Gå til innhold

Hvordan få sonefri DVD på laptopen?

Anbefalte innlegg

Dersom dette skulle vise seg å være ulovlig, så får admin bare slette tråden.

Slik det er nå så må jeg bytte mellom hver gang jeg skal se film fra sone 1 og sone 2. Jeg har byttet en gang nå, og har derfor bare 3 ganger igjen å bytte. Etter det skal man vistnok ikke kunne bytte flere ganger. Så det jeg lurer på er om noen vet hvordan man gjør spilleren helt sonefri?

Spilleren heter Sony CRX830E, og står i en Elitegroup G 553.

Edit, helt slik at jeg ikke mister garantien (dvs firmware upgrade er noe jeg vil unngå).

Jeg fant et program fra SlySoft, men det må man registrere etter 21 dager, så dersom noen vet om en lovlig og gratis måte å gjøre det på så skrik ut! ;)

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom dette skulle vise seg å være ulovlig, så får admin bare slette tråden.

.........

Her er det nok filmselskapene som beveger seg på kanten av loven, ved å lage sperrer som hindrer deg i å se plater du har kjøpt i en del av verden på en spiller som er kjøpt i en annen del. Verden skriker etter ens standarder, og så innfører de noe som det ikke finnes teknisk begrunnelse for! Det er uansett grovt hensynsløst og umoralsk, og vitner om forakt for brukeren, frihandelsprinsipper og den sunne fornuft. Essensen i det er jo at de ønsker å sette høyerer pris på platene i Europa enn i USA. Hele ordningen virker totalt sett fordyrende og hindrer en forenklet produksjon og distrubusjon osv, så antagelig taper alle parter på den.. Det er jo også blitt slik at bare en idiot går i butikken og kjøper en spiller med sonesperre. Det er sef ingenting i norsk lov som sier at du ikke kan oppheve sone sperreren selv. (vi er milevis fra den juridiske gråsonen som handler om distribusjon av metoder til fjerning av kopibeskyttelse osv). Butikkene annonserer jo ofte med spillere som de har gjort sonefrie, og hvis enkelte butikker ikke tør, skyldes det ikke loven, men press fra de som lager spillerne, og disse er igjen presset av filmindustrien som igjen sitter på lisenser osv. Skammelig nok spiller Microsoft på lag med filmindustrien, for det er jo ikke tvil om at de kunne ha utøvet betydelig press på sistnevnte ved å nekte å godta noe som er så grovt uanstendig. Hadde parlamentene i Europa gjort jobben sin, hadde de sef stilt seg på forbrukernes og frihandelens side og innført en lov mot DVD sonesperre.

Jeg bruker forøvrig DVD-Idle, og det virker fint. Det hindrer at Windows registrere sonebytter, og hindrer signalene Windows sender selve DVD stasjonen, (som har en separat sperreanordning). Gratismetodene innebærer såvidt jeg vet at du flasher selve drevet med såkalt firmware, i tillegg til å bruke DVD genie o.l., og krever altså en smule mer innsats. Flashing alene vil jo ikke hindre Windows i å låse seg etter 4 soneskift.

På min første bærbare med DVD, der sperren lå i driverne til maskinens DVD hardware decoder, kom jeg frem til at den eneste metoden som virket ordentlig var å lage en egen miniparisjon til et skrapet, sekundært operativsystem med sone1 drivere, og bruke hoved OS til sone2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...