dana_ Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Heisann Jeg går nå i 8. klasse og karakterene mine har gått rett til helvette for å si det sånn. Dette er delvis p.ga latskap fra meg, men også personlige/familie problemer hjemme. Så jeg lurer på hvor de karakterene jeg får nå i 8. klasse teller mye, når jeg skal komme inn på linja jeg har lyst til på vgs? På forhånd takk Lenke til kommentar
Scotchi89 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 De har ikke en dritt å si. Skjerp deg i 9., så har du et grunnlag for hva som teller; 10. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Karakterene teller ikke noe. Men hva du lærer teller litt, fordi i 10. er det for det meste repetisjon. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Som sagt, karakterene fra 8.klasse teller ikke. Jeg husker jeg jobbet hardt i 8.klasse og fikk gode karakterer, jobbet såvidt i 9.klasse og har ikke jobbet altfor godt i 10. Det faget du bør satse på til neste år er Heimkunnskap, siden karakteren teller ved karakteroppgjøret i 10.klasse. Har ca. 4.9 i snitt i år, selv om jeg omtrent ikke har gjort noen lekser hele året. For håpe det blir skjerpings på videregående Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 hm.. om du skal f.eks ha en 6'er i musikk i 10. klasse er det lurt å ha det i 8. evt. og/eller 9.. Ei jente i klassa mi mistet en 6'er i musikk av den grunn.. Lenke til kommentar
CrizzBee Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 hm.. om du skal f.eks ha en 6'er i musikk i 10. klasse er det lurt å ha det i 8. evt. og/eller 9.. Ei jente i klassa mi mistet en 6'er i musikk av den grunn.. Det har ingenting å si hva hun fikk i 8. og 9. klasse. Hvis det var tilfelle at hun ble trekt i karakter pga karakterene i 8. og 9. klasse så burde hun absolutt klaga. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Karakterene i 8+9'ene klasse har INGEN VERDENS TING å si! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Et lite tips: Det er lettere å beholde en karakter enn å gå opp. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 For å svare kort og greit på sprøsmålet ditt: nei Heimkunnskapskarakteren fra 9. klasse + karakterene fra våren i 10. klasse + eksamenskarakterene er de du søker på. Lenke til kommentar
clario Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Karakterene teller nesten ikke i det hele, men kunnskapen teller for at du skal forstå bedre det som skjer i 9 og 10. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hva om man i 8 og 9ende, f.eks i gym, bare hadde sprunget 4,5 runder på cuper testen, og i 10, sprunget 6+, som du egentlig hele tiden hadde vært istand til, men som læreren ikke viste. Ville dette bli sett på som stoor fremgang, og resultere i en god karakter? Gjorde ikke dette selv da men, tenkte ikke på det tilbake i den tida, kunne vært interesant å prøve, man har vel egentlig ikke noe å tape.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Gymlærere på ungdomsskolen setter ikke karakter etter fremgang, men etter aktivitet og engasjement i gymtimene. For mitt tilfelle har vi hatt tre forskjellige gymlærere på tre år. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Å jobbe hardt i 8. klasse gir et godt grunnlag for de neste årene, hvis du har samme lærere så er det viktig å gi et bra førsteinntrykk. (min mening i allefall) Ellers så er det som _Julenissen_ sier; 10. klasse er mest repetisjon. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Karakterene i 8+9'ene klasse har INGEN VERDENS TING å si! Egentlig ikke nei, men det gir jo et grunnlag til 10 klasse og ikke minst hva lærerene forventer av deg som elev....men som sagt, det er 10 klasse karakterene som kommer på papiret... Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Avsluttende fag er det eneste man ser på vitnemålet, hvis du f.eks har musikk eller heimkunnskap å ikke skal ha det mer i ungdomskolen. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Cut the crap, all. I teorien kan du stryke samtlige år bortsett fra i vårkarakterene i 10. klasse, og i heimkunnskapskarakteren i 9. klasse. Husk, ikke hvil på bølgen - det gjorde jeg. Jeg gikk ut av 8. klasse med tre seksere og resten femmere. I 10. klasse var situasjonen EN HELT annen. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Gymlærere på ungdomsskolen setter ikke karakter etter fremgang, men etter aktivitet og engasjement i gymtimene. Gymlærere skal sette karakter ut fra målene gitt i læreplanen. Fremgang er ikke et mål i læreplanen. Aktivitet og engasjement er. Syns du det er så rart, da? Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 jeg hadde sløyd K/H første halvåret i 8. og da fikk jeg en 2er, hehe... telles det på vitnemålet i 10ende? vi kommer ikke til å ha sløyd igjen Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 jeg hadde sløyd K/H første halvåret i 8. og da fikk jeg en 2er, hehe...telles det på vitnemålet i 10ende? vi kommer ikke til å ha sløyd igjen K/H er vel et fag som skal gå over 3 år? Det er jo slik at dere kanskje skal holde på med andre ting de 2 resterende årene, og de kan ikke gi deg en 2'er i 10. basert på dårlig prestasjon i 8. på et fag som ikke var avsluttende. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Karakterene på ungdomskolen har ikke endritt å si. Men hvis du har tenkt deg inn på en litt fancy linje på videregående, så kan du ikke ha direkte dårlige karakterer i 10. klasse. Så karakterene i 8. og 9. teller ikke noenting. Og du kommer inn på alle standardlinjer så lenge snittet ditt er over 3,0 i 10. klasse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå