wartoplay Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Heisan! Håper noen kan hjelpe meg med problemet jeg har. Har et ATI Radeon 9800PRO Sapphire Atlantis skjermkort. I begynnelsen gikk det helt fint, men etter innkjøp av ny flatskjerm, Eizo Flexscan L550, begynte problemene. Først gikk det greit, men når jeg prøvde å spille X2 spillet, dukket det opp mange røde loddrette striper på skjermen. Når de først kom, er de umulige å få bort. Har fått byttet skjerm, men det samme skjedde ved første gang jeg spilte, før spillet ble satt i gang var det ingen problemer. Siden bytte av skjerm ikke ordnet problemet, tok jeg ut skjermkortet, blåste det rent, og satte det i igjen, samt satte i og installerte driverne fra CD igjen, sammen med DirectX9. Fremdeles problemer. Sjekket ATI.com for oppdaterte drivere men fant ikke ut av det. Noen som har en idé hva som kan være problemet? Innstilling er: 1280 x 1024 (også prøvd 1024 x 768), fH: 64 kHz fV: 60 H Forsøker å oppgradere BIOS for min Dell 8200, men håper noen kommer på banen og gir tips for hva jeg kan teste. MVh Håvar Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Prøv å skru av fastwrites (via bios eller ved instalering av omegadrivere) Lenke til kommentar
wartoplay Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Hei! Takk or tipset, men jeg er rimelig nybegynner ang dette. Fastwrites er?... Jeg hadde siste versjon av BIOS, som var A09 fra 2002... Oppsettene i BIOS er sikkert veldig forskjellig, så håper du får meg på rett spor. Tusen takk for tipsingen !!! Mvh Håvar Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Fastwrites er noe Ati kort ikke alltid er like glad i... Du finner det forhåpentligvis i bios, men det er dell så det er ikke sikkert. Ellers kan jeg si at Sapphire 9800Pro kortene er kjent for å ha problemer! Har personlig hatt probelemer med det, og fikk da nytt som fungerer. Problemet er at noen av prossorene til akkuratt de kortene er halveis defekt. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei igjen. Last ned drivere fra www.omegadrivers.net (-> ATI) ... under instalasjon får du valg om å skru av fast writes.... Oppgi mer specs. på PCen.... Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Fastwrites er automatisk slått av i Catalyst (man kan skru det av/på under avanserte innstillinger for skjermen). Problemet ditt er heller at GPU blir overopphetet fordi kjølepastaen mellom GPU og vifte har tørket inn (eller noe slikt). Erstatt den eksisterende kjølepastaen med f.eks. Arctic Silver 5. Det er mitt råd, og dersom du kan få databutikken til å gjøre det for deg, så risikerer du ikke å miste garantien på skjermkortet. Det er ikke sikkert at det løser ditt problem, men det er uansett lurt å bruke Arctic Silver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå