smoker2 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hei Til de som har småfeil på N70 så har det kommet en oppgradert sw til den.Fikk mail fra Zodiac Norge om det Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hvordan er ytelsen på en N70? Responsiv? Bra til spill? Programmer? Har selv en 3650 som har kræsja og vurderer N70 Lenke til kommentar
zand Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Kan man ha videotelefoni hvis man har Tele2 mobile pluss.Tele2 samarbeider jo litmed Telenor!! Vet noen om det går ann eller? 5205475[/snapback] Samarbeider er vel et litt sterkt ord. Tele2 leier nett av Telenor... Forskjell der. Lenke til kommentar
WanTeD Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 hvordan er det med firmware oppdatering til N70, veit at SE har tatt det over nettet en stund, men hva med oss med Nokia ? Lenke til kommentar
zand Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Nokia må fremdeles inn på verksted for å få oppgradert software. Når det gjelder avanserte telefoner som N70 (Series 60 telefoner) så tror jeg det er like greit. Alltid ting som kan gå galt når man skal oppgradere software selv. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Hei Til de som har småfeil på N70 så har det kommet en oppgradert sw til den.Fikk mail fra Zodiac Norge om det 5221559[/snapback] Endelig! Stakkar, telefonen min trenger det nå! Postet tidligere om den "fiffige" måten å fikse bakdekselet på. Har ingen bilder, men skal forklare så godt som mulig: Utstyr: En rull elektrikkerteip, helst svart av kosmetiske årsaker, og en skarp kniv. Forberedelse: Lag et snitt på tvers av teipen gjennom flere lag av teipen (omtrent 8). Litt vanskelig å telle etter nå). Lag et parallelt snitt omtrent 1 cm lenger bort på teiprullen. Ta ikke ut dette stykket enda. Lag så et snitt på langs mellom de to snittene slik at du får en noe snodig "H". Nå kan du plukke ut de to avlange teipklossene du sitter igjen med. Disse skal så splittes opp. Du trenger 2 teipklosser med 2 lags høyde, og to teipklosse med 5 lags høyde. Jeg har plassert teip på to steder på dekselet, det ene vesentlig enklere enn det andre: 1) Ta av bakdekselet. Når du ser bakdekselet innenfra og kameradekselet ikke er trukket ned ser du et par cm av baksiden av kameradekselet. På kameradekselet ser man to striper i dekselet som markerer midten av dekselet. De to 2-lags "klossene" teipes på hver side av denne midtmarkøren. Du kan kjenne med fingrene at den øverste kanten av dekselet nå ligger jevnt med teipen. Om ønskelig kan det også legges på et lag ekstra, eller eventuelt fjernes ett lag dersom teipen er veldig tykk. OBS! For mye teip vil resultere i at teipen skrelles av når dekselet skyves opp/ ned! Meningen med teipingen er ikke å lime fast dekselet, bare å få slutt på den !@ Knirkingen! 2) Trinn to krever litt mer tålmodighet. La oss se nærmere på mye av grunnen til at dekselet knirker så innfernalsk. Ser man på dekselet bakfra (den veien man vnligvis ser det) og man har lukket kameradekslet, så ser man at mellom kameradekslet og den nederste delen av bakdekslet er det et rimelig overdrevet mellomrom. Dette slingringsmonnet er mye av grunnen til knirkingen. Min løsning på dette problemet var å ta de to siste teipbitene (med høyde på 5 lag) og lirke de så langt som mulig innunder kameradekslet, men ikke mer enn at man klarer å legge nok press på dekselet til at teipen setter seg. Jeg har lirket de inn med den bredeste siden inn slik at jeg får mest mulig støtte. Samtidig er det viktig å ikke ha for bred teip. Det vil igjen medføre at teipen skrelles av når man bruker dekselet. Når jeg har lirket inn bitene (så langt ut mot hver sin side som mulig, men fremdeles oppå dekselet, ikke nede på sidene der glidesporet til dekselet er) tok jeg tapetkniven og skar av den overflødige teipen langs utsiden av kameradekselet. Jeg antar det er blitt et bittelite kutt i dekselet, men dette syns ikke pga at det er på høyde med teipen samt underkanten på kameradekselet. *trommevirvel* - TADA! Dekselet knirker ikke en smule, og dekselet sklir ikke opp når jeg putter telefonen i lomma, eller tar den opp igjen! Ja, man må skyve dekselet opp og ned, det "spretter" ingen vei lenger, men heller det enn at det "spretter" rundt i hytt og gevær. Telefonen føles 100 % mer solid ut, tilnærmet lik å ta i som en SE750i! Bare tilpass tykkelse på klosser osv etter behov, og si gjerne ifra om andre plasseringer av teipbitene fungerer bedre enn mine! Det er verdt jobben, ingen tvil! EDIT Og ingen av teipbitene synes ved bruk, hverken når dekselet er oppe eller nede! Klart, teipbitene under syns jo om du ser på telefonen underfra og innunder dekselet, men det er alt. Tror ikke mange kikker under der anyway! Endret 29. november 2005 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Oppdaget at det er problemer med lyden når jeg bruker radio på N70. Det kommer noen knitre-/sprakelyder ved jevne mellomrom, som irriterer skikkelig. Det skjer når jeg spiller av de fleste radiokanaler. På noen få kanaler forsvinner lydene etter en stund. Har aldri opplevd dette på noen telefoner med radio tidligere, heller ikke fra Nokia. Et annet problem er innstilling av skriftstørrelse når jeg bruker wap. Portalene til Telenor Mobil og NetCom vises med liten til uleselig skrift når jeg velger Normal og Liten skrift. Dersom jeg besøker andre sider, vises sidene med mye større skrift. Dette problemet opplevde jeg ikke på 6630 og 6680. Flere som har opplevd det samme, og har noen ideer eller kunnskaper om hva dette kan skyldes? Endret 29. november 2005 av CellularDude Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Det med den regelmessige sprakelyden tror jeg skyldes at telefonen prøver regelmessig å få stereolyd-sendinger. Fordi mono lyd sendinger krever midre signalstyrke. Derfor så kommer det noen hakk regelmessig når telefonen har mono lyd. For når jeg kommer i stereo dekning så forsvinner denne lyden. Lenke til kommentar
gormnass Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Noen som har testa å se tv med n70 ? Jeg får det ikke til, vet ikke om det fungerer med netcom enda.. men det kommer en mld om at jeg må angi standard tilgangspunk når jeg klikker på nrk linken. Noen som også har testa å gå inn på wap siden til NDB (om noen er kunder der) for å sjekke kontoen ? Funker det ? Får error her... "internett feil".... så lukkes nettet.. 5190166[/snapback] Standard tilgangspunkt må du velge for at du skal kunne se på TV. Gå inn på Menyen ,velg -Bildebehandling -RealPlayer -Valg -Innstillinger -Tilkobling -Nettverk velg Std. tilgangspunkt. (for Telenorkunder : Telenor. evnt hvis du har laget en selv så bruker du en som du wapper med) Hvis "NDB" er DnBNOR så virker DnBNOR wapbank med N70. (hadde en 6230 tidligere og der hadde jeg problemer med å få wapbank til å virke. Iflg DnBNOR så støttet ikke denne telefonen wapbank deres. Med 6310i fungerte det også) Gorm Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Det med den regelmessige sprakelyden tror jeg skyldes at telefonen prøver regelmessig å få stereolyd-sendinger. Fordi mono lyd sendinger krever midre signalstyrke. Derfor så kommer det noen hakk regelmessig når telefonen har mono lyd. For når jeg kommer i stereo dekning så forsvinner denne lyden. 5231503[/snapback] Har prøvd radioen der jeg kjøpte telefonen, og selgeren fikk også høre lyden. Har testet ut radioen ennå mer hjemme ( flere rom), og der er det god stereodekning. Har foruten å prøve den med Nokias høretelefoner, også prøvd med Nokias 3,5 mm adapter, tilkoblet hodetelefonene jeg bruker på mp3-spilleren. Like ille. Uansett hva årsken er, kommer jeg ikke å godta en så rævva radiolyd. Merkelig nok er det rikskanalene som skurrer, mens de to lokalradioene ikke gir skurring. Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Oppdaget at det er problemer med lyden når jeg bruker radio på N70. Det kommer noen knitre-/sprakelyder ved jevne mellomrom, som irriterer skikkelig. Det skjer når jeg spiller av de fleste radiokanaler. På noen få kanaler forsvinner lydene etter en stund. Har aldri opplevd dette på noen telefoner med radio tidligere, heller ikke fra Nokia. Et annet problem er innstilling av skriftstørrelse når jeg bruker wap. Portalene til Telenor Mobil og NetCom vises med liten til uleselig skrift når jeg velger Normal og Liten skrift. Dersom jeg besøker andre sider, vises sidene med mye større skrift. Dette problemet opplevde jeg ikke på 6630 og 6680. Flere som har opplevd det samme, og har noen ideer eller kunnskaper om hva dette kan skyldes? 5227612[/snapback] Jeg har de samme knitringene også,men fikk lagt inn en oppgradert SW på den i dag og da var de borte Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Jeg har de samme knitringene også,men fikk lagt inn en oppgradert SW på den i dag og da var de borte 5233956[/snapback] Ok, jeg leverte inn telefonen i dag, og henviste til ditt svar. Så går det vel et par uker før jeg får det oppgradert tilbake. Forhåpentlig like strøken som jeg leverte den fra meg. Selger bekreftet at den var ripefri, og jeg får en ny dersom den ikke er strøken når jeg får den tilbake. På tide Nokia tilbyr FW-oppgradering på nettet eller over the air, slik som Siemens har gjort en stund, og SE også gjør på en del modeller. Hadde spart en del styr da. Endret 1. desember 2005 av CellularDude Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Tipper at Nokia jobber med å få til en lignende løsning. Det er jo både både besparende for Nokia og kunden. I tillegg er det jo et klart konkurransefortrinn for SE overfor Nokia. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Noen som vet hvor bra lydkvaliteten blir om jeg kjøper en sånn converter og bruker et Koss PortaPro? Ville den bli som på en vanlig MP3-spiller? Med nyeste firmware støtter den 1gb da? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) EDIT: dobbelpost Endret 9. desember 2005 av deleder Lenke til kommentar
gveiset Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ganske enkelt lite spørsmål. Hvordan får jeg frem en liste over de aktive programmene frem? Mente å leste det i denne posten, men finner det ikke frem igjen. Lenke til kommentar
Daxis Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 har et problem med min N70. klarer ikkje sikkerhetskopiere "kontakter" :S hva kan grunnen til dette være? 5044549[/snapback] Hei! Jeg har store problemer med PC Suite. Har brukt kabeltilkobling til min nye N70. PC Suite finner greit mobilen, men resten er stort sett bare sorgen. Kjører PC Suite versjon 6.6.18. PC'en er oppdatert med alle tilgjengelige patcher for Windows XP. Synkronisering er det eneste jeg har fått til å virke. Har prøvd følgende: 1) "Backup": Feiler med "Backup definition coud not be read from the phone. The current task could not be completed". 2) "Nokia phone browser": Finner greit mobilen, men hvis jeg dobbeltklikker på telefonen får jeg den brutale feilmeldingen "The operation could not be completed". 3) "Image store" står bare og "henger" med melding: Getting information about new images and videos" 4) "Nokia audio manager". Viser greit nok mobilen i nedre del av bildet, men viser "0 KB used. Available 0 KB". Knappen for "Transfer to phone" er ikke tilgjengelig. Hvis jeg ser på telefonen viser den kapasitet 61 MB og ledig 41 MB. 5) Nokia text message editor": Kommer opp med meldingsboks "Do you want to install text message support for PC Suite into your mobile phone". Klikker OK. Ny boks kommer opp med med "Finish the installation on youe moboile phone and only after that press OK". Får ingen meldinger opp på mobilen elle PC som tyder på at noe skjer. Klikker OK. Får ny boks. "Installation to mobile phone failed. Do you want to try again?". Det er det jeg har prøvd så langt. Har sendt feilmelding til Nokia support idag. Takknemlig for gode råd. Kanskje det er noen oppsett ett eller annet sted jeg ikke er klar over. 5045001[/snapback] En tilleggsopplysning hvis det kan ha betydning: Softwareversjon på telefonen (*#0000#): V 2.0536.0.2 12-09-05 RM-84 5049291[/snapback] Fått noen tilbakemelding fra Nokia support? Begynner virkelig å irritere meg dette.... Har nå forsøkt avinstallering - oppstart i sikkermodus - "registercleanup" - reinstallering av pcsuite. Fortsatt like dårlig! 5065083[/snapback] Ny opplysning! Jeg har nå forsøkt å installere pcsuite 6.6.rel 18 (norsk) på en pc som ikke tidligere har hatt pcsuite installert. Når jeg så koblet telefonen min opp til denne så FUNGERTE DET!! Derfor jobber jeg nå for harde livet med å forsøke å slette alt som dreier seg om nokia, pcsuite og drivere til tidligere telefoner. Håper jeg lykkes! Har selvfølgelig forsøkt pcsuitecleaner uten hell! Konklusjon: Det er intet galt med telefonen, kun pc med tidligere installerte pcsuite sliter litt.... 5075247[/snapback] Har nå endelig funnet en løsning på dette som ser ut til å fungere. Kjør følgende kommando på start - kjør/run: Regsvr32.exe %Windir%\System32\Ole32.dll Jeg fant løsningen her: http://discussions.nokia.co.uk/discussions...&message.id=223 Det er også mulig problemet ikke har noe med N70 å gjøre i det hele tatt og kun er et PC Suite problem. Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hold inne menyknappen til den lista dukker opp. Nå plutselig ville ikke min N70 ringe hvis jeg hadde mp3 ringetoner ifra minnekortet. Bare sånn plutselig Funka før, fram til bare plutselig. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hold inne menyknappen til den lista dukker opp. Nå plutselig ville ikke min N70 ringe hvis jeg hadde mp3 ringetoner ifra minnekortet. Bare sånn plutselig Funka før, fram til bare plutselig. 5273043[/snapback] Ringetoneproblemet ja. Har du et originalt Nokia minnekort? Eller et kort av kjent fabrikat og som 100 % sikkert fungerer med N70 (1.8/3V)? Hadde nøyaktig det samme problemet når jeg hadde TwinMos 256MB kort i min N70 og jeg fylte kortet litt mer enn halvfult! Det trakk for mye strøm til å klare brasene, så når telefonen ringte var det standardtone. Telehuset i Drammen rådet meg til å kvitte meg med minnekortet eller bruke det i et annet apparat og heller skaffe meg nytt til N70n. Har 256MB Memory Corp Mobile kort nå, fungerer fint uansett hvor mye jeg stapper inn på det. Kan være andre problemer også selvsagt, så ikke kast minnekortet eller no. Men om det er kortet, så er det ikke bra for telefonen at kortet trekker unna så mye strøm skal man tro Telehuset. Og det bør man kanskje. PS! Slikt kan også forekomme i nærheten av magneter! Så om du har festet en magnetstripe eller likndende på telefonen (f.eks. sånn magnet bilholder-greie), så koster det mer enn det smaker i form av at minnekortet forstyrres til meget stor grad. Lenke til kommentar
Fredriao Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Nå plutselig ville ikke min N70 ringe hvis jeg hadde mp3 ringetoner ifra minnekortet. Bare sånn plutselig Funka før, fram til bare plutselig. 5273043[/snapback] Ja, dette problemet hadde jeg også. Var på elkjøp og fikk kopi av en "Nokia Confidential" (oops ) lapp. Det er visst en feil det ikke finnes en løsning på enda, annet enn følgende: Opprett en gruppe for kontakter, legg til alle dine kontakter i denne gruppen, gå inn på gruppen og velg ringetone. tydeligvis et velkjent problem for Nokia. F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå