Gå til innhold

HDTV på Xbox (sammenligning av SD og HD inside)

Rikky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Kjøpe HDTV"? HDTV er en standard - ikke et apparat for fremvisning. :) Du kan vise HDTV-signaler på forskjellige måter:

* Plasma-TV

* LCD-TV

* Prosjektor

* PC med HDTV-decoder

Jeg skjønner jo det, men når jeg spør hvor man kan kjøpe en "hdtv" så sier det seg selv at min nåværende tv ikke har hd, men jeg ønsker å få kjøpt en med det! skjønner? :roll:

Lenke til kommentar

Bare en tanke.

Ser dere snakker om 1080i og 720p som oppløsning på xbox. Vil ikke spill som vi kjører i dag begynne å hakke på xbox når man kjører høyere standarder?

Det setter rimelig høye krav til skjermkort når det skal spilles i 1080i. Vil xbox 360 ha et så sinnsykt skjermkort at den drar spillene rundt i denne oppløsningen, eller er jeg helt på jordet her?

Lenke til kommentar
Bare en tanke.

Ser dere snakker om 1080i og 720p som oppløsning på xbox. Vil ikke spill som vi kjører i dag begynne å hakke på xbox når man kjører høyere standarder?

Det setter rimelig høye krav til skjermkort når det skal spilles i 1080i. Vil xbox 360 ha et så sinnsykt skjermkort at den drar spillene rundt i denne oppløsningen, eller er jeg helt på jordet her?

Selvfølgelig kommer det till å gå mer enn bra nokk det.

Bare se på topptrimma pc`er nå til dags, de spiller "avanserte" spill med minst den oppløsningen :)

Lenke til kommentar

Tror ikke du finner den PC'n i dag som drar doom 3 i 1080i helt uten problemer med all eyecandy etc.

Mulig du får det til med to superkort i SLI eller Crossfire....

Min hadde ikke klart doom3 i maks detaljer i 1080i, og jeg tviler på at mange forumbrukere sitter på bedre enn den jeg hadde i fjor

Lenke til kommentar
Tror ikke du finner den PC'n i dag som drar doom 3 i 1080i helt uten problemer med all eyecandy etc.

Mulig du får det til med to superkort i SLI eller Crossfire....

Min hadde ikke klart doom3 i maks detaljer i 1080i, og jeg tviler på at mange forumbrukere sitter på bedre enn den jeg hadde i fjor

ok jeg erv ikke noe ekspert men har hørt at alien were har pc`er som er overklokket til 4ghz(vannavkjølt eller noe sånt, kasnsje nitrogen?) , og med alt det beste ekstra utstyr tror jeg Doom3 går greit.

Lenke til kommentar

Nå er det vel 1080p det er snakk om når det gjelder PC-spill. 1600*1200 er jo en relativt vanlig spilloppløsning i dag (det er hvertfall det jeg bruker, da det er skjermens native oppløsning), og 1080p er bare ~7% høyere. Doom 3 har jeg ikke testet noe særlig da jeg synes det var et drittspill, men litt lettere spill som HL2 fungerte knirkefritt i 1600*1200.

Xbox-spill har vel heller ikke samme grafikken som det beste PC-spillene, selv om oppløsningen kan være høy. Jeg har prøvd 720p på Xbox, det hakket ikke. Dette kommer sikkert an på hva slags spill det er, og det er sikkert en av grunnene til at det kun er et fåtall spill som støtter 720p/1080i.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...