Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fildeling over WLAN

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Jeg har satt opp et trådløst-nettverk i huset mitt, hvor jeg har 3 bærbare pc-er med nettverkskort. Router min er 3Com, type 3CRWE754G72-B. Selve nettverket funker fett, ikke noe å si på det. Men det som er planen min, er å sette opp et hjemmenettverk, hvor det skal deles filer mellom disse 3 pc-ene via det trådløse-nettverket. Prøvde meg litt selv, og resultatet av det ble at jeg måtte resete routeren. Vet nå hvorfor detter skjedde. Men tror uansett det kan være smart av meg å be om hjelp. Altså, er det noen som har erfaring om fildeling over WLAN, eller vet om en link hvor jeg kan finne info om hvordan man setter det opp, så hadde jeg vært evig takknemlig.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å dele filer over et lokalt nettverk fungerer helt likt, uansett om klientene er kablet eller wireless.

Edit: Så lenge maskinene er i samme IP-segment/workgroup selvsagt.

Hvilken Workgroup maskinene er i, er ikke relevant. Bare for identifisering av den spesifikke maskinen.

Lenke til kommentar

Hmmm…

Mente selv at det ikke skulle være så vanskelig. Har riktig nok ikke gjort noe liknende før, så det kan jo alltids være at jeg har gjort en liten feil, som har gitt sine konsekvenser. Skal prøve en gang til, men har ikke noe mot en liten veiledning/link om hvordan å dele filer over et lokalt nettverk. Ellers takk for hurtig svar.

Lenke til kommentar
Hei hei.

Jeg har satt opp et trådløst-nettverk i huset mitt, hvor jeg har 3 bærbare pc-er med nettverkskort. Router min er 3Com, type 3CRWE754G72-B. Selve nettverket funker fett, ikke noe å si på det. Men det som er planen min, er å sette opp et hjemmenettverk, hvor det skal deles filer mellom disse 3 pc-ene via det trådløse-nettverket. Prøvde meg litt selv, og resultatet av det ble at jeg måtte resete routeren. Vet nå hvorfor detter skjedde. Men tror uansett det kan være smart av meg å be om hjelp. Altså, er det noen som har erfaring om fildeling over WLAN, eller vet om en link hvor jeg kan finne info om hvordan man setter det opp, så hadde jeg vært evig takknemlig.

Mener du at den trådløse router blir overbelastet og "henger seg"?

Lenke til kommentar

AHAhAa….:w00t:

Ikke spør var jeg gjorde i går…..men det ordnet seg nå. Har en stygg vane å gjøre ting vanskeligere enn hva det virkelig er, når jeg først gjør feil. Pen link Marti, ellers takk til alle andre som tokk seg tid til å svare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...