visio Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Skiftet overskrift p.g.a liten trafikk..... Jeg har et problem med datamaskinen min, eller muligens flere...... Har hatt en del problemer som blandt annet at jeg ikke kan kjøre bus hastigheten på max som er 400. Må skru ned til 333Mhz for at jeg ikke skal få kræsj. Dette har jeg hørt er ganske vanlig på det hovedkortet jeg har i forhold til minnetype. Hovedkort : epox 8hda3+ Minne : 2 x TwinMos 512 PC3200 Prosessor: AMD Athlon 3000+ Harddisk : WD 160 SATA Skjermkort: Radeon 9600SE Problemet som nå begynner og gå meg skikkelig på nervene er at om jeg restarter maskinen, eller hvis strømmen går så er det et evighetsprosjekt å få liv i den igjen. Hører kun viftene starte og så skjer det ingenting mer. Det er et problem som har vært der hele tiden, men den har stått på i 1,5 år nå så jeg har ikke tatt det så tungt. Men nå når jeg har begynt og slå den av om nettene så er det ofte et STORT problem å få liv i den igjen. Er det noen som har peiling på hva som kan være årsaken til dette???? Jeg tenkte kanskje at det kunne være et BIOS problem, men jeg får ikke til å oppdatere BIOS. Får bare beskjed om at den finner ikke filen. Jeg har ikke hatt noen BIOS oppdateringer tidligere, og lurte på om jeg kanskje må opdatere med en tidlgere BIOS for å kunne oppdatere med den siste, men vet ikke......... Er det noen som har noen gode forslag til en som prøver og få til noe på egenhånd?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå