Gå til innhold

Anbefaling av kamera

Anbefalte innlegg

Hei, trenger anbefalinger av kamera..

mine kriterier er:

- lite kamera, gjerne slik man kan ha det i en dresslomme uten at det vises.

- rask oppstarts tid, slik at man ikke går glipp av noe som skjer.

- raskt kamera, ta bilde fort, kunne ta neste bile ganske fort

kameraet skal brukes til litt forsjellig. tar det med på fest, turer, ferier osv..

gjerne et kamera som kan ta gode "festbilder" og et kamera som er litt avansert

egenskaper som å stille lukkertid, blenderåpning og andre funksjoner er positivt..

Hvis noen har et kamera å anbefale eller et kamera som stiller mine kriterier så sleng inn en komentar...

Arild F.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ricoh har lavet filmabaserede kameraer i mange år og er et respekteret mærke indenfor fotografi. Jeg ville ikke have betænkeligheder ved at købe et Ricoh (har faktisk selv 2 stk APS-kameraer fra min tidlige ungdom som stadig fungerer upåklageligt...)

Lenke til kommentar

Kanskje Sony Cybershot DSC-P200 er det rette for deg? Jeg har selv dette kameraet og er svært fornøyd! Les en rask test utført av Dinside.no her

Dette kameraet er kjapt, kompakt og bildekvaliteten er god. Oppstartstiden, batterilevetiden og skjermen er også bra. Kameraet har dessuten innstillinger for lukkertid (30 sek - 1/1000sek) og bender (F/2,8 og F/5,2)

Her får du mye for pengene. Dette får du for rett over 3000,- Sjekk produktguiden OBS! Den billigste nettbutikken, it24.no, anbefales ikke av meg! Jeg har ekstremt dårlige erfaringer med denne butikken.

Lenke til kommentar

Du kan jo også tenke på Casio. De lager uhyre kjappe kameraer, samt at de er veldig hendige i størrelse.

F.eks. Exilime Z750 kan være et alternativ. Ellers enig i at Sony er kjapt. Begge alternativene er kjappere enn Canon kompakt.

Tommy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...