Snappahed Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Hei, har akkurat kjøpt et canon EOS 20D (pakke med 18-55 linse). Er veldig usikker på hva slags linser jeg trenger i starten, så derfor tenkte jeg å bare prøve litt, og se hvilke behov som dukker opp. Det jeg imidlertid vet at jeg har bruk for er en god zoomlise. Ønsker bla å ta en god del natur/dyrebilder på forhåndsvis lang avstand. Sitter å vurderer en EF75-300mm f/4-5,6 IS US fra canon, da denne er ca i det prisleiet jeg har råd til. Vil dette være en god løsning for slik type fotografering? Kan jeg bruke en EF 2.0X II canon konverter, for å kommenda nærmere med denne linsa, og samtidig få grei kvalitet på bildene? Takk Hilsen Newbie Endret 31. mai 2005 av Snappahed Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Objektivet er brukbart til den prisen, men ikke topp. Skal du ha gode teleobjektiver så blir det fort veldig dyrt. Du kan ta pengene som du kunne tenkt å bruke på objektivet og telekonverteren og kjøp et betydelig bedre objektiv fra USA. Når det gjelder telekonverter så mister du så mye lys at autofokusen vil slutte å fungere. Siden objektivet ikke er topp kvalitet så vil du neppe få helt skarpe bilder. Så det er ikke å anbefale på et sånt objektiv. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Kombinasjonen av det objektivet og telekonverter er ikke å anbefale, og gitt at prisen på disse to tar deg til 7000 kroner ville jeg anbefale deg å leite etter en brukt 300/4 evt. IS - IS går for 8k og ikke-ISen noe rimeligere hvis du klarer å få tak i en - eller en brukt 400/5.6. Evt. kan du kjøpe en Sigma 100-300/4 hvis du må ha zoomobjektiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå