Gå til innhold

nVidia GeForce 2 Ti


GTS

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe et nytt skjermkort...

Skal ha et med capturing muligheter (inngang s-vhs).

Har sett på det nye GeForce 2Ti Deluxe fra Asus..

Så nå lurer jeg på en ting:

Hvordan er dette kortet?

Er GeForce 2Ti chipen bedre enn GTS og Ultra?

Eller åssen er det?

 

Jeg har en GeForce 2 MX fra før...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei...tror fakisk ikke det..

Kortet er ca. 500 schpenn dyrere, og ett skjermkort til 3000 schpenn er litt i det meste laget for meg som ennå går på skolen og ikke har jobb :wink:..

 

Men..

Du vet ikke om noen andre alternativer med en god softwarepakke og capture mulighet?

Under 3000 schpenn?

 

Uansett: GeForce 2 TI er "en del" bedre enn MX...*hehe*

Lenke til kommentar

Ikke kjøp Herkules GF3Ti200... Har minnebånnbredde på 5,6gb/s mot de fleste andre merker som har 6,4gb/s. Uansett er GF3ti200 bedre enn GF2ti i nyere spill, i eldre spill vil nok gf2ti denge gf3 kortet pga høyere minnebus og gpu.. Du kan evt. overklokke GF3 kortet ditt til å denge GF2ti kortet :smile:

 

Asus GF2Ti kortet er absolutt å anbefale.. Sitter på et slikt selv, dog pure versonen. Det kjører originalt på 250mhz core og 400mhz minne. Med en Trig kjøler på GPU og 80mm vifte som blåser luft på gpu og minne (ikke noe som helst minnekjøling) får jeg overklokka core til 315mhz og minne til 510mhz :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-24 16:21, eSik skrev:

Ikke kjøp Herkules GF3Ti200... Har minnebånnbredde på 5,6gb/s mot de fleste andre merker som har 6,4gb/s. Uansett er GF3ti200 bedre enn GF2ti i nyere spill, i eldre spill vil nok gf2ti denge gf3 kortet pga høyere minnebus og gpu.. Du kan evt. overklokke GF3 kortet ditt til å denge GF2ti kortet :smile:


Asus GF2Ti kortet er absolutt å anbefale.. Sitter på et slikt selv, dog pure versonen. Det kjører originalt på 250mhz core og 400mhz minne. Med en Trig kjøler på GPU og 80mm vifte som blåser luft på gpu og minne (ikke noe som helst minnekjøling) får jeg overklokka core til 315mhz og minne til 510mhz
:grin:


 

Vet du hvor mongo-bra minnet på Hercules GF3 TI200 er?!? Det er jo 4ns minne som er verifiser opp til 250MHz!!!!! Det er garantert laget med 30% + overklokking i tankene. Båndbredden blir ikke værenede nede på 5.6GB/sek lenge kan jeg love deg!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-25 14:49, GTS skrev:

Corleone, er det noen innganger på de korta du nevner?


Uansett...

Med S-VHS inngang, kan jeg spille inn filmer fra vanlig VHS og vanlige videokameraer (Ikke digitalt)?






 

Nei, beklager. Har enda ikke sett noen GF3 kort med innganger. Kanskje bare jeg som er litt uoppmerksom...

 

Hvis du skal spille inn filmer fra VHS, så blir resultatet deretter (elendig!)

Lenke til kommentar

Jeg IKKE overklokker?

Dette er jo et overklokkings forum, så jeg vet ikke helt jeg..

Hehe

Så klart overklokker jeg!

Selvom signaturen min viser at mitt MX er uberørt, så er det ganske enkelt fordi jeg ikke har noevifte på det for øyeblikket, og fordi RAM på den chippen suger!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-26 07:23, eSik skrev:

Corleone: Har det slått det at han kanskje ikke overklokker? dessverre altfor mange som ikke tør :sad: Dessuten har vel så og si alle GF3ti200 korta 4ns minne unntatt gainward...


 

Vel, det er allikevel billig og MYE bedre enn kortet ditt. Det er dessuten mer fremtidsrettet enn GF2 TI. Uansett så vil jeg tro at det er mye mer for penga enn Poin of View, Creative og prismessig bedre enn Asus.

Lenke til kommentar

Sier bare en ting til dere uvitende :> MSI Skjermkort er best .. (Gainward er litt raskere men de har ikke vid inn)

 

http://www.psdata.no (idag 27.11.2001)

 

Microstar MS8836 G2TIPRO-VT, VGA-Card Geforce 2Ti 64MB AGP TV-Out V-In W/SW 1399,-

Microstar MS8850 G3TI200PRO-TD, VGA-Card Geforce 3Ti200 64MB AGP TV-Out V-In DVI 2649,-

 

Der har du to YPPERLIGE kort , har selv det til 1399,.- de er sinnsykt overklokke venlige , og har S-VHS ingang så en kan rippe direkte via medfølgende programvare til Mpeg-1/Mpeg-2 , trenger vi si mer ? Billig , rå på overklokking (320/550 er nådd .. kaldt i rommet da) , og Mpeg2 ripping , og tv-utgang s-vhs/composite.

 

Jeg får snart en Humax VTA 5350 digital tuner med S-VHS ut , så ser frem til å bruke pc'en som høydigital "videoinspiller" og ta opp kveldens sendinger på f.eks. canal+/tv1000 mens en er ute og raver surrete i hodet og flaske i hånda .. så komme hjem og kan nyte film i høykvalitet dagen etterpå via f.eks. Mpeg2 (dvdkort) ut og en bra tv :smile:

 

*MSI Power*

Lenke til kommentar

PS en ting til .. hold dere unna Point Of View, det er noen regelrette drittkort , rammen blir vanvittig varm i forhold til ytelse, og er ofte feilleveranse/feilprodusert.

 

Har hatt et pow geforce2 pro 64 mb , og to kamerater handla og .. han ene fikk et 32mb kort merket som 64mb tilogmed klisterlappen på selve kortet (Billige riskokere til 5 kr dagen som står og pakker ?) og mitt skjermkort hadde stygge prikker i spill på default hastighet (noe galt med rammen antageligvis..) , han siste sitt gikk i stykker etter noen måneder... boota ikke mer på flere pc'er , ble bytta til MSI Skjermkort.

 

Creative kort er OK iværtfal GeForce2 TI kortet , for det produseres av msi og er identisk med det.. men kan jo være "B" vare de selger til Creative for alt jeg vet .. siden det er en del billigere :smile: En vil vel ikke selge stjerneprodukten til en konkurent for at han så selger den lavere.. vil en vel ?

 

:smile:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...