Gå til innhold

Nokia N70 - erfaringer, tilgjengelighet, osv.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nå fått min Nokia N70 i hus, og kan ikke annet en å si at det er en kjempe bra mobil.

 

Men lurer på noe angående temaer\ themes, på den. Har installert noen flotte biler og mc themes på den, men når jeg skal inn å skrive sms\ mms så er den hvite bakgrunnen vekke og du ser f.eks bilen der du skriver. Da blir det vanskelig å se, det som du skriver i sms\ mms meldingen. Noen som vet om det er noe som kan gjøres der, sånn at det blir hvit bakgrunn der du skriver.

 

Og til Eirik-h: Lyset på skjermen står på i 30 sekunder før det slår seg av. Tror ikke det kan ordnes på, men for meg har det aldri vært noe problem om det står på en stund.

 

Dere må ha en fortsatt god dag.

 

MVH

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg ringte Nokia ang størrelse på vedlegg på epost, begrensningen er på KUN 100Kb, det er latterlig lite og upraktisk. Det vil si at det er umulig å sende 2Mpix bilder som er en av de største nyhetene/fordelen med denne mobilen. Jeg må først koble den til en PC, også koble meg på internett, før jeg klarer å sende bilder i full størrelse og jeg har verken PC eller internet! Nokia skuffer meg enda en gang, Nokia er ledende innen mobil teknologi men når jeg betaler 4500-5000 Kr for et produkt forventer jeg liksom noe mer enn som så.

5017986[/snapback]

 

det er bare tull. man er bare begrenset av telefonens minne og smtp-serverens kapasitet.

Endret av kammiz
Lenke til kommentar

Aner ikke hvem som har fortalt deg at Nokia er ledende innen mobil teknologi.

 

- SE hadde fargeskjerm nesten 1 år før Nokia fikk det

- Bluetooth er oppfunnet av SE

- Kamera hadde flere produsenter før Nokia

- Mp3 spillere hadde flere produsenter før Nokia

- e-mail funksjon hadde flere produsenter før Nokia

- software oppdatering via nettet, Nokia har faktisk prestert å lansere en felles standard for dette I ÅR ! Dette har SE og Siemens bla hatt i flere år.

 

Så hva f har Nokia lissom gjort at de er ledende innen mobil teknologi ?

 

Hei! Jeg ringte Nokia ang størrelse på vedlegg på epost, begrensningen er på KUN 100Kb, det er latterlig lite og upraktisk. Det vil si at det er umulig å sende 2Mpix bilder som er en av de største nyhetene/fordelen med denne mobilen. Jeg må først koble den til en PC, også koble meg på internett, før jeg klarer å sende bilder i full størrelse og jeg har verken PC eller internet! Nokia skuffer meg enda en gang, Nokia er ledende innen mobil teknologi men når jeg betaler 4500-5000 Kr for et produkt forventer jeg liksom noe mer enn som så.

5017986[/snapback]

 

det er bare tull. man er bare begrenset av telefonens minne og smtp-serverens kapasitet.

5022502[/snapback]

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar
Commit.no selger N70 til 2299,- med privat+ 12mnd

 

mange andre abbonnement kombinasjoner også

5022914[/snapback]

 

Hepp, turde ikke fortelle om dette før jeg fikk raska meg en til kjerringa også. Fikk min for en stund siden, og har ikke sett noen som selger N70 så billig som commit med abbo 2299, iallefall et greit kjøp syns jeg så derfor to stk. :dribble:

 

Har ventet vanvittig lenge på å oppgradere min 7650 som jeg alltid har vært knallfornøyd med, og med denne oppgraderingen fikk jeg alt. Radio og Mp3 pluss 3G. Vurderte 6630 og 6680 da de kom, men er glad jeg har ventet på gjerdet til N70 kom. 2MP Kameraet og Radio/Mp3 var verdt det.

 

Netshop selger 512MB rs-mmc dv kort for 325kr så det er et must... :)

 

mvh,

Lenke til kommentar
Aner ikke hvem som har fortalt deg at Nokia er ledende innen mobil teknologi.

 

- SE hadde fargeskjerm nesten 1 år før Nokia fikk det

- Bluetooth er oppfunnet av SE

- Kamera hadde flere produsenter før Nokia

- Mp3 spillere hadde flere produsenter før Nokia

- e-mail funksjon hadde flere produsenter før Nokia

- software oppdatering via nettet, Nokia har faktisk prestert å lansere en felles standard for dette I ÅR ! Dette har SE og Siemens bla hatt i flere år.

 

Så hva f har Nokia lissom gjort at de er ledende innen mobil teknologi ?

 

Hei! Jeg ringte Nokia ang størrelse på vedlegg på epost, begrensningen er på KUN 100Kb, det er latterlig lite og upraktisk. Det vil si at det er umulig å sende 2Mpix bilder som er en av de største nyhetene/fordelen med denne mobilen. Jeg må først koble den til en PC, også koble meg på internett, før jeg klarer å sende bilder i full størrelse og jeg har verken PC eller internet! Nokia skuffer meg enda en gang, Nokia er ledende innen mobil teknologi men når jeg betaler 4500-5000 Kr for et produkt forventer jeg liksom noe mer enn som så.

5017986[/snapback]

 

det er bare tull. man er bare begrenset av telefonens minne og smtp-serverens kapasitet.

5022502[/snapback]

5022843[/snapback]

 

liker du ikke nokia?

 

vel, ikke skriv i denne posten da vel! for her kommer du desverre ikke langt da!

 

 

PS: man kan sende masse KB og Mb på epost fra N90, så regner med det går med N70.

Lenke til kommentar
Aner ikke hvem som har fortalt deg at Nokia er ledende innen mobil teknologi.

 

- SE hadde fargeskjerm nesten 1 år før Nokia fikk det

- Bluetooth er oppfunnet av SE

- Kamera hadde flere produsenter før Nokia

- Mp3 spillere hadde flere produsenter før Nokia

- e-mail funksjon hadde flere produsenter før Nokia

- software oppdatering via nettet, Nokia har faktisk prestert å lansere en felles standard for dette I ÅR ! Dette har SE og Siemens bla hatt i flere år.

 

Så hva f har Nokia lissom gjort at de er ledende innen mobil teknologi ?

Spennende historietime her. Jeg kommer ikke til å undersøke punkt for punkt, da det ikke er verdt tiden.

 

Vil likevel spørre: Hvilken rolle spiller det om hvem som hadde kamera først for flere år siden? Spiller det noen rolle _nå_ at SL45 hadde mp3 for lenge siden? Og Siemens hadde forresten fargeskjerm lenge for SE.

 

Hva som skjedde for 5 år siden spiller vel liten rolle på hvilken mobil man velger i dag. Det som teller er vel hvordan de ulike produsentene har utviklet seg nå, og ikke hvordan de var for så og så mange år siden. Nokia har i nesten alle år vært markedets desidert største innen mobiltelefoni, og neppe uten grunn.

 

Orker ikke gå inn på en stor diskusjon om det her, og leste heller ikke hvilken post det var du svarte på, men føler nå at en slik diskusjon er både meningsløs og unødvendig.

 

edit: SE sin oppdateringstjeneste ble presentert ved K700i i juni i fjor. Artig at det er "flere år siden" 2004 :)

 

edit2: Har selvfølgelig ikke noe imot at du liker SE. Det er helt og holdent lov å ha et favorittmerke selv, og forsvare dem også når de ikke fortjener det.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Sliter litt med å finne nettbutikk med rs-mmc dual volt, kan noen av disse fungere:

 

Kingston MMC Mobile Dual Voltage 512MB 1.8V or 3.3V, 7/8MB Write/read speed

 

TwinMOS MMC Mobile Dual Voltage 512MB 1.8V or 3.3V, DV-MMC, MMCA4.0

 

Hmm, er denne som passer brest, men kjører ikke rett volt?

TwinMOS RS-Multimedia Card 512MB RS-MMC Card, retail

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=147326

Endret av MadMe
Lenke til kommentar
Her finner du minnekort til mobilen, som koster 325 kroner

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=15237

 

Ha en fortsatt god kveld

 

MVH

Kjetil

5025279[/snapback]

Takk :)

Men det ble litt dyrere enn jeg hadde tenkt, med tanke på prisen deres på N70. Noen som vet om nettbutikk med litt billigere N70 med redd type rs-mmc kort?

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=4133 her er handlevogna mi

Lenke til kommentar
Her finner du minnekort til mobilen, som koster 325 kroner

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=15237

 

Ha en fortsatt god kveld

 

MVH

Kjetil

5025279[/snapback]

Takk :)

Men det ble litt dyrere enn jeg hadde tenkt, med tanke på prisen deres på N70. Noen som vet om nettbutikk med litt billigere N70 med redd type rs-mmc kort?

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=4133 her er handlevogna mi

5025320[/snapback]

 

Må du kjøpe mobilen og kortet på samme sted?

 

325; for et 512 mobile mmc er BILLIG!

 

commit har billigst N70 med ab.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...