Gå til innhold

Ny pc (ca 13000)

Anbefalte innlegg

Har nå endelig råd til ny pc...

Trenger alt nytt bortsett fra mus og tastatur.

Lcd skjermen skal minst være 19"

Skal være shuttle.

Satt en pc sammen nettop men klarer aldri å holde meg under 10000 - 13000 :p

Helt umulig, man bare tenker med seg selv det må jeg ha og den, så det blir dyrt til slutt :p

Skal brukes til spilling.

Er veldig usikker på Ram, skjerm og harddisk

Endret av wolfenkill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du sammenligner en 17" LCD og en 19" CRT, er de tilmerket like store vertfall. Syns 19" LCD blir utrolig stort, og 17" egner vel best til spilling.

Men, ditt valg.

Og, ang. skjerm til spilling anbefaler jeg Neq 1770NX eller 1760NX. Veldig bra skjermer begge 2.

Endret av Bimmelom
Lenke til kommentar

Absolute ja. Gå ned til 17" og velg noe annet. Kan sikkert spare 2-3000 fra å velge 17" istede for 19".

Ok, du sier det skal være spill PC. Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg brukt de ekstra kronene på ett annet skjermkort. Etter så vidt jeg forstår, er ikke det det beste skjermkortet akkurat med spilling.

Selv har jeg ett Sapphire X800XL til 2600,-

Funker veldig bra, og har ikke merket noe spesiel hakking på ett eneste spill. Snakker da om HL², og FarCry.

Vet ikke hva jeg skal velge hvis jeg setter opp ett oppsett til deg, så noen andre for gjøre det.

Men, hvorfor skal du ha Shuttle?

Endret av Bimmelom
Lenke til kommentar
hva? 2-3000. den var "litt" drøy da.. går ned ca. 800 kr. ved å kjøpe 17" versonen av LG istedet for 19"

Ja, kanskje.

Nå tok jeg utgangspunkt i en LG 19" LCD L1980Q TCO-99 Black/White 8ms til 4.595,-

Og en Eizo 17" LCD FlexScan L550K TCO-99 Sort med VGA og DVI-D inngang til 1.995,-

Tar du diferansen mellom disse, ser du at den blir 2600,-

Så 2-3000 er vel ikke å forakte.

Litt groft "regnet" da. Men, Eizo skjermen er bra. Min bror har en slik selv, og syns den er bra. Eneste minus er at foten bak er litt mongo.

Lenke til kommentar
Burde jeg gå ned tilen 17" og investere mer i noe annet?

Hvis jeg var deg ville jeg i hvert fall stukket innom en PC-sjappe og se på et par skjermer før jeg kjøpte en. Skjerm er i veldig stor grad en smakssak, og det en person elsker kan den neste hate. Har hørt en del uttalelser om at det ikke er noen vits i å kjøpe 19" tommer LCD fordi 17" er like bra, men fra personlig erfaring vil jeg si meg uenig. Begge har vanligvis en standardoppløsning på 1280*1024, noe som medfører at hver piksel er litt mindre på en 17". Forskjellen er liten, men det er akkurat nok til at jeg med mitt syn merker det, i hvert fall.

Selv har jeg denne. Personlig er jeg veldig fornøyd, og synes spesielt det er en fin skjerm å spille på. Men har også lest kommentarer fra folk som synes den er noe dritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...