termos Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Jeg vil si Debian. Kan ikke tenke meg at noen mener noe annet, spesielt er "hanscats" 100% enig med meg i denne sammenhengen. Men er noen uenig? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 hmm... har aldri testet debian... men liker mdk for den er veldig enkel.. Lenke til kommentar
astron Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Har prøvd: Redhat, Mandrake, JBLinux, litt Slackware og Gentoo Av disse er Gentoo den beste synes jeg. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Har ikke prøvd noe, men har Mandrake 8,2 liggende her (3 CDer). Noen som har noe spesielt for/mot det? Lenke til kommentar
swanky Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Jeg la inn Mandrake for noen dager siden, og det fungerer fint for meg. I alle fall siden jeg valgte Gnome (er ikke så begeistret for KDE) Men så er det ikke så himla viktig at jeg kjører den mest hardcore distroen da.... Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Termos: dette er en tullete tråd. Uansett hvor mye du maser og maser om at debian er best så sier flere og flere at gentoo banker dritten ut av debian. Eneste grunn til å kjøre debian er hvis du har ern P100 maskin som tjener som gateway og firewall! Gentoo er valget! Lenke til kommentar
escman Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Hva har Gentoo Linux som er så fett i forhold til andre distro'er? Just asking :wink: Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 http://osnews.com/story.php?news_id=1376 Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 vraff! Skal vi ikke diskutere hvilken teksteditor som er best i samme slengen? (Det blir vel en kort, ensfromig tråd, alle vet jo at vi er overlegen alle andre editorer :razz:) Personlig mener jeg nå at debian og slack er de jeg liker best. Har ikke brukt gentoo enda, så kan ikke utale meg. Jeg mener at så lenge det som installeres FUNGERER og at oppsettet er ryddig og ikke for mye dilldall så kan begge disse distroene bli til "den perfekte distro" med litt personlig tuning. Tuning etter installasjon, that is. Har prøvd debian, mandrake, redhat, suse, turbo linux slackware, skolelinux og, hmm, det var vel det for øyeblikket. Woody skal installeres når jeg fårtilbake maskina mi (bytter i ny og ne for å lære nye distroer og fordi jeg fortsatt ikke har noen yndling). Deretter kommer vel gentoo og *BSD... Bra jeg har to maskiner å teste på :razz: Lenke til kommentar
Kriger Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 mm når man allerede er i gang her....hvor stor er gentoo iso fila? ps, hvordan er det med gentoo vis man er helt fersk med linux...har redhat inne da men...er helt fersk..install er jo veldig greit og eneklt for den saks skyld. Mvh kriger [ Denne Melding var redigert av: Kriger på 2002-07-18 02:34 ] Lenke til kommentar
ZawZe Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 vim er best. debian er en pest. slack er en fest. Lenke til kommentar
termos Skrevet 18. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2002 Quote: Den 2002-07-18 02:49, ZawZe skrev:vim er best.debian er en pest.slack er en fest. ZawZe er en slags homofil.. elefant? Debian er best sa jeg jo. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 kriger: minimun install iso er 16 mb eller noe.... den laster ned de nyeste pakkene fra nett og installerer det du vil ha. Sjekk http://www.gentoo.org og les install instruksene og ha dem forra n deg når du installerer. Under installen vil du lære en hel haug om hvordan linux fungerer. Jeg anbefaler at du bruker stage3 installen, de 2 andre tar år å dag å få kompilert. Kan være litt vanskelig å begynne men, men sånn er det med alt. Uansett når du vender deg til det så er det utrolig deilig og du får et herlig system! Lenke til kommentar
ZawZe Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Posten her bør stenges, termos ødelegger den med 'pisset' sitt. Ytringsfrihet er vel og bra men personlig trakkasering er rett og slett ikke tolererbart. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Ja helt enig... er jo en idiot post. Mens vi venter .... kan ikke du spyle meg med snabelen din zawze? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Hvordan vurderer man egentlig hvilken "distro" som er best? Hvilke kriterier ligger til grunn? og kan det eventuelt dokumenteres? Hadde vært fint med noen saklige innspill ikke bare svar àla; "fordi jeg sier det" Lenke til kommentar
Strips Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Debian er solid og lett og oppgradere automatiskt. Fint for servere synes jeg. Super Cow Power!!! Gentoo er og vil være det færskeste av distroene fordi du kan kompilere de siste proggene automatiskt. Helt konge å kompilere hele distroen fra bunn. Tar litt tid og man lærer definitivt mest av og installere denne! Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Quote: Den 2002-07-18 00:50, hanscats skrev:Termos: dette er en tullete tråd. Uansett hvor mye du maser og maser om at debian er best så sier flere og flere at gentoo banker dritten ut av debian. Eneste grunn til å kjøre debian er hvis du har ern P100 maskin som tjener som gateway og firewall!Gentoo er valget! Velkommen til en av de elste flammene Linux-nerder noen gang har hatt. Liker du Gentoo, fint. Ikke forvent at folk som liker Debian bytter fordi du sier det. Slike flammer er som regel døfødte. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Bare for å spørre; Hvis man har installert f.eks KDE og alt man trenger for å jobbe (f.eks regneark, tekstbehandler ol.) spiller det da egentlig noen rolle hva som ligger i bunnen? (debian, RH, Slack osv) Lenke til kommentar
swanky Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Quote: Den 2002-07-18 11:29, Dan Hansen skrev:Bare for å spørre;Hvis man har installert f.eks KDE og alt man trenger for å jobbe (f.eks regneark, tekstbehandler ol.) spiller det da egentlig noen rolle hva som ligger i bunnen? (debian, RH, Slack osv) Hæh?!? Jobbe i Linux? Jeg trodde meningen var å bruke all tilgjengelig tid på å kompilere de siste pakkene jeg?!?!?!? :smile: Men, ærlig talt: av de distroene jeg har prøvd så har alle gitt meg den funksjonaliteten jeg var ute etter. Tror at mye av det som blir sagt/skrevet om Slack/Gentoo/Debian kommer av at en del mener de må kjøre hardcore Linux. Dersom du er ute etter et basic OS der du kan kjøre vanlige program, så kan jeg som sagt anbefale Mandrake og SuSe. De er laget med tanke på oss vanlige brukere. Og til deg som prøvde å starte en "text editor"-diskusjon: emacs all the way! swanky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå