige telleskritt?

- Betaler man for nedlastede data ala GPRS?

Takker for svar. :)

- Krister

Lenke til kommentar

Kan svare deg på noen:

Hvis du har headsett i så ringer den både i headsett og høyttaler på telefonen.

Du kan spille av all lyd på telefonen sin høyttaler, bortsett ifra at du må ha i headsettet hvis du skal høre på radio... men du kan fremdeles høre med høyttaleren.

Du kan snakke med headsettet i, det er microfon i det.

Nei det finnes ikke større enn 1024mb minnekort til N70.

Jeg synes skjermen er passe, den er jo liten men det må man forvente.

Du betaler som for gprs.

Hvis ikke alle har fått det med seg så har nokia lagt ut noen filer til N70 på hjemmesidene. Quickoffice og en patch hvis ringetonene slutter å fungere. Det var midt i blinken for meg :D Slapp jeg å sende den inn

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min N70 nå i vel en måned.

Er storfornøyd.

Men jeg plages med en ting.

Da jeg er storbruker av telefon, ca 2t dagen samtale, har jeg anskaffet med Bluthoot håndfri.

Hvis jeg skrur av blutooth forbindelsen min om kvelden og så skrur det på igjen morgen etter så vil ikke forbindelsen opprettes ordentlig igjen. Kobler seg til med det samme, men etter kort tid får jeg melding om at blutooth eneheten kobles fra.

(Får IKKE opp symbolet med øreklokker, får opp blutoot tegnet med klammer rundt)

Det jeg da må gjøre er og skru telefon av og på.

Da er alt Ok. Håndfri settet kobler seg til, symbolet med øreklokker kommer frem på skjermen. Alt er ok til jeg kobler fra blutooth forbindelsen.

Fryktelig irriterende.

Handsfree setter er SE HBH-610

Lenke til kommentar

Har noe bluetooth problemer selv.

Jeg har 2 laptoper som jeg bruker og vil ha bluetooth connection til, ene for outlook sync og andre for bilder, mp3 etc. Nå bruker jeg ikke begge samtidig, men får bare N70 til å virke på ene laptopen uten å reinstallere.

Noen andre?

Lenke til kommentar

Har snopet 512 mb minnekort, Koss PortaPro og 3,5 mm adapter til min N70.

Lyden er meget bra med de medfølgende hodetelefonene, men med PortaPro blir det skikkelig gøy!!

N70 utkonkurrerer min W550i på lydkvalitet, og W550i er god på lyd! Dertil skal nevnes at N70 ikke har equalizer, bass-boost og slikt, men lyden er kjempe. Rikelig bass og klar lyd.

Bare synd at Nokias 3,5 mm adapter ikke har mikrofon, så man må fjerne den med en gang man vil ha en samtale. Det problemet er det ikke på W550i.

Får håpe Nokia klarer å kneke sammen en adapter med mikrofon.

Lenke til kommentar

Har den? Hadde vært konge, men har ikke funnet noen. Trodde ikke Nokias symbianmobiler hadde det. Har hatt 6630 og 6680, og heller ikke de har equalizer.

Men med den flotte lyden i N70, savner jeg ikke equalizer. Jeg hører kun pop-og rock, og kan kun uttale meg på grunnlag av det.

En fin ting med avspilleren i N70 er dog at den kan styres med navigasjonstastene. Det gjør det hele mye enklere. Høyre/venstre = lydvolum, Opp/ned = forrige/neste spor. Midtre tast = Pause/spill. Bra!

Dersom man har en mobilveske av tøy, slik at man kan kjenne navigasjonstastene, er det ikke noe problem å stille inn volum og skifte spor mens telefonen ligger beskyttet. Har selv en tøy mobilveske fra finske Golla, som passer såvidt til N70, og det fungerer helt fint.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Bildeorganisering i egne mapper, fungerende løsning finner du her her:

Last ned eget photoview program f.eks Photorite.  Det er et program som utforsker alle bilder telefonen og programmet kan tyde.  Bilder legges i andre mapper som :

_PALbTN

I dene mappa kan man lage egne mapper og flytte bilder dit man selv ønsker å ha dem.  De blir ikke synlige i Galleriet, og du må åpne Photorite for å se bildene.

En hittil oppdaget ulempe er at det kan oppstå problemer under synkronisering med PC dersom disse mappene brukes til andre ting enn, ja ikke vet jeg hva de brukes til, men tomme er de.

Programmet finnes i en testversjon på : getjar.com  en offentlig lovlig side med trial versjoner av symbian programvare.

5096511[/snapback]

Kan man laste ned dette programmet rett til mobilen og ikke via pc? har mac og får ikke pc-suite til å virke... Har akkurat fått meg N70 og liker ikke å ha alle bildene liggende i galleriet.....

:)

Lenke til kommentar
Kan svare deg på noen:

Hvis du har headsett i så ringer den både i headsett og høyttaler på telefonen.

Du kan spille av all lyd på telefonen sin høyttaler, bortsett ifra at du må ha i headsettet hvis du skal høre på radio... men du kan fremdeles høre med høyttaleren.

Du kan snakke med headsettet i, det er microfon i det.

Nei det finnes ikke større enn 1024mb minnekort til N70.

Jeg synes skjermen er passe, den er jo liten men det må man forvente.

Du betaler som for gprs.

Hvis ikke alle har fått det med seg så har nokia lagt ut noen filer til N70 på hjemmesidene. Quickoffice og en patch hvis ringetonene slutter å fungere. Det var midt i blinken for meg :D Slapp jeg å sende den inn

5315159[/snapback]

Hvor på Nokia sin hjemmeside ligger denne patchen?

Lenke til kommentar

Ser det noen som mener at telefonen er treg, mens andre mener den ikke er det. Min er ivertfall treg.

Kan det ha en sammenheng med at telefonen kom i to versjoner? Selv har jeg en N70-1, mens en kompis har N70-2 (den grå og røde(?)), og hans sin er ikke det minste treg. Hos meg er den treg til å vise nye meldinger når de kommer, og for å åpne galleriet samt se på bilder.Ellers fungerer telefonen helt utmerket. Det finnes vel ikke noen Megapacks eller noe til telefonen slik det gjorde med Motorola e398?

Lenke til kommentar
Ser det noen som mener at telefonen er treg, mens andre mener den ikke er det. Min er ivertfall treg.

Kan det ha en sammenheng med at telefonen kom i to versjoner? Selv har jeg en N70-1, mens en kompis har N70-2 (den grå og røde(?)), og hans sin er ikke det minste treg. Hos meg er den treg til å vise nye meldinger når de kommer, og for å åpne galleriet samt se på bilder.Ellers fungerer telefonen helt utmerket. Det finnes vel ikke noen Megapacks eller noe til telefonen slik det gjorde med Motorola e398?

5326235[/snapback]

Kanskje kameraten din sin telefon har nyere firmware, og at du dermed bør oppgradere for å få en raskere telefon!?

Lenke til kommentar

Det finnes 2 versjoner av telefonen. Han sin er nyere, men jeg finner ingenting om oppgradering på sidene til Nokia. Jeg har ikke sansen for min lokale mobilbutikk hvor jeg kan levere den for oppgradering. De måtte på liv og død sende telefonen min til USA SE sitt hovedkontor fordi jeg skulle kjøpe lader. Men jeg tviler på at det burde ligge sååå store forskjeller i progrmavaren.

Lenke til kommentar

Jeg var og fikk oppgradert FW på telefonen min idag. Den ble betydelig raskere når det gjelder å bla igjennom bilder og menyer, men den er fortsatt treg. Men det er lettere og mer behagelig å bruke telefonen. Anbefaler alle å oppgradere til nyeste :thumbup:'

edit: Noen som vet hvordan man kan finne fw-nummeret på telefonen? Slik at jeg kan sjekke at jeg har nyeste, og ikke nest nyeste. For Mobilfiksern er alltid treige med å få inn nye FW, og N70 sin nyeste kom vel ikke for så altfor lenge siden hvis jeg husker riktig. Og jeg har N70-1, så den kom sikkert med eldgammel FW.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...