Gå til innhold

Overklokking X800SE 256MB

Anbefalte innlegg

Tjenare Folks! Jeg har dette kortet:

Sapphire Radeon X800SE;

Hardware Information

Installed memory 256 Mb

Memory Type GDDR3

Memory Width 256 bit

Active Rendering Pipelines 8 :ermm:

1.Jeg lurer på hvor høyt jeg kan gå på OC event om det er noe vits og flashe bios på kortet? har nå en Arctic Cooling VGA Silencer ATI 4 VGA Kjøler (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302944&cks=PLS)

2.Når jeg kjørte Rivatuner som velger hva som er max, justerte jeg til 520 et eller anna på Core, og mem til 408, men fikk dårligere score på 3mark03 enn jeg fikk med Redline sitt program, kan d ha noe å si at jeg bytta driver til Cat 5.5 control panels? (hadde 5.4) :cry:

3.Jeg plages med Rivatuner at jeg ikke får OC satt på, har autoload og alt d der, men funker ikke, får heller prøve med Ati tray tool da jeg har mistet Redline plata som fulgte med(syntes den funka best). :hmm:

4.Vet at sapphire kom ut med eget OC program, stod omtale om d på harware.no tror jeg men jeg finner d ingen steder. :whistle:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei du :) Bruk Atitool du ;) Klokk 5-10Mhz om gangen på core først, og så prøver du å spille litt krevende spill i 5-10min :) sånn fortsetter du til det begynner å komme stygge ting på skjermen ting (Artifacts) og da klokker du core ned 10mhz ca, og så gjør du det samme på minne ditt;) Atitool funker flott og loader i startuppen :thumbup: Flashing av X800SE er nåkk desverre ikke mulig. Men du kan nokk greie en god overklokking med så god kjøling;) Les litt her du. står mye innteresante ting der.. Lykke til da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...