Gå til innhold

Nokia N70 - erfaringer, tilgjengelighet, osv.


Anbefalte innlegg

Opera er ikke installert på min N70 -med mindre det er lagret på det orginale minnekortet da. Jeg byttet det ut med et 512MB kort før jeg skrudde på telefonen for første gang.

 

 

Det er flere programmer installert på det originale minnekortet, deriblant Qiuckoffice, Kodak Mobile, (høyst sannsynlig) Adobe reader ++. Jeg lærte meg å gjøre følgende etter at jeg kjøpte min 6680, og nå N70:

 

1. Sett inn det originale minnekortet i datamaskinen din og kopier hele innholdet (også de skjulte mappene "system" ++) inn på datamaskinen din.

 

2. Sett inn det nye minnekortet i datamaskinen og sikkerhetskopier det som evt er av verdi.

 

3. Formater det nye kortet slik at N70 slipper å slite med ukjent mappestruktur (dette skapte store problemer hos meg på min 6680, gikk tregt som f***)

 

4. Kopier alt innholdet fra det originale minnekortet over på det nye minnekortet.

 

5. Enjoy! Nå er minnekortet kliss likt det originale, bare med X antall ekstra mb

 

 

OBS! Husk virkelig å vise skjulte filer og mapper slik at ALT blir kopiert ved sikkerhetskopiering og flytting! Det holder IKKE å bruke "browse" funksjon i PC Suite pga at man ikke får vist skjulte mapper.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Er det spesielt merke å anbefale når det gjelder minnekort til N70?

5117628[/snapback]

 

 

Bruker Memory Corp mobile MMC nå. Fungerer som det skal. De fleste dual volt (1.8/3.0V) kort fungerer nok fint. Vil nok uansett styre unna de aller billigste. Det er verdt 100 kr ekstra for å slippe problemer som minnecrash, plutselig formatering, ujevn strøm osv. Mange billige minnekort som suger "litt ekstra" strøm, noe som ikke er så sunt for telefonen. Kjennetegnes ved at skjermen blir gradvis mørkere ved f.eks. innlasting av spillelister, bilder osv fra minnekort og inn på henholdsvis mp3 spiller og bilderedigering. Et annet tegn kan være at ringetoner du har valgt fra minnekortet ikke spilles når noen ringer, men at det spilles standardtone.

 

MERK! Dette er et problem på N70, 6680 osv per i dag ved innkommende videoanrop, men det skyldes antakelig ikke minnekortet. Vi venter i spenning på en fullverdig firmware upgrade.

 

En annen ting som også er viktig å merke seg: Det finnes kjekke magnetiske bilholdere (en metalstripe til å ha utenpå bakdekselet/ klistret på batteriet samt en magnet til å klistre i dashen på bilen). Disse tar regelrett livet av minnekort! Man ser det veldig fort ved å klistre opp telefonen og deretter ringe den opp. Nokia tune/ evt annen standard tone med en gang. Minnekortet i min 6230 var slakt etter ca en måned.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Jeg har også Kingston 512MB, som funker bra..  :thumbup:

 

Nå er problemet: Hva skal jeg fylle det opp med? Jeg finner ingen mp4 filmer.. :( Noen som vet hvor jeg kan finne noen? Og kanskje noen spill? Gratis? :innocent:

 

Kunne fylt den med musikk. Men jeg har iPod til slikt. :cool:

5131987[/snapback]

 

Her kommer det et kjekt program inn i bildet! Xilisoft 3gp konverter kan konvertere filmklipp fra de aller fleste formater over til 3gp, også i CIF oppløsning. En god måte å skaffe seg film på mobilen på.

 

Spill på sin side er litt verre. Finnes en håndfull freeware spill, men ikke alltid like givende. Men har man en fullversion eller shareware av doom 1, 2, tnt og/ eller plutonia er jeg fast bestemt på at det bare er å laste ned c2doom! Gratis doom port! Fungerer upåklagelig på N70!

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Her kommer det et  kjekt program inn i bildet! Xilisoft 3gp konverter kan konvertere filmklipp fra de aller fleste formater over til 3gp, også i CIF oppløsning. En god måte å skaffe seg film på mobilen på.

 

5136847[/snapback]

 

Fant programmet, og det funket fint.. Men når jeg har lastet over mp4 filmen til telefonen få jeg ikke spilt den av. "Kan ikke spille av mediaklipp" står det.

 

Kan dette fikses?

Lenke til kommentar

Fant programmet, og det funket fint.. Men når jeg har lastet over mp4 filmen til telefonen få jeg ikke spilt den av. "Kan ikke spille av mediaklipp" står det.

 

Kan dette fikses?

5158984[/snapback]

 

Fikk det til å funke nå.. Måtte bare konvertere til .3pg istedenfor .mp4..

 

Enig Cluster1.. Genialt program..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...