escman Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Quote: Den 2002-07-18 11:24, TiaZzz skrev: Quote: Den 2002-07-18 00:50, hanscats skrev: Termos: dette er en tullete tråd. Uansett hvor mye du maser og maser om at debian er best så sier flere og flere at gentoo banker dritten ut av debian. Eneste grunn til å kjøre debian er hvis du har ern P100 maskin som tjener som gateway og firewall! Gentoo er valget! Velkommen til en av de elste flammene Linux-nerder noen gang har hatt. Liker du Gentoo, fint. Ikke forvent at folk som liker Debian bytter fordi du sier det. Slike flammer er som regel døfødte. Helt enig. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Quote: Den 2002-07-18 06:57, Dan Hansen skrev:Hvordan vurderer man egentlig hvilken "distro" som er best?Hvilke kriterier ligger til grunn? og kan det eventuelt dokumenteres?Hadde vært fint med noen saklige innspill ikke bare svar àla; "fordi jeg sier det" vel litt vanskelig,men,, de forskjellige distroene har sitt "opplegg" som de liker å være experter på se http://distrowatch.com/ for litt mere om de hver. eks. jeg liker ikke rh siden de har messa opp routing (de har brukt noe fancy som jeg ikke skjøner) mandrake liker jeg for det er en veldig enkel distro, mye "hjelp" under installasjonen og "control center" som lar deg sett opp tinger enkelt. Men det er ikke en distro du bør kjøre på helt krevenes system (eks. mail server til nasa, foretrekker sikkert ikke mdk.) alle de forskjelle distroene har oxo forskjellig vasklighets grad, mdk. legger ikke ut kernel oppgraderinger på den vanlige oppgraderingen sin, siden det kreves litt, men rh gjør det. Noen liker oxo det nyeste av det nye og andre liker å vente til det har kommet en stabil versjon, og venter med å gi den ut. hvilken distro du bør kjøreliker å bruke, kommer ann på mange faktorer. eks. -sikkerhet. -brukervenlig. -oppgradert. -rask. -pakke program. -hvilke pakker (programmer) som følger med (har oxo litt med hardware å gjøre) eks. skjerm kort og raid kontrollere. -suport ifra selskapet. (suse er ikke flink på engelsk, rh ligger i usa) -rh har oxo mekket en del saker som kundene deres (en del fermaer i ca.) bruker og liker. -ibm har lagen en distro som passer veldig bra på deres mail servere, se reklamen på bbc world. kan sammen lignes litt med .net saken dersom du har sett den http://www.microsoft.com/windows.netserver...ing/default.asp hvor de har forskjellige versjoner (distroer) til hvert sitt bruk. bra frem stilling eller?? :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå