Gå til innhold

Nokia N70 - erfaringer, tilgjengelighet, osv.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vil det si at de er like raske i menyene og andre programmer?

 

5162704[/snapback]

 

Vil heller si like trege.. med N70 bør du ha goood tid ;)

5162874[/snapback]

 

Her bør en ting nevnes; treghet i menyene har en sammenheng med hva slags tema som benyttes, eller for å være presis, størrelsen i antall kb. Dersom standard tema benyttes er telefonen som 6680, men dersom man laster inn et tema på 200kb eller der omkring blir den tregere. Det tar rett og slett lenger tid å behandle større filer, slik er det nå bare engang. Min gamle k750i hadde akkurat de samme symptomene, større tema, tregere telefon. Her vil jeg også nevne at SE har lagt på animerte menyikoner for at øyet vårt skal lures til å ikke se eller merke tregheten som egentlig er tilstede der også. N70 er betydelig raskere enn den gamle 6600 for å ha en realistisk sammenlikning, i tillegg inneholder N70 alle de ekstra programmene fra starten av som 6600 burde hatt.

Lenke til kommentar

Jeg har både K750i og N70. K750 er betydelig mer responsiv når man åpner meldinger, menyer etc enn det N70 er. Det med themet tror jeg ikke betyr en døyt - jeg har standard theme på både N70 og K750 likevel er N70 vanvittig treg. Den bruker lang tid på å åpne tekstmeldinger, menyer etc. En annen ting er at fra du starter telefonen til du får skrive sim-koden går det jo 30-60 sekunder.

 

K750 er betydelig raskere, og dersom du påstår noe annet trekker jeg i tvil at du har sammenlignet begge telefonene.

Lenke til kommentar
Jeg har både K750i og N70. K750 er betydelig mer responsiv når man åpner meldinger, menyer etc enn det N70 er. Det med themet tror jeg ikke betyr en døyt - jeg har standard theme på både N70 og K750 likevel er N70 vanvittig treg. Den bruker lang tid på å åpne tekstmeldinger, menyer etc. En annen ting er at fra du starter telefonen til du får skrive sim-koden går det jo 30-60 sekunder.

 

K750 er betydelig raskere, og dersom du påstår noe annet trekker jeg i tvil at du har sammenlignet begge telefonene.

5163997[/snapback]

 

 

 

 

Da trekker jeg i tvil om du har testet N70. Sjekk størrelse på standard theme på begge. Solgte K750i da modellmerket nederst falt av og joysticken takket for seg, i tillegg til generell mye plastknirk i hele telefonen(jada reklamerte på det 3 ganger og skiftet 3 stk k750i i løpet av 3 uker før Jeg i samråd med mobildata Borg Svakstrøm bare måtte konstatere at det var slik det måtte være.)

Arbeider daglig med kvalitetsikring, så noen krav stilles til mobilens design og kvalitetsfølelse.

Reparerte selvsagt dette på garanti før salg.

 

Tilbake til N70, den er vanvittig treg under oppstart, husk at det ligger et operativsystem bak, slik som på en pc, og da er det jo greit at man ikke veldig ofte har behov for restart av N70.

Under generell bruk tar det fra standby skjerm til du kan starte skriving av sms under et sekund. Galleriet mitt som jeg bruker i jobb bruker den ca 3 sekunder på å åpne, men så er det snakk om 205 bilder i beste kvalitet. Deretter er det null forsinkelse å bla i albumet.

Ellers kan jeg ikke se noen forsinkelser i forbindelse med meldinger på N70, det ligger nå 142 meldinger på min N70 og de åpnes på et blunk.

Men det burde nesten ha vært en forsinkelse på N70 i forbindelse med sms, for det er tross alt plass til 8 linjer tekst med 28 tegn på hver linje = 224 tegn i et skjermbilde; oj det var visst over en hel standard tekstmelding det... :!:

Kan telenor oppsett være en forsinkelse? Ikke vet jeg, min er ikke låst eller bundet til noe.

Sjekk deretter programmet Photorite, et glimrende bildevisningsprogram som viser bilder fortere enn noen annen mobil jeg har prøvd. Prøv gjerne eFilemanager også, og finn ut hvordan å endre operatørlogo :) , fjerne kameralyd :) uten å sette profil lydløs, hvordan få en lettlest skjermsparerklokke som er 2,5 cm høy :) , eller for den saks skyld en tydelig lettlest analog klokke på 3 cm i diametersom skjermsparer.

I tillegg bør programmet TurboMSN testes, super enkelt og lynrask MSN tjeneste på mobil. Gratis å være oppkoblet hele døget, du betaler kun for trafikken, altså nesten ingen ting. Legg også til programmet Smart Guide pro, et program tilsvarende hide folders på PC, med passord beskyttede kataloger, gallerier, lommebok osv.

Tror nok jeg har testet K750i og N70 ja!

K750i har kanskje et marginalt bedre kamera med autofokus og lommelykt, N70 har en suveren overlegen utvidet zoom funksjon, og overlegen videovisning på telefon, eller ved overføring av video til pc. Dessverre støtter N70 bare 512 mb minnekort, der taper den stort i forhold til min k750i med 2gb. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Da trekker jeg i tvil om du har testet N70. Sjekk  størrelse på standard theme på begge.

 

Du må gjerne trekke i tvil hva du vil, men så lenge dette er et åpent forum kan jeg fremdeles komme med mine egne meninger og synspunkter.

 

Jeg snakker ikke om dårlige joysticker, eller plastknirk verken på N70 eller K750 - ei heller om kalkulatorer og skjermsparere på en halv tomme. Jeg sier bare at N70 er generelt treg, noe som jeg ikke er den eneste til å påstå på dette forumet.

 

Jeg har ikke noe operatørlås på noen av mine mobiler, og i alle fall ikke noe fra Telenor - verken i form av tillegsprogrammer av typen Entry eller lås.

 

Jeg har ikke sittet med noe direkte stoppeklokke for å kontrollere hvor lang tid det tar å skrive en sms, eller få tilgang på bildene i galleriet, som andre tydeligvis har prøvd seg på, men jeg opplever uansett at N70 er treg.

 

Jeg hadde for en par år siden en Siemens SL55 som per i dag fremdeles er den tregeste mobilen jeg har eid - og jeg vil faktisk påstå at N70 er nesten på høyde med den når det gjelder treghet.. nesten.

 

Og ikke for å virke slem mot deg, men når du snakker om plastknirk på K750, så kan du umulig mene at N70 gir deg den helt store kvalitetsfølelsen? Har man litt over middels store hender og skal ta et bilde eller skrive en sms er det ikke til å unngå å høre litt knirk fra den også. Fra bakstykket som beskytter kamera.

post-43883-1132205961_thumb.jpg

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar
Da trekker jeg i tvil om du har testet N70. Sjekk  størrelse på standard theme på begge.

 

Du må gjerne trekke i tvil hva du vil, men så lenge dette er et åpent forum kan jeg fremdeles komme med mine egne meninger og synspunkter.

 

Jeg snakker ikke om dårlige joysticker, eller plastknirk verken på N70 eller K750 - ei heller om kalkulatorer og skjermsparere på en halv tomme. Jeg sier bare at N70 er generelt treg, noe som jeg ikke er den eneste til å påstå på dette forumet.

 

Jeg har ikke noe operatørlås på noen av mine mobiler, og i alle fall ikke noe fra Telenor - verken i form av tillegsprogrammer av typen Entry eller lås.

 

Jeg har ikke sittet med noe direkte stoppeklokke for å kontrollere hvor lang tid det tar å skrive en sms, eller få tilgang på bildene i galleriet, som andre tydeligvis har prøvd seg på, men jeg opplever uansett at N70 er treg.

 

Jeg hadde for en par år siden en Siemens SL55 som per i dag fremdeles er den tregeste mobilen jeg har eid - og jeg vil faktisk påstå at N70 er nesten på høyde med den når det gjelder treghet.. nesten.

 

Og ikke for å virke slem mot deg, men når du snakker om plastknirk på K750, så kan du umulig mene at N70 gir deg den helt store kvalitetsfølelsen? Har man litt over middels store hender og skal ta et bilde eller skrive en sms er det ikke til å unngå å høre litt knirk fra den også. Fra bakstykket som beskytter kamera.

5166107[/snapback]

 

 

Det er nok riktig at det er plastknirk i dekselet som beskytter kameralinsen på N70, men resten av telefonen er i hvertfall kompakt, knirkefri og fri for flex!

Grunnen til at jeg dro innlegget litt lenger er at tråden faktisk heter :

 

N70, erfaringer, tilgjengelighet osv.

 

Ellers må jeg igjen bare si at MIN N70 ikke føles tregere enn andre modeller, og jeg BRUKER telefonen rimelig mye hver dag både med powerpoint, PDF tegninger, mail og mobilt kontor. Der jeg merker treghet er i spillene TigerWoods og Vijay Golf.

Skal det sammenliknes, skal det sies at Nokia 6230 kanskje er den raskeste telefonen jeg har hatt (-3G), og derfra er det en nedtur til de fleste andre merker.

Vanvittig treg N70 ?? jeg kan bare ikke støtte den, da hadde jeg også byttet mobil.

 

Kan ta noen ord om batterikapasitet, jeg har ladet den helt opp og tømt den de to førsta ladingene, deretter har den blitt "etterfyllt" før jeg har tømt den igjen med jevne mellomrom.

Min erfaring er at den tømmer seg selv utpå den 3. kvelden, legg til ca 2-2,5 time tale, noe modembruk til mail, meldinger, 1/2 time mp3 så er man ikke så langt unna sannheten tror jeg. Nå bor jeg og arbeider på steder hvor dekning til enhver tid er meget god.

 

En vesentlig ting jeg savner fra SE k750i til N70 er lading via USB, det er klønete og lite gjennomtenkt at utviklere hos Nokia ikke har tatt med denne muligheten når telefonen kan kobles direkte til USB porten på pc.

 

Dette er mine oppfatninger av telefonen. :cool:

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele postene deres, men har fått med meg at det er en hastighetssammenligning mellom K750i og N70. Da kan jeg like gjerne bidra med min erfaring. Jeg støtter det som sies om at K750i er noe raskere i menyer, men det er egentlig bare der.

 

Den har maks antall meldinger på omtrent 200. Om N70 har samme antall er den like rask, men selvfølgelig om man har 1000 meldinger går det tregere.

 

Når det kommer til galleri og bildrebrowsing er det lenge siden jeg har opplevd en tregere mobil enn K750i. Dette er leit, da jeg trodde den var god på slikt før jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Har ikke lest hele postene deres, men har fått med meg at det er en hastighetssammenligning mellom K750i og N70. Da kan jeg like gjerne bidra med min erfaring. Jeg støtter det som sies om at K750i er noe raskere i menyer, men det er egentlig bare der.

 

Den har maks antall meldinger på omtrent 200. Om N70 har samme antall er den like rask, men selvfølgelig om man har 1000 meldinger går det tregere.

 

Når det kommer til galleri og bildrebrowsing er det lenge siden jeg har opplevd en tregere mobil enn K750i. Dette er leit, da jeg trodde den var god på slikt før jeg kjøpte den.

5166530[/snapback]

 

 

Blir litt skremt av dette "treg-snakket". Jeg skal kanskje bytte min 6630 inn i en N70. Noen som vet om N70 oppleves som tregere enn 6630?

 

Jeg synes ikke 6630 er treg, men er redd for at N70 kanskje er litt tregere?

Lenke til kommentar
Blir litt skremt av dette "treg-snakket". Jeg skal kanskje bytte min 6630 inn i en N70. Noen som vet om N70 oppleves som tregere enn 6630?

 

Jeg synes ikke 6630 er treg, men er redd for at N70 kanskje er litt tregere?

5168102[/snapback]

Jeg har ikke prøvd mobilene opp mot hverandre, men ser ingen grunn til at to mobiler med samme prosessor, samme operativsystem og samme skjermoppløsning skal ha noen særlig forskjell i brukshastighet. Jeg er veldig fornøyd med hastigheten på 6630, 6680 og N70, men det har kanskje noe med at jeg kun har eid Nokia 7610 og SE K750i på en god stund, hvorav begge ikke er av den raskeste typen.

Lenke til kommentar
Har ikke lest hele postene deres, men har fått med meg at det er en hastighetssammenligning mellom K750i og N70. Da kan jeg like gjerne bidra med min erfaring. Jeg støtter det som sies om at K750i er noe raskere i menyer, men det er egentlig bare der.

 

Den har maks antall meldinger på omtrent 200. Om N70 har samme antall er den like rask, men selvfølgelig om man har 1000 meldinger går det tregere.

 

Når det kommer til galleri og bildrebrowsing er det lenge siden jeg har opplevd en tregere mobil enn K750i. Dette er leit, da jeg trodde den var god på slikt før jeg kjøpte den.

5166530[/snapback]

 

 

Blir litt skremt av dette "treg-snakket". Jeg skal kanskje bytte min 6630 inn i en N70. Noen som vet om N70 oppleves som tregere enn 6630?

 

Jeg synes ikke 6630 er treg, men er redd for at N70 kanskje er litt tregere?

5168102[/snapback]

 

Jeg hadde ikke hatt min N70 dersom den hadde vært treg!!

Min forrige var k750i og den er som "arehei" sier heller ikke blant de raskeste mobilene.

Har også hatt 6600 og den var vesentlig tregere, men så er treg et relativt uttrykk da.

Jeg tror de som er i mot Nokia og symbian har lett for å snakke negativt og omtale den som treg og vice versa for de som liker andre merker.

Les mitt innlegg litt lenger oppe om mulighetene og anslåtte tider så håper jeg du ikke er redd for å bytte.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Noen som har problemer med å skifte nett til vanlig, ikke 3G på 6680?(evnt. N70, siden de er ganske lik) har hørt at det var noen som ikke fikk det til, sånn at batteritiden ble mye mindre.

5168979[/snapback]

 

Hvordan sperre telefonen for 3G nett og dermed øke batteritiden:

Trykk:

1. Meny

2. Verktøy

3. Innstillinger

4. Nettverk

 

Velg nå "Nettverksmodus" = GSM, ikke dobbelmodus. Dobbelmodus gjør at telefonen automatisk veksler til 3G når det er tilgjengelig. Telefonen startes automatisk på nytt.

 

Tada, kun GSM nett! :)

Lenke til kommentar

Er det noen andre som opplever at N70 henger når man skriver meldinger? Ikke sånn at den ligger etter eller no, men at den henger helt! Må restarte for å få liv i den igjen. Har installert:

eFileManager

Graph

Explode Arena

c2doom

Worms Golf

Fatal Force

Marble Revolution

Snake EX

Bounce

MotoRacer

Doom RPG

Streetsoccer 2

BlackList

MMS it!

I tillegg til standardprogrammene

Noen kjente problemer med noen av disse programmene/ spillene?

 

*#0000# gir meg følgende:

v2.0536.0.2

12-09-05

RM-84

 

*Sniff, sniff* Lukter det firmware upgrade?

Lenke til kommentar
hva synes dere om tastene til N70? Prøvde den på elkjøp og synes de var forferdelig små.

5175943[/snapback]

De er ekstremt små, og krever litt tilvenning når man skal skrive sms. Særlig er "c" knappen vanskelig synes jeg. Ligger ved siden av en "multimediatast" (heter den det?) som du ikke kan disable, og starter ofte opp kameraet når jeg vil slette en bokstav når jeg skriver en sms melding. :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...