Harryarne Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Har fått meg en radiator, men dustetingen har jo hverken gjengehull eller muligheter for gjennomgående bolter. Noen idèer for festing til kabinett? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 3mm gjengestag brukte jeg. Bare lirk den forsiktig igjennom. Funker helt fint. Lenke til kommentar
Harryarne Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 Ok. Er det ikke litt "risky" å skru inn skruen? Jeg synes jeg ser noen finner bak hullet. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 dobbelsidig tape? :smile: Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Jepp, det er ribber. Men de er ikke vannførende. Jeg lurte nemlig på det samme som deg og trålte diverse casemod og vannkjølingssider før jeg fant en som hadde gjort det samme. Vannkanalene er lagt utenom skruehullene hvis du ser nøye etter. Lirk dem bare forsiktig forbi kjøleribbene. Mellom viften og radiator har jeg rammen til en gammel 120mm vifte. på den måten får du litt avstand mellom vifte og radiator. Du får dermed dødpunktet i senter av viften lenger vekk, og det meste av vislelyden forsvinner. jeg kjøpte gjengestag og låsemuttere hos Clas Ohlson, men enhver jernvare burde ha dette. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Dobbelsidig tape? Da skal den være sterk. Denne er tung selv uten vann. Lenke til kommentar
Harryarne Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 Takk. Det med avstand mellom radiator og vifte hadde jeg ikke tenkt på. Må muligens tas med i beregningen. Lenke til kommentar
KickF Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 har selv ein slik radiator ... har sett på mulighetene ovs. å har funnet ut at det ville ha vert best å brukt POPNAGLER på å feste denne saken ... har sjøl tenk å feste den i toppen av kabinettet å sage hul til den med 4 hull som eg skal ha POPNAGLER til å feste den med Lenke til kommentar
Harryarne Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 Ikke så dumt det der.....litt ork å borre den løs hvis man ombestemmer seg eller må justere noe. Lenke til kommentar
diste Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Jeg har selv den radiatoren og synes standard hulla er lite gjennomtenkt av produsenten, men jeg borret hull med 3mm borr? og det gikk helt fint, men det er risky, en kamerat skulle gjøre det samme og borret et stort hull i vann røra.. Mitt beste råd er å feste viftene med små strips, det er lett og enkelt, også greit om du skal flytte på noe, som sagt. Lenke til kommentar
KickF Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Det ser da ***** Proft ut når du bruker popnagler for å feste noko da ... å borre opp naglene vist du skulle ombestemme deg er da null problem Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Jeg har ikke sett på denne radiatoren i real life. Men som alt annet "blikk" så er det bare og bruke vanlige karrosseriskruer eller treskruer. Popnagler er selvfølgelig kjempebra, men det blir litt søl når de skal fjernes. Lenke til kommentar
Petterbw Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 jeg har en black ice, regner med at de er ca like. jeg bare lagde hull ikabinettet og skrudde til med en lang grov skrue. tror det er det letteste. men det er en ting jeg lurer litt på nå har jeg radiatoren loddrett (nedover), er det bedre å ha den vannrett (bortover)?har lurt på om jeg skal flytte den, men hvis det er et fett så driter jeg kanskje i det. Lenke til kommentar
Ole_bob Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 bruk aralditt (epoxy lim), da slipper du å borre hull i kabinettet ditt :wink: Lenke til kommentar
KickF Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Jaha ... lim ... tja , men vist du skal flytte den ? Hammer & MEISEL ? å slå sundt radiatoren!! ... ( yeYe I know ... Ironi .. :wink: ,men måtte berre seie noko :wink: = Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Her er et par bilder som viser hvordan jeg gjorde dette. http://home.no.net/petteram/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå