Gå til innhold

Nokia N70 - erfaringer, tilgjengelighet, osv.

Anbefalte innlegg

Noen her som kan bekrefte/avkrefte at headsettet HS-20 (nederst på siden), passer til N70.

Under kompatible telefoner står det oppført nyere modeller enn N70. Jeg skjønner da ikke hvorfor dette ikke fungerer med N70, da nyere telefoner bruker Pop port.

N70 har dog også Symbian, hvis programvare er nødvendig for å bruke dette headsettet her.

Så tilbake til spørsmålet, noen her som kan bekrefte/avkrefte dette?

5071179[/snapback]

Headsetet er ikke i salg enda, så foreløpig er det litt vanskelig å bekrefte/avkrefte dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har et problem med min N70. klarer ikkje sikkerhetskopiere "kontakter" :S hva kan grunnen til dette være?

5044549[/snapback]

Hei!

Jeg har store problemer med PC Suite.

Har brukt kabeltilkobling til min nye N70.

PC Suite finner greit mobilen, men resten er stort sett bare sorgen.

Kjører PC Suite versjon 6.6.18.

PC'en er oppdatert med alle tilgjengelige patcher for Windows XP.

Synkronisering er det eneste jeg har fått til å virke.

Har prøvd følgende:

1) "Backup": Feiler med "Backup definition coud not be read from the phone. The current task could not be completed".

2) "Nokia phone browser": Finner greit mobilen, men hvis jeg dobbeltklikker på telefonen får jeg den brutale feilmeldingen "The operation could not be completed".

3) "Image store" står bare og "henger" med melding: Getting information about new images and videos"

4) "Nokia audio manager". Viser greit nok mobilen i nedre del av bildet, men viser "0 KB used. Available 0 KB". Knappen for "Transfer to phone" er ikke tilgjengelig.

Hvis jeg ser på telefonen viser den kapasitet 61 MB og ledig 41 MB.

5) Nokia text message editor":

Kommer opp med meldingsboks "Do you want to install text message support for PC Suite into your mobile phone".

Klikker OK.

Ny boks kommer opp med med "Finish the installation on youe moboile phone and only after that press OK".

Får ingen meldinger opp på mobilen elle PC som tyder på at noe skjer.

Klikker OK.

Får ny boks. "Installation to mobile phone failed. Do you want to try again?".

Det er det jeg har prøvd så langt.

Har sendt feilmelding til Nokia support idag.

Takknemlig for gode råd.

Kanskje det er noen oppsett ett eller annet sted jeg ikke er klar over.

5045001[/snapback]

En tilleggsopplysning hvis det kan ha betydning:

Softwareversjon på telefonen (*#0000#):

V 2.0536.0.2

12-09-05

RM-84

5049291[/snapback]

Fått noen tilbakemelding fra Nokia support? Begynner virkelig å irritere meg dette.... Har nå forsøkt avinstallering - oppstart i sikkermodus - "registercleanup" - reinstallering av pcsuite. Fortsatt like dårlig! :mad:

5065083[/snapback]

Ny opplysning! Jeg har nå forsøkt å installere pcsuite 6.6.rel 18 (norsk) på en pc som ikke tidligere har hatt pcsuite installert. Når jeg så koblet telefonen min opp til denne så FUNGERTE DET!!

Derfor jobber jeg nå for harde livet med å forsøke å slette alt som dreier seg om nokia, pcsuite og drivere til tidligere telefoner. Håper jeg lykkes! Har selvfølgelig forsøkt pcsuitecleaner uten hell!

Konklusjon: Det er intet galt med telefonen, kun pc med tidligere installerte pcsuite sliter litt.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Ny N70 på vei!

nokia%20n70-5.JPG

Fremdeles usikkert om denne kommer til Norge/ Europa, men den gikk glatt gjennom alle godkjenningene i USA, så mange krysser fingrene!

Dette blir da non-3G versjonen av den mer kjente N70-1. N70-5 vil komme til å ha nøyaktig de samme specs som N70-1 med unntak av 3G og kameraet i front. Denne telefonen vil med andre ord treffe de menneskene som ikke føler seg avhengige av 3G rett i hjertet, og til en mye hyggeligere pris!

3G er spådd av mange eksperter som et "blaff" på verdensmarkedet, så denne telefonen antas å treffe et mye bredere markedssegment enn N70-1.

PS!

Telenor og NetCom venter å ha bygd ut 3G nettet fra dagens 384kbps DL til omtrent 1mbps DL i løpet av ett til halvannet år! UL på samme tid vil være ventet opp mot dagens DL.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Tviler på at den kommer til Norge. Telenor og NetCom vil sannsynligvis prøve å pushe 3G-telefoner for å få økt aktivitet i nettet. Da er det jo lite hensiktsmessig med en 3G-telefon uten 3G.

Men jeg personlig håper den kommer. Telefonen virker veldig bra. Eneste store minuset er jo de små knappene. Når man skriver en melding, blir det jo veldig mye feil inntasting.

Lenke til kommentar

Kjøpte i går N70 og er så langt veldig fornøyd med den. Ting jeg har satt opp og som var viktig for meg ved valg av ny tlf.:

- Synk. med Outlook (veldig bra funksjonalitet)

- 3G -> rask overføring av filer over mobilt nett

- Grei kvalitet på foto/video

- Utvidbart minne

- Kvalitet (var litt skeptisk til dette, men det virker så langt bra)

- Symbian -> masse SW tilgjengelig

Hadde tidligere SE700i. Har der en funksjon for "kryptert" lagring av passord, koder etc. - Kodeliste. Dette savnet jeg på N70, men fant et program på nettet, "Pocket Protector 1.0.1" som du finner her.

Har dere noen erfaring med dette Java programmet, evt, tips om en annen tilsvarende løsning som kan anbefales?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg denne idag men er ikke helt fornøyd..

Headsettet var noe av det verste jeg har vært borti.. sitter ikke på plass og har en ekkel ledning..

bilder som er lagt i mapper med minnekortleser vises ikke i mapper på telefonen men alle sammen vises blandet hva nå enn det skal være godt for

Lenke til kommentar
Kablene er geniale synes jeg, men er enig i at øreproppene ikke holder mål. Men.. Så gjør vel egentlig "ingen" medfølgende headset det desverre.

HPM-70 (det som følger med W800 og W550) holder mål og vel så det :)

Ikke støtter telefonen mac via usb-kabelen heller :(

Endret av mckvakk
Lenke til kommentar
Leter etter en Citrix Mainframe client til N70. Er en liste over klienter her, men vet ikke hvem som skulle virke.

http://www.citrix.com/English/SS/downloads...ds.asp?dID=2755

Noen som har peiling?

5084015[/snapback]

Ser at

Nokia 9300/9500 Communicator Alpha

Sony Ericsson P800/P900/P910 Alpha

Nokia 9200 Series Communicator

Psion

er listet opp under "EPOC/Symbian OS".

Og innehar man litt kunnskap om Symbian så ser man at dette ikke er Symbian 60 series telefoner, slik som Nokia N70, (N90, N91, E70, E61, E60, 6681, 6680, 3250, 3230, 6670, 6260, 6600, 6620, 7610, 6630, 3650, 3660, N-Gage, N-Gage QD, 7650, Siemens SX1, Samsung D710, D720, D730 , D740, Sendo X, Sendo X2, Panasonic X700, Panasonic X800 osv osv osv.) er, disse kjører andre grensesnitt og demed så klarer du desverre ikke å kjøre dette programmet på din mobil.

Dette kreves som sagt en av de mobilene der (Nokia 9200/9300/9500, P800/900/910/990 eller deres etterfølgere).

MvH

Remerzer

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Finnes det noen slags task manager som lar meg slette installerte programmer og lignende på telefonen? Har blant annet lastet ned Opera for 6680 (trodde det skulle gå siden telefonene er så like) og får ikke slettet det.

Lurer fremdeles på om noen med netcom har greid å benyttet seg av mobil-tv med N70. Har dobbeltsjekket alt av innstillinger -og vært i kontakt med netcom, men fremdeles får jeg feilmelding om at nummeret mitt ikke gjenkjennes, eller at jeg ikke kan identifiseres.

Lenke til kommentar

Bildeorganisering i egne mapper, fungerende løsning finner du her her:

Last ned eget photoview program f.eks Photorite. Det er et program som utforsker alle bilder telefonen og programmet kan tyde. Bilder legges i andre mapper som :

_PALbTN

I dene mappa kan man lage egne mapper og flytte bilder dit man selv ønsker å ha dem. De blir ikke synlige i Galleriet, og du må åpne Photorite for å se bildene.

En hittil oppdaget ulempe er at det kan oppstå problemer under synkronisering med PC dersom disse mappene brukes til andre ting enn, ja ikke vet jeg hva de brukes til, men tomme er de.

Programmet finnes i en testversjon på : getjar.com en offentlig lovlig side med trial versjoner av symbian programvare.

Lenke til kommentar

Sliter med at telefonen kobler seg ut av samteler uten videre. Tror det forekommer når GSM nettet "hikker" og telefonen tror den andre har lagt på. Skjer litt for ofte og er veldig irriterende.

Noen andre som opplever dette?

Lenke til kommentar
Nokia N70 har da allerede opera innstalert....

Men for å slette innstalerte programmer er det noe som heter programbehandling inne på verktøy mappa. Der kan du slette innstalerte programmer.

5092498[/snapback]

Ah, tusen takk. Da fant jeg ut av det.

Opera er ikke installert på min N70 -med mindre det er lagret på det orginale minnekortet da. Jeg byttet det ut med et 512MB kort før jeg skrudde på telefonen for første gang.

Har enda ikke fått noe tilbakemelding fra noen av dere angående mobil-tv, så jeg antar dere ikke har testet det ut enda? (eller bruker andre operatører enn NC)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...