abene Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Er kredittkort for usikre? En sikkerhetsekspert som gir råd til andre brukere om hvordan de kan unngå å bli kredittkortsvindlet ble selv et offer for et slikt svindel. Dette viser at ingen kan med 100% sikkerhet unngå å bli et offer for slik svindel. Les artikkelen her Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det er lurt å være oppmerksom på slike ting. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 nei, takke meg til gode gamle kontanter. Lenke til kommentar
G Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Ja, dette viser at en aldri kan vite hvor god datasikkerhet et internett firma bedriver på sitt eget system. Dette må vel være flaut for firmaet Egg vel. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg foretrekker kontanter jeg også. Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Bruk av kredittkort på nettet er ikke farligere enn bruk av kredittkort overalt ellers i samfunnet. Akkurat de samme forsiktighetsregler gjelder. Fordelen med kredittkort, fremfor bankenes debetkort, er at det er kortselskapet og den som foretar transaksjonen (som regel "selgeren"), som er ansvarlig for sikkerheten. For debetkortene er det (av en eller annen grunn) brukeren som er ansvarlig. Jmf bankenes mas om å holde PIN-koden hemmelig. Kredittkortet har jo ingen PIN-kode, men funker like greit. Det er all grunn til å tro at Andrew fikk igjen sine 600 daler fra kredittkortselskapet (noe også artiklen antyder). S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå