Gå til innhold

C++ lærings videoer

Anbefalte innlegg

Har blitt litt interessert i å lære C++ gjennom videoer i det siste. Lurer veldig på om jeg skal kjøpe videoen til 3dbuzz link. Virker som en morsom måte å lære seg på.

Lurte på om noen der ute hadde noen erfaringer med disse. Jeg har de helt elementært grunnleggende c++-reglene inne, men vil gjerne komme videre, begynner å bli litt lei bøker nå.

Altså, noen erfaringer? :)

Og ingen som vet om et gratis sted der de gir ut sånne video tutorials?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt stiv pris. :) Slike tutorials er nok langt mer vanlig for grafikk og slik. Man kan jo også være nyttig å både se og høre når man skal lære, forutsatt av læringsopplegget er bra laget.

Hvis du kjeder deg, vil jeg heller råde deg til å finne noe du har lyst å lage. Et mp3 verktøy f.eks. eller lignende små program. Personlig synes jeg det er langt mer givende å bygge noe selv fra grunnen av, enn å lage konstruerte eksempler fra en lærebok.

Lenke til kommentar
Litt stiv pris. :) Slike tutorials er nok langt mer vanlig for grafikk og slik. Man kan jo også være nyttig å både se og høre når man skal lære, forutsatt av læringsopplegget er bra laget.

Hvis du kjeder deg, vil jeg heller råde deg til å finne noe du har lyst å lage. Et mp3 verktøy f.eks. eller lignende små program. Personlig synes jeg det er langt mer givende å bygge noe selv fra grunnen av, enn å lage konstruerte eksempler fra en lærebok.

Mp3 verktøy? er ikke det "litt" vansklig da eller?

Lenke til kommentar

Mp3 verktøy? er ikke det "litt" vansklig da eller?

Hehe. Kan jo starte med å lese/endre id tag. Har ikke prøvd selv, men antar det ikke er så altfor vanskelig.

ed: her.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Tja, er kanskje litt stiv, men er mange timer med video man får da. Ca 17 1/2 time.. og de er veldig underholdende å høre på. Amerikanere har det jo i kjeften liksom :p hehe.

Jeg kan være enig i at å følge diverse eksempeler i diverse bøker kan være J... [sensorert]...IG kjedelig, men å lage et mp3-verktøy kan nok være litt i det meste laget ja ;)

Men dette med video-bok/tutorial kan nok være ganske morsomt, og de er kjente for å ha en fin lærerik "tone" i filmene sine, både programmering og andre ting som 3d.

Men får se når lønninga kommer =)

Lenke til kommentar
En mp3-spiller er ikke noen sak å lage hvis man setter seg litt inn i SDL. Lagde en for ikke så lenge siden, men jeg orka ikke å ta backup da jeg la inn Arch Linux... :p Desutten var den ikke akkuratt kjempebra, lol!

forøvrig så finnes det da en hel haug med ferdige biblioteker som kan sys sammen til en finfin løsning.

Æsj. skulle hatt mer tid/ork til progging! Men det er morsomst sammen med venner på ca. samme kunnskapsnivå eller som er bestemt på å lære(bort) og med en pizza... Sånne stunder er alt, alt for skjeldne!

Lenke til kommentar
En mp3-spiller er ikke noen sak å lage hvis man setter seg litt inn i SDL. Lagde en for ikke så lenge siden, men jeg orka ikke å ta backup da jeg la inn Arch Linux... :p Desutten var den ikke akkuratt kjempebra, lol!

forøvrig så finnes det da en hel haug med ferdige biblioteker som kan sys sammen til en finfin løsning.

Æsj. skulle hatt mer tid/ork til progging! Men det er morsomst sammen med venner på ca. samme kunnskapsnivå eller som er bestemt på å lære(bort) og med en pizza... Sånne stunder er alt, alt for skjeldne!

hmmf...sånne stunder kommer jeg sikkert aldri til og få. Ingen av mine kompiser programmerer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...