papabear Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Til tross for at jeg har installert Norton internet security 2005, med auto update aktivert har jeg hatt besøk av virus/ormer. W.32 Spybot/alcra/ISRCBot/Tibick, backdoor trojan og hacktool er noe jeg finnerved hjelp av loggen. Til tross for at Norton sier at den har fjernet alt virus, får jeg en følelse at det ikke er riktig. Med en gang jeg logger på nettet får jeg beskjed om at noen forsøker å angripe maskinen. Etter å ha lett litt etter hvor de infiserte filene har ligget oppdager jeg at system 32 folderen under windows mappen ikke lenger finnes. Undermapper til system 32 folderen dukker heller ikke opp i når jeg søker etter dem. Nå lurer jeg på hvorfor den er borte og også hvorfor maskinen allikevel tilsynelatende fungerer som den skal. Er det noen som kan hjelpe meg med dette så hadde det vært kjempefint. Sturla. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Du har ikke installert SP2 (Service Pack 2) i det siste? Etter at jeg installerte det forsvant system32 mappen, og jeg fant den ikke igjen, før jeg fant ut at den nå heter noa annet. Nå ligger de filene som lå i system32 mappen her: Windows-->ServicePackFiles-->i386. Syns dette er veldig rart, og det kan hende det samme har skjedd hos deg. Pc'en funker bra her også. Endret 31. mai 2005 av _Adler_ Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Start | Run og skriv: cmd I dos-vinduet skriver du attrib c:\Windows\system32 -a -h -r -s Sjekk så om system32-mappen fremdeles er borte. Det kan tenkes at det ikke vil merkes at system32-mappen er borte, for det finnes jo reservefiler i andre mapper. Men jeg kan ikke forestille meg at det er normalt. Jeg har selv sp2 og system32-mappen ligger der den skal. Endret 31. mai 2005 av zjulik Lenke til kommentar
papabear Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Jeg reinstallerte windows (xp pro service pack 2). Det var så mye som var blitt merkelig. Bla annet ville ikke kommandoer fra run i startmenyen kjøre. For eks. "regedit" måtte jeg skrive som "Regedit.exe" før den ville komme opp med registeret. Fikk en overaskelse da jeg skulle aktivere windows også. Til tross for at jeg bare har aktivert denne utgaven av windows en gang før fikk jeg beskjed om at jeg hadde aktivert så mange ganger at jeg ikke kunne fortsette å bruke produktnøkkelen min. Måtte ha ny lisens. Dette løste seg etter en telefon til Microsoft, men lurer jo nå på om nøkkelen nå er å finne på andre maskiner rundt om i verden. Nå finner jeg system 32 mappen der den skal være og alt er bra. Men goodbye Morpheus og alle de andre. Det som kommer den veien tror jeg kan være dritskummelt. Takk for responsen som er kommet. Er det flere som har opplevd noe lignende evt. vet noe mer ? Sturla Edit : . skulle være ? Endret 1. juni 2005 av papabear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå