Gå til innhold

Nokia N70 - erfaringer, tilgjengelighet, osv.

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd det men hver gang jeg prøver så får jeg en feilmelding med no tilgangspunkter...

Veit ikke hva det er.

Tror det står ett eller anna med angi standard tilgangspunkt.

For å se mobiltv må du gå inn på wap og finne mobiltv sidene.

5062260[/snapback]

Jeg får opp melding om at de ikke kan gjenkjenne telefonnummeret mitt - eller hvem jeg er, så jeg må sjekke telefoninnstillingene. Har satt at telefonen skal sende nummer-id ved samtaler, og står i grunn litt fast her. Aner ikke hvor ellers jeg skal endre dette?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd det men hver gang jeg prøver så får jeg en feilmelding med no tilgangspunkter...

Veit ikke hva det er.

Tror det står ett eller anna med angi standard tilgangspunkt.

For å se mobiltv må du gå inn på wap og finne mobiltv sidene.

5062260[/snapback]

Jeg får opp melding om at de ikke kan gjenkjenne telefonnummeret mitt - eller hvem jeg er, så jeg må sjekke telefoninnstillingene. Har satt at telefonen skal sende nummer-id ved samtaler, og står i grunn litt fast her. Aner ikke hvor ellers jeg skal endre dette?!

5063317[/snapback]

Kan jo sikkert bare ringe teleoperatøren din og hør hva du skal gjøre, eller skjekke hjemmesidene dems.. :)

Lenke til kommentar
har et problem med min N70. klarer ikkje sikkerhetskopiere "kontakter" :S hva kan grunnen til dette være?

5044549[/snapback]

Hei!

Jeg har store problemer med PC Suite.

Har brukt kabeltilkobling til min nye N70.

PC Suite finner greit mobilen, men resten er stort sett bare sorgen.

Kjører PC Suite versjon 6.6.18.

PC'en er oppdatert med alle tilgjengelige patcher for Windows XP.

Synkronisering er det eneste jeg har fått til å virke.

Har prøvd følgende:

1) "Backup": Feiler med "Backup definition coud not be read from the phone. The current task could not be completed".

2) "Nokia phone browser": Finner greit mobilen, men hvis jeg dobbeltklikker på telefonen får jeg den brutale feilmeldingen "The operation could not be completed".

3) "Image store" står bare og "henger" med melding: Getting information about new images and videos"

4) "Nokia audio manager". Viser greit nok mobilen i nedre del av bildet, men viser "0 KB used. Available 0 KB". Knappen for "Transfer to phone" er ikke tilgjengelig.

Hvis jeg ser på telefonen viser den kapasitet 61 MB og ledig 41 MB.

5) Nokia text message editor":

Kommer opp med meldingsboks "Do you want to install text message support for PC Suite into your mobile phone".

Klikker OK.

Ny boks kommer opp med med "Finish the installation on youe moboile phone and only after that press OK".

Får ingen meldinger opp på mobilen elle PC som tyder på at noe skjer.

Klikker OK.

Får ny boks. "Installation to mobile phone failed. Do you want to try again?".

Det er det jeg har prøvd så langt.

Har sendt feilmelding til Nokia support idag.

Takknemlig for gode råd.

Kanskje det er noen oppsett ett eller annet sted jeg ikke er klar over.

5045001[/snapback]

En tilleggsopplysning hvis det kan ha betydning:

Softwareversjon på telefonen (*#0000#):

V 2.0536.0.2

12-09-05

RM-84

5049291[/snapback]

Fått noen tilbakemelding fra Nokia support? Begynner virkelig å irritere meg dette.... Har nå forsøkt avinstallering - oppstart i sikkermodus - "registercleanup" - reinstallering av pcsuite. Fortsatt like dårlig!!! :mad:

Lenke til kommentar
har et problem med min N70. klarer ikkje sikkerhetskopiere "kontakter" :S hva kan grunnen til dette være?

5044549[/snapback]

Hei!

Jeg har store problemer med PC Suite.

Har brukt kabeltilkobling til min nye N70.

PC Suite finner greit mobilen, men resten er stort sett bare sorgen.

Kjører PC Suite versjon 6.6.18.

PC'en er oppdatert med alle tilgjengelige patcher for Windows XP.

Synkronisering er det eneste jeg har fått til å virke.

Har prøvd følgende:

1) "Backup": Feiler med "Backup definition coud not be read from the phone. The current task could not be completed".

2) "Nokia phone browser": Finner greit mobilen, men hvis jeg dobbeltklikker på telefonen får jeg den brutale feilmeldingen "The operation could not be completed".

3) "Image store" står bare og "henger" med melding: Getting information about new images and videos"

4) "Nokia audio manager". Viser greit nok mobilen i nedre del av bildet, men viser "0 KB used. Available 0 KB". Knappen for "Transfer to phone" er ikke tilgjengelig.

Hvis jeg ser på telefonen viser den kapasitet 61 MB og ledig 41 MB.

5) Nokia text message editor":

Kommer opp med meldingsboks "Do you want to install text message support for PC Suite into your mobile phone".

Klikker OK.

Ny boks kommer opp med med "Finish the installation on youe moboile phone and only after that press OK".

Får ingen meldinger opp på mobilen elle PC som tyder på at noe skjer.

Klikker OK.

Får ny boks. "Installation to mobile phone failed. Do you want to try again?".

Det er det jeg har prøvd så langt.

Har sendt feilmelding til Nokia support idag.

Takknemlig for gode råd.

Kanskje det er noen oppsett ett eller annet sted jeg ikke er klar over.

5045001[/snapback]

En tilleggsopplysning hvis det kan ha betydning:

Softwareversjon på telefonen (*#0000#):

V 2.0536.0.2

12-09-05

RM-84

5049291[/snapback]

Fått noen tilbakemelding fra Nokia support? Begynner virkelig å irritere meg dette.... Har nå forsøkt avinstallering - oppstart i sikkermodus - "registercleanup" - reinstallering av pcsuite. Fortsatt like dårlig! :mad:

5065083[/snapback]

Ja de jobber med saken.

Jeg fikk et forslag om å kjøre PC Suite cleaner. Det hadde visst hjulpet noen av de som hadde dette problemet, men det hjalp ikke meg noe. Mulig den kan hjelpe deg.

Kan lastes ned her: http://nds2.nokia.com/files/support/global..._Cleaner_31.exe

Velg "Other" ved spørsmål om hva slags problem du har.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye N70 koster på Elkjøp? Uten og med abonnement  :ermm:

5065773[/snapback]

En 6680 koster 2400 på det billigste med abo og nesten 5000 uten abo sist jeg sjekka (Mandag denne uka på Elkjop Buskerud Storsenter). Da hadde de ikke N70 til salgs engang. Granska webshoppen (www.elkjop.no), men fant ikke der heller. Gjetter 3000-3500 med abo og 5500-6000 uten. Har du telenor anbefales det å sjekke www.commit.no. 2300 billigste pris med abo for N70! Høstkampanje! 4300 uten abo!

Lenke til kommentar
Har akk kjøpt meg n70.. Men hvor lenge bør jeg lade den første gangen?

(har ikke lest igjennom hele posten)

5066475[/snapback]

Ryktene skal ha det til 12-18 timer. Men husk; Skrur du på telefonen og bruker den først er det anbefalt å tømme batteriet helt, og deretter lade i 12-18 timer. Setter du den på lading før du evt bruker den er det ikke så farlig om det er tomt eller ikke..

Aner ikke hvorfor, typene på telekiosken som fortalte det!

Lenke til kommentar
Har akk kjøpt meg n70.. Men hvor lenge bør jeg lade den første gangen?

(har ikke lest igjennom hele posten)

5066475[/snapback]

Ryktene skal ha det til 12-18 timer. Men husk; Skrur du på telefonen og bruker den først er det anbefalt å tømme batteriet helt, og deretter lade i 12-18 timer. Setter du den på lading før du evt bruker den er det ikke så farlig om det er tomt eller ikke..

Aner ikke hvorfor, typene på telekiosken som fortalte det!

5066502[/snapback]

Jeg satt den bare rett på lading for drøye to timer siden... så da bør den altså stå til i natt engang? eller... det blir jo imorgen tidlig da...

Lenke til kommentar

der tar dere feil... lurte på det samme jeg og, og det endte med at jeg sendte mail til Noka... Fikk igjen, og på mailen stod det at jeg bare skulle lade batteriet til det var fullt. videre stod det at batteriet måtte utlades helt med noen måneders mellomrom... stoler på Nokia..

Lenke til kommentar
Hei

Noen som vet om det finnes en overgang fra tilkobling på en N70 over til 3,5mm plugg,ønsker å bruke mine egne øretelefoner.

5067201[/snapback]

Nokia AD-15 bør gjøre jobben.. Minuset er at den kun er overgang til øretelefoner, ikke øretelefoner + mic. Dermed må du koble den av hver gang du skal ringe eller noen ringer deg! Det sirkulerer også uoriginale overganger, bl.a. på QXL, men har ikke prøvd de, så aner ikke om de funker like bra. Plusset med de er at de har utgang for mikrofon så du kan bruke micen om du har et headsett med mic!

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Noen som har et theme med 6680 ikonene til N70? N70 bruker scalable themes osv som "ødelegger" ikonene en smule, syntes ikonene på 6680 var hakket mer smooth en N70 ikonene. Even better: Er det noen som innehar en låst 176x208 versjon av et N70/N90 theme med litt "glattere" ikoner? Alternativet er å lage theme med ikoner i "s60 theme editor", men er sinnsykt tidkrevende, så håpa jeg skulle slippe det..

Lenke til kommentar
Hei

Noen som vet om det finnes en overgang fra tilkobling på en N70 over til 3,5mm plugg,ønsker å bruke mine egne øretelefoner.

Jeg kjøpte en uorginal overgang på Ebay for en tid tilbake. Funker som bare det den! Og det værste av alt er at den bare kostet 120 kroner inkludert frakt fra England (tok bare 3 dager). Ledningen er enkelt å greit et modifisert originalt headsett fra Nokia som øreproppene har blitt kuttet av og erstattet med en 3,5mm-plugg. Microfonen som sitter på de originale Nokia-headsettene er altså på ledningen. Jeg kan altså samtale med folk med skikkelig headsett (for så å switche over på mp3 :yes: ).

dsc006137rb.th.jpg

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Nokia har også et alternativ om man ønsker offisielt tilbehør. Nokia Audio Adapter AD-15 gjør om fra pop-port til 3,5 mm mini jack.

5069475[/snapback]

men der får du ikke mirkrofon inngang. det er vell det dere snakker om?

;) Den offisielle saken er nok bedre kvalitet på da den ikke er "hjemmelaget" :p

Kommer nok til å kjøpe den offisielle når jeg skal ha 6280.

Endret av ViPaZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...