Gå til innhold

Nokia N70 - erfaringer, tilgjengelighet, osv.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er N70 låst til Telenor slik som 3G telefonen SE Z800 er?

Har netcom og vurderer å bytte K750 til N70, er det særlig smart?

5039448[/snapback]

N70 finnes både med og uten Telenor lås. Forskjellen er at den med Telenor er godt subsidiert hvis du kjøper den med abo.

lurer bare på hvor lenge derer lada batteriet første gang? er deg nødvendig å lade i 16 timer!!??

5039471[/snapback]

Jeg anbefaler kunder 12-15 timer.

Lenke til kommentar

okey, men for i manualen står det at batteriet kan ta skade av å stå i laderen når batteriet er helt fullt........ PS: fikk nettopp mail igjen fra Nokia, der jeg spurde om akkurat dette... de sa at jeg bare trengte å lade det til telefonen sa det var fullt. :) videre sa de at jeg måtte utlade det helt før jeg ladet det igjen...... slipper 16 timer.! JIPPI!

Lenke til kommentar

Er det noen som har hatt problemer med at meldinger og samtaler ikke kommer gjennom? Jeg har opplevd at telefonen har vært slått på, jeg har mottatt en samtale og så når jeg har lagt på kommer det x antall nye meldinger. Disse har jo blitt sendt for lenge siden, men kommer først en stund etterpå. Samme med samtaler, de som ringer får beskjed om at telefonen er slått av. Husker at (Sony) Ericsson (?) hadde tilsvarende problem.

Utrolig irriterende med slike feil når jeg bruker jobben i mobilen og viktige telefoner ikke kommer gjennom...

Lenke til kommentar

Noen andre N70 eiere som har problemer med kabeltilkoblingen mellom pc og mobil ? Får ikke kontakt etter å ha innstallert Nokia PC-Suite, restartet maskina, plugget inn kabelen i pc`en og så plugget telefonen til kabelen slik det står beskrevet. Skjer ingen ting annet enn at maskina sier fra om funn av Nokia N70 og så at det er et problem med innstallert maskinvare som kan gjøre at maskinvaren kankskje ikke vil fungere ordentlig.... That`s it..

Gjør jeg noe feil ? Blir ikke driverne til kabelen innstallert automatisk via medfølgende cd ? Håper virkelig noen med et lyst hode kan hjelpe meg, litt irriterende når ting ikke fungerer !

:hmm::hmm::hmm:

Lenke til kommentar

Jeg vurderte nesten denne mobilen en stund.. Var det slik at den var vond å holde med en hånd og skrive meldinger på? Da er den uaktuell.. Og åssen er batteriet? Noen her sier 3-4 dager mens i amobiltesten så var det vel bare en dag nesten. Litt lite igrunn.

Jaja vi får vente å se

Lenke til kommentar

Nokia N70 er God å holde i, rett å slett en fryd å bruke. Har hatt den i 1 å en halv uke nå, å jeg liker den bare bedere å bedere for vær dag. Dette er en Konge Mobil. Har akkurat kjøpt meg 512Mb minne kort, så nå for jeg plass til masse Mp3 å Div andre ting :dribble:

Når det gjelder det med Batterikapasitet, så varer den 3-4 dager i vanlig bruk, som jeg synts er bra nok, i tanke på at den er Proppa full med Teknologi å en konge skjerm. Alle disse funkjonene krever power. De som testa N70 på Amobil, har jo sittet å tukla med mobilen en hel dag, med camera, video, radio, Mp3 spiller, da varer jo ikke baterkapasiteten så lenge.

Mobilen er heltklart til å anbefale, beste mobilen på markede i dag mener jeg. :thumbup:

Lenke til kommentar
lurer bare på hvor lenge derer lada batteriet første gang? er deg nødvendig å lade i 16 timer!!??

5039471[/snapback]

Jeg lader alltid bare over natten... Har dugd og det er det jeg alltid gjør... :)

Ellers er jeg ikke jublende over N70, synes tastene er litt for tette men ellers så er mobilen grei og synger stort sett på samme vers som dens brødre. Er det noe jeg må sutre over ellers så er det at blitsen i automodus går litt for ofte og ødelegger bildene.

Kjøpte min for 4500 men tror nok den blir solgt snart ;)

Poizon: Prøv ut diverse 3 parts programmer så kan du se på film i svært høy kvalitet på s60 telefoner...

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Noen andre N70 eiere som har problemer med kabeltilkoblingen mellom pc og mobil ? Får ikke kontakt etter å ha innstallert Nokia PC-Suite, restartet maskina, plugget inn kabelen i pc`en og så plugget telefonen til kabelen slik det står beskrevet. Skjer ingen ting annet enn at maskina sier fra om funn av Nokia N70 og så at det er et problem med innstallert maskinvare som kan gjøre at maskinvaren kankskje ikke vil fungere ordentlig.... That`s it..

Gjør jeg noe feil ? Blir ikke driverne til kabelen innstallert automatisk via medfølgende cd ? Håper virkelig noen med et lyst hode kan hjelpe meg, litt irriterende når ting ikke fungerer !

:hmm:  :hmm:  :hmm:

5041659[/snapback]

Jeg opplever nøyaktig det samme som deg, det eneste som funker er synkroniseringen med outlook. Men jeg kan bare glemme og for eksempel installere programmer eller drive filbehandling. Da får jeg bare meldingen "Operasjonen kan ikke fullføres".

Har du funnet ut noe mer. Please! Forferdelig irriterende:-(

Noen som for øvrig har testet n70 med bluetooth gps?

Lenke til kommentar
har et problem med min N70. klarer ikkje sikkerhetskopiere "kontakter" :S hva kan grunnen til dette være?

5044549[/snapback]

Tror nok det har noe med ovennevnte problematikk å gjøre, ihvertfall dersom du bruker kabel. Får du synkronisert med outlook.

Jeg opplever også et annet problem; dersom du prøve å redigere et bilde fra "galleri" på telefonen, går ikke dette. Får melding om at "bildet ikke lar seg åpne".

Nå er det på tide noen problemløsere kommer på banen :dribble:

Lenke til kommentar
Har du testa holderen til 6680 med N70? Den passer fint i holderen og bunnpluggen er jo den samme.

5033096[/snapback]

Betyr dette at den vil fungere på N70. Har du prøvd N70 i holderen til 6680, eller "ser det ut som den passer"? :ermm:

mvh Gorm

5044824[/snapback]

Den passer... Har holderen og telefonen.

Lenke til kommentar
har et problem med min N70. klarer ikkje sikkerhetskopiere "kontakter" :S hva kan grunnen til dette være?

5044549[/snapback]

Hei!

Jeg har store problemer med PC Suite.

Har brukt kabeltilkobling til min nye N70.

PC Suite finner greit mobilen, men resten er stort sett bare sorgen.

Kjører PC Suite versjon 6.6.18.

PC'en er oppdatert med alle tilgjengelige patcher for Windows XP.

Synkronisering er det eneste jeg har fått til å virke.

Har prøvd følgende:

1) "Backup": Feiler med "Backup definition coud not be read from the phone. The current task could not be completed".

2) "Nokia phone browser": Finner greit mobilen, men hvis jeg dobbeltklikker på telefonen får jeg den brutale feilmeldingen "The operation could not be completed".

3) "Image store" står bare og "henger" med melding: Getting information about new images and videos"

4) "Nokia audio manager". Viser greit nok mobilen i nedre del av bildet, men viser "0 KB used. Available 0 KB". Knappen for "Transfer to phone" er ikke tilgjengelig.

Hvis jeg ser på telefonen viser den kapasitet 61 MB og ledig 41 MB.

5) Nokia text message editor":

Kommer opp med meldingsboks "Do you want to install text message support for PC Suite into your mobile phone".

Klikker OK.

Ny boks kommer opp med med "Finish the installation on youe moboile phone and only after that press OK".

Får ingen meldinger opp på mobilen elle PC som tyder på at noe skjer.

Klikker OK.

Får ny boks. "Installation to mobile phone failed. Do you want to try again?".

Det er det jeg har prøvd så langt.

Har sendt feilmelding til Nokia support idag.

Takknemlig for gode råd.

Kanskje det er noen oppsett ett eller annet sted jeg ikke er klar over.

Lenke til kommentar

Tillater meg å kopiere innlegget ditt å sende det til Nokia... Godt skrevet, jeg opplever akkurat de samme problemene.

I tillegg opplever jeg at jeg ikke får redigert bilder i telefonen. Skjer dette med deg også?

Et siste banalt spørsmål :dontgetit: Hvordan i F... får jeg laget en smiley når jeg skriver melding med N70 (har hatt nokia før også..)? Bruker norsk språk og t9 ordliste...

Med andre ord - HJELP :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...