Sirillion Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Har litt problemer her. Skal koble to maskiner sammen men har ikke hub og har heller ikke planer om å kjøpe det hvis jeg får dette til å virke. Da må jeg ha en krysset nettverkskabel, men hvordan lager jeg denne...Jeg har alt utstyret som skal til for å mekke denne sammen, men jeg vet ikke hvordan den skal kobles. Hvis noen vet dette hadde det vært fint med en tegning, bilde av koblingene og eller en GOD forklaring av dette slik at jeg har kunnet mekket denne kabelen sammen. På forhånd takk :smile: -Neo Lenke til kommentar
sete Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 er det ikke like billig å kjøpe krysset kabel da? just a question Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 her finner du det du trenger... http://www.alatec.com/info/rj45.html Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 [sETE] - Jeg har gratis materiell gjennom jobb :smile: SuperFly - Takker for den linken, nå skal jeg nok få mekket denne kabelen sammen serru :smile: -Neo Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Tror du skal bare bytte leder 1 og 2 med 3 og 6. Er ikke hundre prosent sikker. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 1: Hvit (oransje) 2: Oransje 3: Hvit (grønn) 4: Hvit (blå) 5: Blå 6: Grønn 7: Hvit (brun) 8: Brun Dette er riktig ifølge ISO8-standarden. Leder 1 og 2 er rx (mottaker)-par, og leder 3 og 6 er tx (sender). De må byttes om. Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 Takk for all hjelpen, kabelen er nå blitt koblet og "nettverket" er oppe å kjøre :smile: Supert av dere å avsette tid til å hjelpe meg :smile: -Neo [ Denne Melding var redigert av: NeoTech på 2002-07-17 19:07 ] Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Håper det var til hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå